تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, دیدنی های آنتالیا

مسجد کنگره دار آنتالیا ، ترکیه | Yivliminare Mosque 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد کنگره دار آنتالیا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با مسجد کنگره دار آنتالیا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا مسجد کنگره دار می باشد که در مرکز این شهر واقع شده است . همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از مسجد 800 ساله کنگره دار یا مسجد علاء الدین به آنتالیا می روند. این مسجد توسط سلطان کی قباد یکم سلجوقی ساخته شد. اولین سازه ی اسلامی ترکی که در این شهر به شکل کنگره دار ساخته شده است.

این مسجد یک نمادی از آنتالیا است که حدوداً سالانه 15 میلیون توریست به خود جذب می کند. مسجد کنگره دار دارای یک کاشی کاری فوق العاده ای است که در نوع خود به عنوان یک شاهکار هنری محسوب می شود.

مسجد کنگره دار آنتالیا


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخچه مسجد کنگره دار

این مسجد در زمان سلجوقیان یکی از نشانه های چشم گیر معماری بوده است و بهترین حکاکی ها را داشته است. این مسجد به عنوان نشانه آنتالیا شناخته می شده است و تراشکاری های آن از بهترین تراشکاری های دوره خودش است.

نام این مسجد به زبان ترکی مسجد یولی مناره است که در قرن سیزدهم به دستور سلطان علاء الدین کی قباد که مربوط به دوره سلجوقیان است ساخته شد.این مسجد در گذشته برای آموزش علوم دینی استفاده می شده است و با نام مدرسه کاراتای شهرت داشته است.

مسجد کنگره دار آنتالیا

معماری مسجد

مسجد کنگره دار آنتالیا یک ساختمان مکعبی دارد که 14 متر دارد. سالن اصلی مسجد کنگره دار آنتالیا دو ردیف گنبد سه تایی دارد و در مجموع 6 گنبد در آن کار شده است. در این سالن در مجموع 12 ستون وجود دارد و دیوارهای آن از بیرون با رنگ سفید تزئین شده اند. از طرفی گنبدهای این مسجد هم با آجرهای قرمز رنگ پوشانده شده اند و بدین شکل به زیبایی و شکوه مسجد ییولی مناره افزوده شده است.

جالب است که بدانید این مسجد در سال های بین 1934 و 1969 میلادی، به عنوان موزه باستان شناسی آنتالیا شناخته می شده است. اما امروزه از سالن اصلی به عنوان موزه مردم شناسی آنتالیا استفاده می شود. در واقع امروزه شما می توانید با بازدید از مسجد کنگره دار آنتالیا از این موزه جذاب نیز دیدن کنید. همین مساله هم باعث محبوبیت هرچه بیشتر مسجد کنگره دار آنتالیا بین توریستان شده است.

مشخصه‌ی اصلی مسجد مناره‌ی 38 متری آن است که 90 پله داشته و برای دسترسی به قسمت بالایی مناره بکار می‌رود.
در حقیقت معماری این بنا آن را به یک اثر تاریخی ارزشمند در آنتالیا مبدل کرده است و تزئینات آن شامل حکاکی‌های روی سنگ و کاشی کاری‌های هنرمندانه می‌باشد که آن را بسیار زیبا و مجلل کرده‌اند.

مسجد کنگره دار آنتالیا

دسترسی

برای دسترسی به مسجد کنگره‌دار آنتالیا کافی است که با اتوبوس‌های شماره ۲۱۰ یا KL۰۸ به ایستگاه اتوبوس محله سینان بروید. از آنجا حدودا هفت دقیقه را با پای پیاده طی کنید تا به مسجد ییولی مناره آنتالیا برسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *