تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

آبشار ورزان تالش 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار ورزان تالش

در این مقاله از قسمت معرفی جاهای دیدنی ایران قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای تالش یعنی آبشار ورزان را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آبشار ورزان یا ورازان در استان گیلان قرار گرفته است. این آبشار در روستای ورزان که در ضلع شمال غربی سوباتان واقع شده و فاصله آن تا شهرک سوباتان حدود 4 کیلومتر است.

آب رودخانه ورزان یکی از شاخه های اصلی رودخانه لیسار که از چشمه های بالا دستی ییلاق سر چشمه گرفته در مسیر خود هنگام ریزش از صخره های عظیم ورزان آبشار زیبا و دیدنی که ارتفاع آن بیش از 100 متر رو تشکیل می دهد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

نام سوباتان که سووتن تلفظ خواهد شد از ترکیب واژه سو به معنای گلپر و تن به معنای وطن است و یک واژه تالشی است. بیشترین تولید گلپر از زمینهای این منطقه در تالش به عمل می آید.

آبشار ورزان تالش
آبشار ورازان تالش

ساکنین روستای ورزان که بیش از 50 خانوار هستند اکثرا اهالی روستاهای هره دشت شمالی و جنوبی و کوهپایه نشینان لیسار هستند که اکثرا به شغل دامداری و دامپروری مشغولند. بدلیل پایین بودن دمای هوای این منطقه به دلیل ارتفاع بیشتر نسبت به سطح دریا ، شقایق ورزان نیز دیر تر از شقایق سوباتان شکوفه می زند. از سوباتان تا آبشار ورزان حدود 1 ساعت کوهپیمایی سبک به دنبالش خواهید داشت.

آبشار ورزان تالش
آبشار ورزان تالش

مسیر دسترسی:

این آبشار در روستای ورزان، ضلع شمال غربی سوئه تون (سوباتان) واقع شده و فاصله آن تا سوئه تون حدود 4 کیلو متر است. این آبشار در مسیر نئور تا سوباتان با فاصله 36 کیلومتری شمال غرب شهر تالش و 22 کیلومتری جنوب دریاچه نئور اردبیل واقع شده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *