تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
گیلان

پارک جنگلی خرما لنگرود ، طبیعت بکر و دیدنی | Gilan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی خرما لنگرود

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با پارک جنگلی خرما لنگرود آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

منطقه جنگلی خرما در روستای خرما واقع در شهرستان لنگرود از استان زیبا و سرسبز گیلان میباشد. این منطقه زیبا و جذاب از درخت های توسکا ، لرک و انجیل تشکیل شده و دارای چشم انداز زیباییست. شما میتوانید در هنگام سفر به استان گیلان و شهرستان املش در این پارک جنگلی اوقاع خوشی را سپری کرده و از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، آب اشامیدنی و … استفاده کنید.

پارک جنگلی خرما لنگرود

نام این جنگل زیبا در حقیقت از دو عبارت “خُر” و ” مه” به معنای افتاب و مهتاب گرفته شده و برخی دیگر معتقدند نام منطقه جنگلی خرما از خواهر بابک خرمدین برمیاید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و صدای آواز پرندگان از جمله جاذبه هایی است که در پارک جنگلی خرما وجود دارد و هیجان را به گردشگرانی که از آن بازدید می کنند هدیه می ‌کند. وقتی در این جنگل سرسبز قدم می‌زنید با گونه‌های مختلف گیاهی مانند توسکا، لرک و انجیل رو به رو می‌شوید که از تنوع خاصی برخوردارند و خواص درمانی سرشاری دارند که به مردم محلی و حتی گردشگران نیز هدیه می‌کنند.

زمانی که به پارک جنگلی خرما در لنگرود وارد می شوید تفریحات بسیاری از جمله پرنده‌ نگری، عکاسی، شنا، طبیعت‌گردی و… انتظار شما را می کشند و مطمئن باشید که از تک تک لحظات خود در آنجا لذت تمام را می برید.

پارک جنگلی خرما لنگرود

حتی تصور این که کمپ زدن در دل پارک جنگلی خرما و تماشای آسمان پرستاره در میان شاخ و برگ درختان و تماشای آسمان شب در آنجا چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد انسان را به وجد می آورد و لحظاتی به یادماندنی را در ذهن ما ثبت می کند.

مردم ساکن در اطراف پارک جنگلی خرما گیلان، اکثرا به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و با زندگی در کنار یکدیگر، در کمال آرامش عمر خویش را سپری می‌کنند. اگر تا به حال از این منطقه دیدن نکرده‌اید، حتما سفر به آن را در اولویت خود قرار دهید و از شنیدن صدای رودخانه ها و جاری شدن آب و چهچه پرندگان از هیاهوی شهر چند ساعتی به دور باشید.

جنگل خرما سیسکو

نام دیگر جنگل خرما، جنگل خرما سیسکو می باشد که یکی از جاهای دیدنی لنگرود است و در واقع این نام از دو عبارت (سی) و (کو) گرفته شده است که واژه سی در زبان پهلوی از عبارت کوه و سنگ برگرفته شده است و واژه کو در واقع به معنای کوه می باشد. البته واژه سی به غلط مصطلح شده اما به هرصورت  جنگل خرما را سیسکوه یا سیسکو نیز می خوانند.

پارک جنگلی خرما لنگرود

دسترسی

پارک جنگلی خرما در منطقه اطاقور لنگرود استان گیلان قرار دارد و وقتی وارد خیابان لیل به خرما می شوید این پارک جنگلی بزرگ و طبیعت بکر آن را مشاهده می کنید.

همچنین شما با سفر خود به چمخاله نیز می توانید کمی مسیر را کج  کرده و به سمت لنگرود و لاهیجان بیایید تا بتوانید از این پارک جنگلی بکر و زیبا نیز دیدن نمایید. برای دسترسی به آن باید از استان گیلان به شهرستان املش رفته و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش با این پارک جنگلی اشنا شوید.

آدرس پارک جنگلی خرما: ایران، استان گیلان، شهرستان لنگرود، روستای خرما، خیابان لیل به خرما، بوستان جنگلی خرما سیسکو (خرما)


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *