تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قطر

آشنایی با بازار قدیمی سوق واقف در دوحه | Qatar 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار سوق واقف دوحه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با بازار سوق واقف دوحه در کشور قطر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

قطر، یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه ی خلیج فارس می باشد. پایتخت این کشور، با چهارصد هزار نفر جمهیت شهر دوحه (doha) می باشد. قطر در طول چند دهه ی گذشته رشد چشمگیری را شاهد بوده و به یکی از مناطق گردشگری در منطقه تبدیل شده است و یکی از جاذبه های این کشور بازار سنتی واقف می باشد.

بازار سوق واقف (souq waqif) بازاری قدیمی است که حدود ۲۵۰ سال پیشینه داشته و مانند بسیاری از دیگر بازارهای قدیمی و سنتی خاورمیانه دارای راسته های متعدد و پیچ در پیچی است که در آن انواع مغازه ها به فروش اجناس خود مشغول بوده و همچنین تعداد زیادی رستوران مختلف در این بازار وجود دارد که غذاهای بین المللی را ارائه می کنند.

بازار سوق واقف دوحه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این بازار در مرکز شهر و در بین خیابان های موشریب و الریان قرار دارد و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر دوحه به حساب می آید.

معماری بازار سوق واقف ، نشان‌دهنده سبک معماری قطری است. در داخل بازار تعداد بی‌شماری فروشگاه‌های کوچک وجود دارند که انواع پارچه، روسری، ادویه، حنا و سوغاتی‌های مختلف را می‌فروشند. یک خیابان بلند با تعداد زیادی رستوران، مرکز بازار را تشکیل می‌دهند؛ با این وجود تعداد زیادی رستوران کوچک دیگر در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های بازار چشم انتظار مسافران هستند.

با وجود این تعداد فروشگاه، گاهی پیدا کردن آن چه که قصد خریدش را دارید سخت می‌شود، بنابراین بد نیست در مورد چند تا از فروشگاه‌ها و مقصدها بدانید تا بتوانید بهترین‌ها را در زمان بازدیدتان از بازار قدیمی سوق واقف پیدا کنید.

بازار سوق واقف دوحه

بازار سوق واقف برای یادآوری روزهای گذشته بازسازی شده است. در این بازار مغازه‌های پارچه فروشی، ادویه‌جات، شیرینی‌ها، کالاهای خانگی (گلدان‌های بزرگ) و سوغاتی‌ها و هنرهای مختلفی موجود است. در اینجا شما می‌توانید نجارها و خیاط‌ها را ببینید، علاوه بر این می‌توانید مردان قطری که لباس‌های سنتی قطری می‌دوزند را مشاهده کنید.

در این بازار تعداد زیادی رستوران با غذاهای سوری و لبنانی وجود دارد. برای خرید غذاهای ارزان عربی می‌توانید به سمت مسجد souq بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت‌های قطری است. در آنجا شما می‌توانید یک بشقاب کباب و نان تازه سفارش دهید.

بازار سوق واقف دوحه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *