تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
یزد

بوستان ناجی یزد ☀️ میراث تاریخی از دوران قاجار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بوستان ناجی یزد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بوستان ناجی یزد ، میراث تاریخی از دوران قاجار آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بوستان ناجی (Naaji Garden) واقع در شهر یزد در استان یزد علاوه بر جاذبه تاریخی خود، به دلیل امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران به محلی مناسب جهت بازدید و استراحت تبدیل شده است. این عمارت و باغ از املاک شخصی به نام ناجی بوده است که پس از اهدا به شهرداری به صورت بوستان بازسازی شده است. کاربری این ساختمان مسکونی بوده که در دوره های مختلف الحاقاتی به آن صورت گرفته است.

این بنا دارای ۴ جبهه فعال در یک بنای مرکزی است. در قسمت شرقی یک تالار با بادگیر و ۲ اتاق و در بالای آن و در جبهه غربی یک اتاق مرکزی جلو آمده که با سقف زیرزمین دیوار ایجاد نموده است. این بنا دارای ۵ اتاق در طبقه همکف است. به جز جبهه شمالی بقیه قسمت ها دارای زیر زمین است.

بوستان ناجی یزد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

معماری بوستان

بوستان ناجی با عمارتی که در وسط آن قرار دارد یکی از جاذبه های قدیمی یزد به شمار می رود. این بنا دارای 4 بخش اصلی است. یک بخش تالاری است که بادگیر در آن قرار دارد، بخش دیگر اتاق های باغ ناجی است که تعداد آن 2 عدد است، همچنین در بخش شرقی این باغ زیبا کوشک و یک اتاق مرکزی نیز در بخش غربی این بنا قرار دارد.

اتاق هایی که در بخش غربی بوستان واقع سده اند به شکلی جلو آمده اند که دیوار های آن با سقف زیرزمین این بخش یکی شده اند. جالب است بدانید که اتاق های بوستان ناجی یزد 5 باب است که همگی در همکف این بنا قرار دارند در واقع تمامی بخش های عمارت ناجی به جز بخش شمالی، شامل زیرزمین است.

این بوستان زیبا دارای مجموعه پذیرایی و استراحتگاه می باشد که هر ساله میزبان گردشگران از سراسر جهان است. برای دیدن بادگیر های یزد ما به شما پیشنهاد می کنیم که فصل پاییز را انتخاب کنید.

بوستان ناجی یزد

دسترسی

آدرس: ایران، یزد، بلوار شهید دشتی، خروجی شهر یزد به سمت شهر کرمان، بوستان ناجی یزد

بوستان ناجی یزد


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *