تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
شیراز

آبشار فدامی داراب 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار فدامی داراب

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای داراب شیراز یعنی آبشار فدامی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آبشار فدامی داراب یکی از زیباترین و منحصر بفردترین آبشارهای ایران هست که همزمان اب شور و شیرین و سرد و گرم با هم مخلوط میشود در امتداد ان جریان پیدا میکند.

فاصله این آبشار از مرکز استان فارس ۳۸۰ کیلومتر است که در آخرین نقطه جنوب شرقی فارس در مسیربندرعباس قرار گرفته است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

آبشارهای شور و شیرین فدامی در هشت کیلومتری شمال غربی شهر فدامی و در فاصله ۱۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر داراب قرار گرفته است.

آبشار فدامی داراب
آبشار فدامی داراب

عرض آبشار شیرین فدامی در گذشته به ۸۰۰ متر می رسید و عریض ترین آبشار طبیعی ایران محسوب می شد ولی به علت خشک سالی و استفاده بی رویه کشاورزان بالادست اکنون به ۲۰۰ متر رسیده است. ارتفاع آبشار شیرین بین ۱۲ تا ۲۰ متر و ارتفاع آن از سطح دریا ۹۰۰ متر است. رودخانه دائمی ایجاد شده از آبشارهای فدامی حدود دو هزار هکتار از نخیلات پایین دست را آبیاری می کند.

یکی از ویژگی های این آبشار وجود چهار نوع آب شور و شیرین و سرد و گرم است که در فاصله ۲۰ متری آبشار شیرین با هم مخلوط می شوند و استخر طبیعی زیبایی را پدیدمی آورند. از قابلیت های دیگر این آبشار این است که در زمستان آب آن گرم و در تابستان سرد است.

ارتفاع آبشار شور فدامی که در بالادست آبشار شیرین واقع شده ۱۰ تا ۱۵ متر است. سرچشمه آبشار شور فدامی در ۵۰۰ متری آن است و وجود نخل های خودرو در کنار آبشار شور به زیبایی آن اضافه کرده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *