تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ ایرانی تهران

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی تهران یکی از جاذبه های بسیار زیبای تهران یعنی باغ ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

باغ ایرانی در خیابان شیخ‌بهایی در محله قدیمی ده ونک تهران جای گرفته است. این بوستان یک باغ قدیمی بوده است که عناصر معماری سنتی آن بازسازی شده و فضای سبز آن نیز بر پایه الگوی باغ‌های پر از درخت و گل ایرانی طراحی شده است.

 باغ ایرانی ده ونک ، یکی از بهترین مقصد های گردشگری پاییزی شهروندان تهران بوده که بازدید از آن، احتمالا بیش از یک بار، عاشقان گل و گیاه و پارک گردی را به آن جا خواهد کشاند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تصوری که اکثر مردم از بوستان های شهری دارند، مکان هایی بدون نرده و حفاظ و محلی بزرگ که محل عبور و مرور هزاران گردشگر و صد ها وسیله حمل و نقل باشد. مکان هایی که محفلی برای رستوران گردی و کافی شاپ گردی مثل بوستان آب و آتش و رازی و نهج البلاغه و جوانمردان است.

باغ ایرانی تهران

این باغ، بخش های مختلفی دارد که از آن جمله می توان به زمین بازی کودکان و وسایل تندرستی اشاره کرد. زمین ورزش که برای فعالیت های ورزشی خانواده ها در نظر گرفته شده است، در نزدیکی ورودی غربی دیده می شد.

آلاچیق های متعدد و سکوهای نشستن که در جای جای باغ ایرانی تعبیه شده ، این مکان را پاتوق خانواده ها کرده است.

مثل همه بوستان های تهران، روی آلاچیق ها می توانید فرش و یا زیر اندازی پهن کرده و از محیط لذت ببرید. نماز خانه و سرویس بهداشتی پارک نیز برای استفاده رایگان گردشگران در دسترس است.

باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی، پوشش گیاهی گسترده ای دارد که در کنار درختان کهن آن، این پوشش استفاده شده است. درختان چنار و سرو و کاج، عمده ترین پوشش گیاهی این باغ را به خود اختصاص داده اند. در باغچه های باغ، درختچه هایی نظیر: پیراکانتا، رز، نسرتن، زرشک دیده می شود. البته به تناسب هر فصل، گل های فصلی متفاوتی نیز در آن کاشته می شود.

لاله های رنگارنگ بهاری باغ، یکی از زیباترین چشم انداز های مصنوعی در بوستان های تهران خواهد بود که در ذهن داشته باشید.

باغ ایرانی ده ونک را نباید با باغ موزه هنر ایرانی و یا یاغ مینیاتور تهران اشتباه گرفت.

باغ ایرانی تهران

راه دسترسی 

آدرس: تهران، منطقه 3، محله ده ونک، کوچه صابری، باغ ایرانی

ساعت بازدید: 24 ساعته

برای دسترسی به باغ ایرانی به راحتی می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی تهران استفاده کنید. در این جا ما دو مسیر پیشنهادی برای شما داریم:

مسیر اول

ابتدا با وسایل حمل و نقل عمومی مانند بی آر تی و یا تاکسی های خطی، خود را به میدان ونک برسانید و سپس از سمت شمال وارد خیابان ولیعصر شوید. پس از کمی پیاده روی در ولیعصر، سمت چپ خود خیابان خدامی را خواهید دید. پایانه تاکسی ده ونک در اول خیابان خدامی قرار دارد. کافیست به راننده بگویید باغ ایرانی پیاده می‌شوید تا شما را در خیابان صابری پیاده کند. از آنجا تا ورودی جنوبی و اصلی باغ ایرانی تنها 5 دقیقه پیاده روی پیش رو دارید.

مسیر دوم

اگر در مسیرتان مترو وجود دارد، ابتدا خود را به ایستگاه متروی توحید در خط 4 برسانید و از مترو پیاده شوید. به ایستگاه بی آر تی توحید بروید و سوار خط 104 (پایانه جنوب – پایانه شهید افشار) شوید. پس از 5 ایستگاه به ایستگاه پل مدیریت می رسید که باید در آن پیاده شوید. از این ایستگاه تا باغ ایرانی نزدیک 300 متر پیاده روی در پیش دارید.

مسیر سوم

خط 104 بی آر تی که از پایانه جنوب آغاز می شود و تا پایانه شهید افشار ادامه دارد، می تواند شما را به باغ ایرانی برساند. لازم است در ایستگاه پل مدیریت پیاده شوید و باقی راه را تا این باغ پیاده طی کنید.


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *