تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس + دیدنی های مسیر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بسیاری از افراد که در تهران زندگی می‌کنند، به طور معمول در هر تعطیلاتی به خصوص تعطیلات تابستانه، به سمت شمال می‌روند. تهران تا رامسر فاصله چندانی ندارد و اگر از طریق جاده چالوس بروید نه تنها سفر برای شما کسل کننده نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید از جاهای دیدنی چالوس نیز دیدن کنید. ما در این مقاله علاوه‌بر فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس، جاذبه‌های آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوسسفر به رامسر از جاده چالوس

جاده چالوس از بهترین و زیباترین جاده‌های ایران محسوب می‌شود که محبوبیت بسیاری دارد. به طورکلی جاده چالوس مقصد بسیاری از مسافرانی است که می‌خواهند به شهرهای شمالی یا رامسر سفر کنند و درعین زیبایی‌های جاده، می‌توانید از پیچ و خم‌های آن نیز لذت ببرید. برای سفر به رامسر از طریق جاده چالوس، باید وارد آزاد راه تهران – شمال شوید و سپس مسیر جاده چالوس تا رامسر را به پیش بگیرید.

شهرهایی که در طول مسیر جاده چالوس می‌توانید از آن دیدن کنید

زمانی که با خودرو شخصی به رامسر از جاده چالوس سفر کنید، جاذبه‌های سفر از همان ابتدا برای شما آغاز می‌شود. در کنار زیبایی‌های جاده، می‌توانید در طول مسیر از شهرهای این جاده عبور کرده و همچنین اگر فرصت داشتید، کافی است توقف کوتاهی برای هر کدام از شهرها داشته باشید تا خاطره خوبی از سفر برای خود بسازید.

  • کتالم
  • تنکابن
  • نشتارود
  • عباس آباد
  • متل قو
  • کلار آباد
  • چالوس
  • مرزن آباد

فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس

کتالم

کتالم در قسمت جنوب شرقی به فاصله 5 کیلومتری رامسر قرار دارد. کتالم جز شهرهای توریستی محسوب می‌شود که طبیعت بسیار چشم‌نوازی دارد. زبان مردم کتالم گیلکی بوده و زندگی خود را بر اساس کشاورزی و تولید محصولاتی مانند گل و گیاه و چای و برنج و مرکبات می‌گذرانند. از مکان‌های دیدنی شهر کتالم می‌توانید به چشمه‌های آب‌گرم و سادات شهر و چهارشنبه بازار و بازار کتالم اشاره کنیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تنکابن

تنکابن در 60 کیلومتری جاده چالوس و 24 کیلومتری رامسر قرار دارد. شهر تنکابن جنگل‌های بسیار سرسبز و زیبایی دارد و آب و هوای آن شرجی و زمستانی است. تاریخچه این شهر مربوط به دوره هخامنشیان بوده و نژاد بومی آریایی‌ها در آن جا زندگی می‌کردند. غذا محلی تنکتبن شامل کباب ترش و باقالی قاتق و میرزا قاسمی و ماهی شکم پر و مرغ ترش و… است. از جاهای دیدنی شهر تنکابن می‌توانیم به پارک جنگلی چالدره و جنگل‌های دوهزار و سه هزار و آبشار کوه سر و دشت دریاسر و… اشاره کنیم.

نشتارود

نشتارود در نزدیکی شهر رامسر قرار داشته و طبیعت آن بسیار بکر و دیدنی است. آب و هوا این شهر دلپذیر و ملایم بوده اما در فصل تابستان شرجی و در زمستان برفی و بارانی است. از غذاهای شهر نشتارود می‌توانیم به خورشت سیر انار و بیج بیج و خورشت آلو و باقلا وابیج و نازخاتون اشاره کنیم. همچنین جاهای دیدنی آن شامل حمام سنگی باستانی مکرود و مرداب نشتارود و موزه حیات وحش و منطقه ییلاقی داغ کوه و… می‌شود.

عباس آباد

عباس آباد شهری شمالی بوده که از شمال به دریا خزر متصل می‌شود. آداب و رسوم مردم این شهر مانند مازندران و گیلان است. شهر عباس آباد آب و هوا معتدلی دارد و بارش باران به شدت زیاد است. از غذاهای این شهر می‌توانیم به کشمش پلو و خورش کدو سبز و مالابیج و مرغ ترش و آش چهل گیاه و نرگسی و زیره پلو و… اشاره کرد. مکان‌های دیدنی این شهر نیز شامل جنگل خشکه داران و روستا مازیچال و دریاچه عباس آباد و… می‌شود.

متل قو

متل قو از شهرهای مازندران بوده که نام آن بعد از انقلاب به سلمان شهر تغییر داده شد. یک شهر به شدت توریستی و جذابی است که گردشگران زیادی دارد. از مکان‌های دیدنی متل قو می‌توان به غار آبی دانیال و روستا اسب چین و پلاژ ساحلی متل قو و جنگل تیلاکنار متل قو اشاره کرد.

کلار آباد

از جاده چالوس تا کلار آباد 18 کیلومتر فاصله است. این شهر طبیعت بسیار زیبا و چشم‌گیری داشته و بسیاری از افراد تعطیلات خود را آنجا می‌گذرانند. آب و هوای کلار آباد در فصول مختلف، متفاوت است و تابستان شرجی و زمستان برفی دارد. غذاهای محلی این شهر شامل آش کدو و کئی پلا و اسپناساک و بشته واس و… است. از مکان‌های گردشگری کلار آباد می‌توان به روستا چارز و بازار کلار آباد و شهرک امیر دشت و روستا یالبندان سرا اشاره کرد.

چالوس

جاده چالوس از شهرهای شمالی ایران محسوب می‌شود که طبیعت بسیار سرسبز و دیدنی دارد. بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود، به این شهر سفر کرده و از جاهای دیدنی آن را بازدید می‌کنند. از مکان‌های گردشگری این شهر می‌توان به سد کرج و دریاچه ولشت و پیست و غار یخ مراد و کاخ شهرستانک اشاره کرد.

مرزن آباد

مرزن آباد از شهرستان‌های چالوس محسوب می‌شود که در مجاورت مازندران قرار دارد. بهترین زمان سفر به مرزن آباد، فصل بهار و تابستان است که می‌توانید از هوا معتدل آن لذت ببرید. از سوغاتی‌های این شهرستان می‌توان به لبنیات محلی و کلوچه و انواع ترشی و مربا اشاره کرد. مکان‌های گردشگری آن شامل آبشار هریجان و آبگرم دلیر و روستا الیت و کوه کلاک و… می‌شود.

فاصله تهران تا رامسر با انواع وسیله نقلیه

  • ماشین شخصی
  • اتوبوس
  • قطار
  • هواپیما

سفر از تهران تا رامسر با ماشین شخصی

فاصله تهران تا رامسر با ماشین شخصی حدود 3 الی 4 ساعت است. سفر با ماشین شخصی مزایاهایی مانند لذت از جاده و توقف‌های کوتاه مدت برای استراحت به ارمغان می‌آورد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی، ریزش کوه و فرسایش جاده به حداقل رسیده و با رعایت نکات رانندگی، سفر کم خطری خواهید داشت.

سفر از تهران تا رامسر با اتوبوس

با اتوبوس‌های تهران می‌توانید به راحتی به رامسر سفر کنید. اتوبوس‌های تهران برای حرکت به سمت رامسر از 5 غروب تا 11 شب فعالیت می‌کنند. به طور معمول اتوبوس‌ها در ترمینال غرب مستقر شده‌اند و شما می‌توانید با رزرو و همچنین انتخاب اینکه صندلی کناری شما مرد باشد یا زن بلیت را تهیه کنید. مدت زمان سفر با اتوبوس به سمت رامسر 4 الی 5 ساعت است.

سفر از تهران تا رامسر با قطار

برای سفر از تهران تا رامسر با قطار، باید بدانید که هیچ گونه ریل راه آهنی وجود ندارد. از تهران باید به سمت راه آهن قائم شهر کرده کنید که این مسیر حدود 7 ساعت با قطار طول می‌کشد. زمانی که به قائم شهر رسیدید، ابتدا باید سوار ماشین شخصی شوید و به سمت رامسر حرکت که چیزی حدود 4 ساعت زمان می‌برد. در آخر لازم به ذکر است که سفر با قطار از تهران به رامسر طولانی خواهد بود و زمان شما را به شدت خواهد گرفت.

سفر از تهران تا رامسر با هواپیما

برعکس ماشین شخصی و اتوبوس و قطار، سفر با هواپیما به سوی رامسر زمان بسیار اندکی دارد و خیلی سریع به مقصد می‌رسید. این روش برای افرادی که حوصله رانندگی ندارند بسیار مناسب است. زمان سفر از تهران به رامسر با هواپیما کم‌تر از 1 ساعت است و بدون توقف شما پرواز مستقیمی خواهید داشت. البته این نوع از سفر معایبی نیز دارد که شما از جذابیت‌های مسیر محروم خواهید بود.

سخن پایانی   

 رامسر شهر بسیار زیبایی بوده و طبیعتی بکر و دیدنی دارد. این شهر گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و هرکسی از هرکجا ایران به این شهر سفر می‌کند. برای رفتن به رامسر از طریق جاده چالوس انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود؛ چرا که در کنار جذابیت‌های جاده شما می‌توانید از جاهای دیدنی آن با توقف کوتاه بازدید نمایید. برای سفر به رامسر از تهران، راه‌های گوناگونی مانند ماشین شخصی و قطار و اتوبوس و هواپیما وجود دارد که شما بر اساس شرایطی که دارید می‌توانید یکی از راه‌ها را انتخاب و از سفر خود لذت ببرید.

فاصله تهران تا رامسر از جاده چالوس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *