تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

تمیزترین ساحل شمال ایران را بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تمیزترین ساحل شمال

در این مطلب از سری مقالات جاهای دیدنی ایران می خواهیم شما را با تمیزترین ساحل شمال آشنا کنیم. در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید…

ایران، کشوری که به بهشتی 4 فصل معروف است، جایی که همزمان می توانید هر 4 فصل را در گوشه گوشه اش بیابید؛ در این میان سواحل را نباید از یاد برد.

متاسفانه این روزها آلودگی دریای خزر و بالا رفتن نرخ گردشگران منجر گردیده است تا این سواحل بکر و زیبا دستخوش تغییرات و آلودگی هایی شوند که چهره زیبا و سرسبز آن ها را از بین برده است. با این وجود کماکان سواحلی هستند که می توان از آن ها به عنوان تمیزترین سواحل شمال نام برد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ساحل نمک آبرود در غرب استان مازندران یکی از همین سواحل تمیز شمالی محسوب می شود که باتوجه به ساحل آزاد و هوای مطبوع و ساخت و ساز ساحلی کمتر موفق شده گونه های گوناگون گیاهی و جانوری خود را حفظ کند و جز سواحل تمیز ایران محسوب شود.

ساحل چمخاله نیز یکی از تمیزترین، مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل های موجود در شمال کشور است. همچنین از دیگر ساحل های تمیز و زیبای گردشگری در خطه شمال می توان به چابکسر و رودسر اشاره کرد که کمتر دستخوش تغییرات شهری شده اند و با مدیریت های بجا و درست از تخریب های ناشی از گردشگری نیز در آن ها جلوگیری گردیده است.

تمیزترین ساحل شمال
تمیزترین ساحل شمال

باتوجه به بالا رفتن نرخ صنعت گردشگری دریایی، ساخت و سازهای ساحلی و عدم کنترل بر روی تخلیه فاضلاب ها آینده خیلی از سواحل شمالی ایران در خطر خواهد بود چراکه تقاضا برای خرید زمین در جلگه و ساحل بیشتر از کوهستان ها است و همین عمر می تواند اثرات جبران ناپذیری را بر روی سواحل شمالی ایران بگذارد.


مقالات بیشتر بخوانید:


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *