تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه, تور مجازی, راهنمای سفر

تور مجازی پاموکاله ترکیه بصورت تصاویر هوایی و ۳۶۰ درجه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تور مجازی پاموکاله ترکیه

در این مقاله از تورهای مجازی مجله گردشگری و سفر تاپ تراول برای شما کاربران علاقمند به سفر تور مجازی پاموکاله را آماده نموده ایم که امیدواریم از آن لذت ببرید . پس از تابحال موفق نشدید به این منطقه گردشگری در ترکیه سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید تا سفر مجازی به پاموکاله داشته باشید

مختصری درباره پاموکاله بدانید :

پاموکاله یا پاموق قلعه که به معنی قلعه پنبه ای است . محلی با آبگیرهای آب گرم طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است . که مشابه این محل شگفت انگیز در این باداب سورت است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بدون شک و تردید یکی از خاص ترین و شگفت انگیز ترین مناطق طبیعی ترکیه چشمه های پلکانی پاموکاله یا پاموک کاله هستند که در نزدیکی شهر دنیزلی واقع شده اند . این منطقه چندین ده است که مورد توجه گردشگران دنیا قرار دارد . یکی از شگفت های این منطقه محوطه بسیار بزرگ و سفید رنگی است که در چشم هر گردشگری می درخشد و در آن آب معدنی جاری است . پاموکاله در اصل مجموعه ای از چشمه های آب معدنی است که بصورت پلکانی روی هم قرار گرفته است . بقایا و رسوبات سفید رنگ حاصل از آنها، باعث پدید آوردن منظره ای خاص و حیرت انگیز شده است.

در زبان ترکی پاموکاله به معنی قلعه ای پنبه ای است وقتی به جلوه های سفید رنگ اطراف این چشمه های نگاه می کنید دلیل اصلی نام گذاری آن را متوجه خواهید شد .

                 

قدمت تاریخی این مکان به 2000 سال پیش و دوره امپراتوری رومیان باستان بر می گردد. درخشندگی پاموک کاله چشم این مردمان تاریخی را گرفت و همین دلیلی شد تا برای ساخت قلعه و شهری در نزدیکی آن اقدام کنند و «شهر مقدس» یا «هیراپولیس» را بر روی این چشمه ها بسازند. حاکمان رومی، در حالی که با سربازان بسیاری محافظت می شدند، در چشمه های آب گرم و معدنی نزدیک شهر حمام می کردند. در انتها خوب است بدانید چشمه های پاموک کاله در سال 1988 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند.

این محل متشکل از سنگ آهک متخلخل تراورتن است و آب روان باعث ته‌ نشین شدن کانی‌ های کربناتی به صورت ایوان‌ های مطبق در این ناحیه شده‌ است. پاموک‌کاله در منطقه دریای اژه و دره رودخانهٔ مندرس واقع شده‌ است که در بیشتر فصول سال آب‌ و هوایی معتدل دارد.

پاموکاله ترکیه

پاموکاله ترکیه کجاست ؟

امیدواریم که از تور مجازی پاموکاله لذت برده باشید لطفا در بخش نظرات، نظرات خود را درباره این منطقه با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *