تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
عمان

پرواز تهران به مسقط قشم ایر + معرفی جاهای دیدنی مسقط 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کشور عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس است و از لحاظ سیاسی و بین‌ المللی اهمیت زیادی بین جوامع دارد. همیشه این کشور شرایط خوبی ازنظر روابط با دنیا داشته و همین امر باعث رونق صنعت گردشگری آن‌ جا شده است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر عمان مسقط نام دارد. شهر مسقط مورد توجه همه گردشگران بوده و با فرودگاه بین‌المللی حاضر در آنجا سالانه پذیرای تعداد زیادی مسافر از اقصی‌ نقاط ایران است. کشور ایران به‌ سبب همسایگی با عمان روابط خوبی دارد و سالانه تجار و  گردشگران زیادی را روانه مسقط می‌کند. به‌همین دلیل شرکت‌های مسافربری عمانی و ایرانی هرروز پروازهایی به خط هوایی تهران-مسقط اختصاص داده‌اند؛ البته به‌خاطر تعداد مسافر و شرایط جوی ممکن است برنامه آن‌ها تغییر کند. درادامه به معرفی شهر مسقط و مکان‌ های دیدنی عمان و بررسی شرایط خرید بلیط تهران مسقط می‌پردازیم.

تهران به مسقط

معرفی مسقط پایتخت عمان

کم‌تر کسی را می‌توان یافت که نام و عنوان مسقط پایتخت سوییس خاورمیانه را نشنیده باشد. این شهر با سیاست‌هایی که دنبال می‌کند، همیشه درپی صلح با هم‌پیمان‌های خود و دوری از تشنج و تشطط است. فارغ از مسائل سیاسی و با آرامشی که درطول سال‌ها برای کشور خود ساخته، نیرو و تمرکزش را برای رواج صنعت‌های مختلف در کشورش خرج می‌کند. یکی از این صنایع، گردشگری است که مسقط به‌عنوان پایتخت کشور مهم‌ترین جاذبه توریستی آن محسوب می‌شود. شهر مسقط با کاخ‌ها، بناها، مساجد، سواحل و مکان‌های گردشگری طبیعی یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی این منطقه است. درادامه تعدادی از مکان‌های دیدنی این شهر را معرفی می‌کنیم.

مسجد جامع سلطان قابوس

سلطان قابوس پادشاه عمان بود که به‌دستور او یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین مساجد دنیا ساخته شد. مسجد جامع عمان معروف به (سلطان قابوس) سال 2001 همراه با معماری مدرن و وسایلی افتتاح شد که از کشورهای اطراف تهیه کرده بودند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

عزم سازندگان مسجد برای تهیه بهترین وسایل جزم بوده؛ برای مثال آن‌ها فرش شگفت‌انگیز زیر پای نمازگزاران مسجد را از ایران تهیه کردند. بسیاری از بازدیدکنندگان مسجد فقط به‌خاطر دیدن همین فرش به آن‌جا می‌روند؛ زیرا این فرش 21 تن وزن دارد و بافت آن چیزی حدود چهار سال طول کشیده است. وسیله ناب و بی‌نظیر دیگری که در ساخت و تزیین مسجد جامع به‌کار رفته را می‌توان لوستری با ارتفاع 14 متر دانست که نظیر آن در دنیا به‌تعداد انگشتان دست هم نیست.

استخر یا گودال طبیعی بیمه

سال‌ها پیش قسمتی از اطراف مسقط براثر اصابت شهاب سنگ، یک گودال بزرگ ایجاد می‌شود که با ورود آب، آن‌جا به استخر بیمه شهرت پیدا می‌کند. از شگفتی‌های این استخر، آب بسیار خنک آن است که می‌تواند شما را از گرمای تابستان نجات دهد. البته بازدید آن‌جا ازنظر زمین‌شناسی هم مفید است و فکر نکنم مکان دیگری با این پیشینه اطراف ایران وجود داشته باشد.

دژ نخل

مکانی بازسازی‌شده برای دیدن مناظر بی‌نظیر که با هزاران نخل به‌وجود آمده است. حدود هزار سال پیش قلعه خشت و گلی نزدیکی مسقط ساخته می‌شود که بعدا اطراف آن را با نخلستان می‌پوشانند. بازسازی این دژ موجب شده شما بتوانید با بالارفتن از برج‌های آن یکی از بهترین نخلستان‌های دنیا را ببنید و از مناظر آن لذت ببرید. دوربین عکاسی خود را در این سفر همراه داشته باشید و با ثبت عکس‌هایی خاطره‌انگیز، سفر به مسقط را به‌یادماندنی‌تر کنید.

تهران به مسقط

شرایط پروازهای مسقط

همان‌طورکه گفته شد با اهمیت و شرایطی که مسقط دارد، مردم زیادی برای بازدید و تجارت به آن‌جا سفر می‌کنند. همین باعث شده تا شرکت‌های هوایی پروازهایی را از شهرهای ایران به مسقط درنظر بگیرند؛ یکی از این شرکت‌ها قشم ایر ایران است. پروازهایی که مربوط به شرکت هواپیمایی جزیره قشم هستند، با گسترش خطوط هوایی بین ایران و عمان پروازهای خود را جز از تهران به شهرهای مشهد و شیراز نیز گسترش دادند. یعنی قشم ایر جز تهران-مسقط و برعکس پروازهایی از مشهد به مسقط و شیراز به مسقط در برنامه دارد و هر هفته آن‌ها را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با خرید بلیط تهران مسقط، شیراز مسقط یا مشهد مسقط از این ایرلاین، سفر خود را به‌راحتی و مستقیم تجربه کنید.

نحوه خرید بلیط

شاید بتوان گفت ساده‌ترین کار برای مسافرت با هواپیما، قطار یا اتوبوس خرید بلیط آن است. پس از ورود شرکت‌های استارتاپی به صنعت گردشگری و شروع فروش بلیط به‌صورت آنلاین این مهم محقق شد و شما درعرض کم‌تر از چند دقیقه بلیط مقصد خود را دریافت می‌کنید. با گسترش روابط ایران و همسایگان خود درزمینه گردشگری همین امر برای ویزا هم اجرا شد و دیگر احتیاجی به هفته‌ها معطلی برای گرفتن ویزا ندارید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌ های فروش بلیط مثل علی بابا بلیط تهران مسقط را بخرید و ویزا را هم به‌همین شکل از سایت کشور موردنظر یا در فرودگاه دریافت کنید. البته این شرایط برای کشورهایی است که تفاهم‌نامه‌های گردشگری و تسهیل عبور و مرور شهروندان برای آن‌ها اجرا شده باشد. در غیراین‌صورت شرایط مانند قبل است و باید برای ویزا، اتوماسیون‌های اداری سخت را پشت‌سر بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *