تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر

بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره  بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم ، سخن خواهیم گفت.

بُخارست (به رومانیایی: ‘Bucureşti’) بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی است. بخارست بر کرانه رودخانه دامبوویتا قرار دارد.

متروی بخارست در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۴ خط و ۵۱ ایستگاه می‌باشد.

شهر زیبای بخارست با بناهای تاریخی و مناظر حیرت‌انگیزی که دارد، حتی در ۲۴ ساعت نیز تجربه‌ای فراموش نشدنی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

وقتی فقط برای بازدید از بخارست در یک روز زمان دارید، هر دقیقه‌ ارزشمند می‌شود. در این مقاله برخی از بهترین جاهایی که باید بازدید کنید، بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها برای صرف ناهار و شام و همچنین تفریحات شبانه را معرفی کرده‌ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از زمان محدودتان بکنید.

شروع روز با یک فنجان قهوه و ساختمان پارلمان

روز خود را با یک قهوه قوی در «اوریگو» (Origo) آغاز کنید که برخی از بهترین قهوه‌های شهر را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این کافه موقعیت خوبی نزدیک به مرکز قدیمی شهر داشته و می‌توانید بعد از آن به سراغ بازدید از «ساختمان پارلمان» رفته و قبل از آن که جمعیت گردشگران و مردم محلی به سمت «باغ‌های چیشمیجیو» (Cișmigiu Gardens) سرازیر شود، به تماشای آن بروید. به جای این جاذبه‌ها می‌توانید ماجراجویی یک روزه‌ی خود را در «میدان آمزی» (Piața Amzei) آغاز کنید که پر از کافه‌های مختلف مانند «M60» است و قهوه‌های عالی و کیک‌های خوشمزه ارائه می‌کند. با توجه به اینکه در محله مناسبی هستید، می‌توانید مسیر خود را به سمت «خیابان ویکتوریی» (Calea Victoriei) ادامه داده و از جاذبه‌های بسیاری که در آن هستند دیدن نمایید. از میان این جاذبه‌ها می‌توانیم به «موزه کلکسیون‌ها» (Museum of Collections)، «موزه ملی هنر رومانی» (National Museum of Art of Romania) و «موزه جورج انِسکو» (George Enescu Museum) اشاره کنیم که همگی در شلوغ‌ترین خیابان تاریخی بخارست واقع شده‌اند.

ساختمان پارلمان بخارست
بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

ناهار به سبک رومانیایی

اگر می‌خواستید قبل از ادامه گردش بعد از ظهری یک غذای لذیذ و حسابی بخورید، در «دیانی ۴» (Dianei 4) توقف کنید که یکی از بهترین رستوران‌ها با غذای لذیذ رومانیایی و غذاهای معاصر به شمار می‌رود. اگر نمی‌خواهید وقتتان را در اینجا تلف کنید، یک ناهار بیرون‌بر تهیه کرده و به سمت «موزه دهکده» (Village Museum) بروید تا بعد از ظهری آرام را در میان خانه‌های قدیمی و سنتی رومانی و کلیساهایی که تنوع سبک‌های معماری این کشور را به نمایش می‌گذارند سپری کنید. علاقه‌مندان معماری از قدم زدن در «بلوار داچیا» (Dacia Boulevard) نیز لذت خواهند برد که با درختان سایه‌دار و ویلاهای تاریخی پر تزئین احاطه شده و شکوه سال‌های بین جنگ بخارست را منعکس می‌کند. به این بلوار «پاریس کوچک» نیز می‌گویند.

گردش یک روزه در بخارست
بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

گردش در میان خیابان های میدان رومانا

خیابان‌های پیچ در پیچ پشت «میدان رومانا» (Piața Romana) هم پر از گنجینه‌های ارزشمند هستند. «فردریک» (Frederic) و «موزه هنری چِچیلیا کوتِسکو استورک» (Cecilia Cuțescu-Storck Art Museum) برای علاقه‌مندان تاریخ و هنر به یک اندازه جذاب خواهد بود، زیرا آثار خانواده‌ای از هنرمندان را که بر تاریخ شهر تأثیر گذاشتند به نمایش درآمده است. گردش در محله «کوتروچنی» (Cotroceni)، یکی از زیباترین و افسونگرترین محله‌های بخارست، گزینه جایگزین خواهد بود. می‌توانید به باغ گیاه‌شناسی رفته و از «موزه کوتروچنی» (Cotroceni Museum) نیز دیدن کنید.

میدان رومانا بخارست
بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

عصر دلپذیر با یک شام لذیذ

دستور تهیه یک عصر دلپذیر در بخارست از یک شام لذیذ تشکیل می‌شود. «کارو کو بره» (Caru’ cu Bere) در محله قدیمی، هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجربه کردن غذای سنتی رومانی به شمار می‌رود و در میان گردشگران و مردم محلی به یک اندازه طرفدار دارد. به جای این رستوران می‌توانید به سراغ برخی از رستوران‌های بین‌المللی رفته و در قلب بخارست از غذاهای فرانسوی یا غذاهای ژاپنی لذت ببرید. اگر به حوالی «آتنئوم رومانیایی» (Romanian Atheneum) بروید، می‌توانید رستوران فرانسوی «لو بیسترو فرانسه» (Le Bistrot Francais)، «کاژو» (Caju) یا «سوشی روم» (Sushi Room) را پیدا کنید که کیفیت عالی‌ای هم دارند. محله رو به رشد «فلورئاسکا» (Floreasca) نیز غذاهای آسیایی خوشمزه‌ای را به گردشگران پیشنهاد می‌کنند. در این محله می‌توانید به «غذاهای خانگی ژاپنی یوکی» (Yuki Japanese Home Dining) یا «توک توک» (Tuk Tuk) با غذاهای تایلندی‌اش سر بزنید. علاقه‌مندان پاستا هم می‌توانند به «رستوران پاستا» (Pasta Restaurant) رفته و از غذاهای لذیذش سفارش دهند.

رستوران کارو کو بره بخارست
بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم

یک شب پرشور همراه با موسیقی

شب‌های بخارست می‌توانند هر جور که بخواهید سپری شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از اجراهای موسیقی الکترونیک به «کنترل کلاب» (Control Club) رفته یا اگر به موسیقی ساده‌تر و آرام‌تر علاقه داشتید به «کلوب اجتماعی فراتلی» (Fratelli Social Club) بروید. هرچند اگر فقط به دنبال شبی پر هیجان و شاد هستید، می‌توانید به محله قدیمی رفته و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

گردش یک روزه در بخارست
بخارست را در ۲۴ ساعت به خوبی بگردیم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *