تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, بوشهر, راهنمای مراکز خرید

با بازار سنتی بوشهر بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار سنتی بوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی بوشهر شما را با بازار سنتی بوشهر که یکی از بازارهای قدیمی و جا مانده از زمان قاجار می باشد آشنا خواهیم کرد . در این بازار شما میتوانید سوغات و صنایع دستی بوشهر را خرید کنید

استان بوشهر پایتخت انرژی ایران، در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه‌ خلیج فارس قرار گرفته است. هفدهمین استان بزرگ کشور به دلیل قرار گرفتن در ساحل استراتژیک خلیج فارس، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز، کشاورزی و نخل‌داری و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیت راهبردی و اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است.

هر منطقه گردشگری در هر نقطه ای از جهان که باشد در کنار تمام زیبایی های طبیعی و تاریخی خود، بی شک سوغات ها و صنایع دستی و فرهنگی ویژه آن منطقه را در دل خود جای داده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بازار سنتی بوشهر

بازار سنتی بوشهر

در شهر “بوشهر” نیز از زمان “قاجار” بازاری برای خرید و فروش و تجارت مردم بومی این شهر با دیگر مردمانی که به این شهر سفر می کرده بنا شده است. بازاری با معماری خاص و منحصر به فرد که هم اکنون نیز از دیدنی ترین جاذبه های این شهر می باشد. صنایع دستی به ویژه محصولات ساخته شده از چوب درختان این منطقه از زیباترین ساخته های بومیان این منطقه می باشد که در کنار “خرما” که مهم ترین محصول صادراتی این شهر است در این بازار بسیار به چشم می خورد.

بازار قدیم بوشهر، نورگیری و تهویه‌ی مناسبی دارد و معماری آن به‌گونه‌ای است که در فصل سرما از ریزش برف و باران به داخل بازار جلوگیری می‌کند و تابستان‌ها نیز مانع تابش مستقیم آفتاب به داخل می‌شود و گرما را برای کسبه و مردمی که برای خرید می‌آیند، قابل تحمل می‌کند. در مجموع ۲۵۰ باب مغازه در بازار قدیم بوشهر وجود دارد که به کسب و کار مشغول هستند. در کنار کسبه‌ی مسلمان، چندین کسبه‌ی مسیحی و یهودی نیز در این بازار داد و ستد می‌کنند. جالب است بدانید که بازار قدیمی بوشهر چند بار مرمت شده است و در حال حاضر به کار خود ادامه می‌دهد. این بنای تاریخی در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۸۵ با شماره‌ی ثبت ۱۸۶۴۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *