تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

باغ الکساندر مسکو | جاذبه محبوب شهر مسکو 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ الکساندر مسکو جاذبه ای محبوب برای اهالی مسکو

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مسکو درباره یکی از قسمت های محبوب اهالی مسکو بنام باغ الکساندر سخن خواهیم گفت پس برای بیشتر آشنا شدن با باغ الکساندر مسکو تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مختصری درباره شهر مسکو بدانید :

مسکو (به روسی: Москва تلفظ: مُسکْوا) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر کشور روسیه است. این شهر با جمعیتی بیش از ۱۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است.

چهار فرودگاه بین‌المللی، نه ایستگاه راه‌آهن و مترو مسکو که یکی از عمیق‌ترین تونل‌های دنیاست، در این شهر قرار دارد. مترو مسکو با ۱۸۵ ایستگاه پس از مترو توکیو، بیشترین مسافران را در بین سیستم‌های مترو دنیا دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کلان‌شهر مسکو از نظر دارا بودن مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی از رتبه خوبی در سطح جهان برخوردار است، به طوری که بیش‌ترین امکانات ورزشی را در کل جهان به خود اختصاص داده‌است.

شهری که آن را با کلیساهای زیبا و گنبدهای رنگارنگ، میدان سرخ ، کاخ بزرگ کرملین و موزه‌های دیدنی و متعدد می‌شناسیم. گوشه و کنار این شهر تاریخی، میزبان جاذبه‌های گردشگری و آثار معماری باشکوه است؛ شهری که در آن، حتی ایستگاه‌های مترو هم به زیبایی قصرهای مجلل، تزیین شده‌اند.

این شهر، یکی از سرزنده‌ترین و پرهیجان‌ترین شهرهای روسیه و اروپا است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. جاذبه‌های زندگی شهری مثل مراکز خرید بزرگ و باشکوه، در خیابان‌های جذاب و دیدنی آن به چشم می‌خورند. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و جاذبه‌های گردشگری آن با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

باغ الکساندر مسکو
باغ الکساندر مسکو

باغ الکساندر طبیعتی جادویی در دل مسکو Alexander garden Moscow Александровский сад  » باغ الکساندر طبیعتی بکر با درختانی انبوه، مکانی است که قطعاً لحظات خوش و آرامی را برای شما رقم خواهد زد. پس از دستور ساخت این باغ زیبا، توسط تزار الکساندر Tsar Alexander این باغ به نام الکساندر نام‌گذاری شد.

بعد از جنگ میهنی سال ۱۸۱۲، زمانی که شهر مسکو در حال بازسازی بود، خندق دور آن پر و رودخانه «نِگلینا» در یک خط لوله محصور شد. در سال ۱۸۲۰، اسکندر اول دستور احداث یک باغ را در محوطه داد. پروژه ترمیم و بازسازی توسط یک معمار حاذق روسی به نام «اوسیب بووه» (Osip Bove)، هدایت می‌شد. در ابتدا نام این زمین‌ها باغ کرملین بوده (نام فعلی بعد از تاج‌گذاری الکساندر دوم در سال ۱۸۵۶ انتخاب شد) و سه باغ مجزا با طراحی متحد و یکپارچه را در بر می‌گرفت. باغ بالایی که از میدان انقلاب تا دروازه «ترویتسکی» (Troitskiye) امتداد دارد، اولین باغی بود که در سال ۱۸۲۱ بازگشایی شد. باغ وسطی محوطه بین دروازه ترویتسکی و دروازه «برویتسکی» (Borovitskiye) را در بر داشته و باغ پایینی با کمترین مساحت آخرین باغ بود که در سال ۱۸۲۳ به اتمام رسید.

امروزه باغ پایینی هیچ گردشگاهی نداشته و به روی عموم باز نیست. سه مسیر پیاده‌روی در طول دیوار کرملین و میدان مانژ در باغ‌های بالایی و وسطی وجود دارند. گونه‌های مختلف گیاهی و گل‌های زیبا چمن‌ها را آراسته و در ماه‌های مختلف سال شکوفا می‌شوند. یک درخت بلوط دویست ساله نیز در این باغ وجود دارد. در بهار و تابستان، بازدیدکنندگان می‌توانند از دشت‌های بی‌نظیر لاله و گل رز دیدن کنند.

باغ الکساندر مسکو
باغ الکساندر مسکو

باغ الکساندر خارج از دیوارهای کرملین، در قلب مسکو، به عنوان نمادی از ترمیم شهر و آزادی اروپا بعد از شکست ناپلئون شناخته می‌شود. دروازه آهنی غول پیکر باغ بالایی، مشرف به موزه تاریخ، یکی از جاذبه‌های یادبود جنگ می‌باشد. در سال ۱۸۴۱ یک سازه به نام «ویرانه» با طراحی «اوسیب بووه» در پای برج میانی آرسنال در وسط باغ بالایی ساخته شد. این سازه با بقایایی ساختمان‌های مسکو که توسط ارتش ناپلئون تخریب شده بودند مزین گردید.

در ۱۰ جولای سال ۱۹۱۴، یک ستون پر نقش برای گرامیداشت سیصد سالگی خاندان رومانف که در سال ۱۹۱۳ در کل روسیه جشن گرفته شد در وسط باغ الکساندر نصب گردید. این ستون گرانیتی با یک عقاب دو سر در بالایش، یک شیر، یک سپر و شمشیر به همراه نشان خانوادگی رومانف‌ها تزئین شده است. در ابتدا این ستون در ورودی باغ بالایی قرار داشت، اما بعد از انقلاب اکتبر، نام این خاندان محو و با انقلابیون و متفکران جدید جایگزین شد. در سال ۱۹۶۶ ستون مذکور به مرکز باغ بالایی منتقل و در نزدیکی «ویرانه» نصب گردید.

در سال ۱۹۶۷، یک یادمان از بیست و پنجمین سالگرد شکست ارتش فاشیست در نزدیکی مسکو ساخته شد. این نقطه همان‌ گور جمعی سربازان گمنام، یا همان سربازان ارتش سرخ بود که در سال ۱۹۴۱ کشته شدند. معمولاً در روز پیروزی مردم برای ارج نهادن به اعمال قهرمانانه سربازان روسی در اینجا گرد هم می‌آیند. در سال ۱۹۹۶ یک حوضچه مصنوعی با آب‌نماها و مجسمه در باغ بالایی ساخته شدند تا نمادی از بستر رودخانه نگلینا باشد.

باغ الکساندر مسکو
باغ الکساندر مسکو


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *