تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

طرز تهیه سس آلفردو |یکی از سس‌های معروف و خوشمزه‌ای ایتالیایی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سس آلفردو را اغلب به‌دلیل استفاده با پاستا می‌شناسیم. سس آلفردو یکی از سس‌های معروف و خوشمزه‌ای است که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی تهیه کرد. پاستای مرغ و گوشت یکی از غذاهایی است که سس آلفردو می‌تواند طعم خوش آن را دوچندان سازد. سس آلفردو را به‌راحتی می‌توانید در خانه نیز تهیه کنید. این سس با استفاده از چند قلم مواد ساده و در کم‌ترین زمان آماده می‌شود. این سس در دو نوع با خامه و بدون خامه نیز تهیه می‌گردد که نوع بدون خامه آن چربی کم‌تری دارد.

آشنایی با سس آلفردو

سس آلفردو یک نوع سس به رنگ سفید و با اصالت ایتالیایی است که اغلب از آن روی ماکارونی و پاستا استفاده می‌کنند. کره، نوعی خامه و پنیر پارمزان مواد اصلی تشکیل‌دهنده این سس خوشمزه هستند. البته برای افزایش غلظت و خوش‌طعم کردن آن می‌توان از افزودنی‌هایی مانند پنیر خامه‌ای، خامه سنگین و برخی از چاشنی‌ها استفاده کرد. سس آلفرو ۵۳۵ کالری و ۳۶ گرم چربی در هر ۱۰۰ گرم دارد. به‌دلیل کالری بالای سس آلفردو توصیه می‌شود که آن را بیش از حد میل نکنید؛ زیرا میزان چربی اشباع شده و سدیم بالای آن از نیاز طبیعی بدن بیشتر هستند.

طرز تهیه سس آلفردومواد لازم برای سس آلفردو با خامه و جعفری

مواد مورد نیاز برای تهیه سس آلفردو باید در دمای محیط قرار داده شوند. سپس می‌بایست قدم به قدم مواد را به ترتیب در تابه‌ای که روی اجاق گاز قرار داشته، اضافه کنید و هم بزنید. مایع نهایی باید رقیق باشد. تهیه سس آلفردو به زمان زیادی نیاز ندارد. ۵ دقیقه جهت آماده کردن مواد لازم و ۱۵ دقیقه برای پختن آن مورد نیاز است. مواد لازم برای تهیه سس آلفردو با خامه و جعفری در جدول زیر آورده شده‌اند.

مواد لازم مقدار
خامه صبحانه یا خامه سنگین 4 قاشق غذاخوری
جعفری تازه خورد شده 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان 3 قاشق غذاخوری
کره 4/1 لیوان دسته‌دار فرانسوی/ 30 گرم
سیر رنده شده 1 حبه بزرگ یا 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه سس آلفردو با خامه و جعفری

برای تهیه سس آلفردو با خامه و جعفری در ابتدا باید کره را روی حرارت ملایم ذوب کنید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که کره نسوزد؛ زیرا کره از موادی است که در هنگام حرارت دیدن به سرعت قهوه‌ای می‌شود و احتمال سوختگی آن وجود دارد. سپس خامه را به کره‌ای که حرارت دیده و کاملاً ذوب شده بیفزایید. توجه نمایید که شعله گاز روی حالت ملایم قرار داشته باشد. ترکیب خامه و کره را به‌طور مداوم هم بزنید. پس از این‌که مخلوط خامه و کره به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند، نوبت به پنیر پارمزان می‌رسد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

قبل از جوشیدن مواد، پنیر پارمزان را نیز به تابه بیفزایید. اگر پنیر پارمزان شما به‌صورت قالبی بوده آن را رنده کنید و اگر پنیرتان پودری و رنده شده است، آن را سریع به مواد داخل تابه اضافه نمایید. برای جلوگیری از ته‌نشین شدن مواد، آن را به‌طور مداوم هم بزنید تا پنیر پارمزان نیز ذوب شود. در آخر باید جعفری را اضافه کنید. باید از قبل جعفری را خورد و ساطوری کرده و سیر را رنده کنید‌.

سپس ترکیب جعفری و سیر را به ترکیب خانه، کره و پنیر پارمزان اضافه کرده و هم بزنید. سعی کنید آن را به مقداری هم بزنید که سس‌تان بافتی یکدست داشته باشد. سپس می‌توانید کمی از آن را بچشید. در صورتی که احساس کرده‌اید سس به کمی نمک نیاز دارد، می‌توانید اضافه کنید. در کنار نمک می‌توانید از فلفل سیاه نیز استفاده نمایید. در نهایت می‌توانید زیر شعله اجاق گاز را خاموش کرده و سس آلفردو را روی غذاهای دلخواه خود استفاده کنید.

طرز تهیه سس آلفردو

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو با شیر بدون خامه

سس آلفردو را می‌توان با شیر و بدون استفاده از خامه نیز تهیه کرد. برای تهیه سس به این روش باید آرد را نیز استفاده کنید. کره، سیر، پنیر و شیر هم از دیگر مواد مورد نیاز هستند. تهیه این نوع سس آلفردو در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. موارد مورد نیاز برای پختن این سس در جدول زیر آورده شده‌اند.

مواد لازم مقدار
شیر 1 و 2/1 لیوان دسته‌دار فرانسوی
کره 3 قاشق غذاخوری
آرد سفید 2 قاشق غذاخوری
سیر رنده شده 2 حبه
پنیر پارمزان 1 و 2/1 لیوان دسته‌دار فرانسوی
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سس آلفردو با شیر بدون خامه

در ابتدا باید کره را در تابه‌ای قرار داده و روی حرارت بگذارید. اجازه دهید کره کاملاً ذوب شود. سپس سیر رنده شده را به کره ذوب شده اضافه کرده و تفت دهید تا سیر رنگ طلایی بگیرد. در مرحله بعد باید آرد را اضافه کنید و مخلوط آرد، سیر و کره را تفت دهید تا از حالت خام خارج گردد. اگر رنگ مخلوط تغییر نکرد، نگران نباشید. پس از آن شیر را به تدریج به مواد درون تابه بیفزایید و به‌صورت منظم هم بزنید تا گلوله ایجاد نشود.

پس از این‌که آرد و شیر کاملاً مخلوط شده‌اند، پنیر پارمزان را نیز بیفزایید. اجازه دهید تا پنیر در مخلوط به‌صورت کامل ذوب شود. سپس کمی از سس را بچشید و به مقدار مورد نیاز از نمک و فلفل سیاه برای طعم دادن به آن استفاده کنید. در نهایت می‌توانید تابه را از روی حرارت برداشته و سس خود را روی پاستا یا هر غذای دلخواه خود سرو نمایید. سس آلفردو با شیر بدون خانه در مقایسه با سس با خامه چربی کم‌تری دارد.

مواد لازم سس آلفردو رستورانی با پنیر پیتزا

سس آلفرد از کاربردی‌ترین سس‌ها است که برای انواع پاستا، لازانیا و پیتزا سرو می‌گردد. این سس با پنیر پیتزا به روش رستورانی را می‌توانید در عرض ۲۰ دقیقه و با موادی ساده تهیه کرده و همراه با پاستای خود میل کنید. این سس طعمی بی‌نظیر به غذا داده و به‌عنوان ماده‌ای اشتهاآور نیز شناخته می‌شود. با به‌کار بردن مواد لازم برای تهیه سس آلفرو با پنیر پیتزا که در جدول زیر آورده شده‌اند و طی کردن مراحل تهیه می‌توانید این سس خوشمزه را بپزید.

مواد مورد نیاز مقدار
شیر 1 پیمانه
آرد 1 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
خامه در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا در صورت تمایل به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سس آلفردو رستورانی با پنیر پیتزا

برای تهیه سس آلفردو به روش رستورانی در ابتدا باید کره را مدتی خارج از یخچال قرار دهید تا با محیط هم‌دما شود. سپس آن را درون شیر جوشی قرار داده و اجازه می‌دهیم تا روی شعله ملایم ذوب گردد. در مرحله بعد از ذوب کره، آرد را افزوده و هم می‌زنیم تا حالت خامی آن گرفته شود؛ اما باید دقت نمایید که نسوزد. اگر به بوی کره علاقه‌ای ندارید می‌توانید روغن زیتون را جایگزین آن کنید.

سپس شیر هم‌دما با محیط را به تدریج مخلوط اضافه کرده و مدام هم بزنید تا گلوله‌ نشود. در نهایت می‌توانید از خامه صبحانه یا پنیر پیتزا استفاده کنید تا سس غلیظ‌‌تر شود. در مرحله آخر نیز از نمک و فلفل به اندازه لازم استفاده کرده و مواد را از روی شعله بردارید. پس از افزودن یک قاشق غذاخوری جعفری سس شما حاضر است. این سس را به‌صورت گرم استفاده می‌کنند و برای ۵۰۰ گرم پاستا کافی خواهد بود.

راهکارهای لازم برای داشتن سس آلفردو خوشمزه تر

در هنگام تهیه سس آلفردو اگر علاقه‌مند نیستید که از سیر استفاده کنید، می‌توانید پودر سیر را جایگزین آن نمایید؛ اما بوی سیر تازه روی طعم سس تاثیر بیشتری دارد. در صورت استفاده از پودر سیر به‌جای هر حبه سیر باید از یک قاشق مرباخوری پودر سیر استفاده نمایید. اگر دوست ندارید که از کره استفاده کنید، می‌توانید روغن زیتون مخصوص پخت‌وپز را جایگزین آن کنید. در صورت تهیه سس آلفردو با آرد باید شیر ولرم را جایگزین خامه کرده و از آرد به اندازه یک قاشق غذاخوری استفاده نمایید. سپس باید آرد را بعد از تفت دادن سیر بیفزایید تا بوی خامی آن از بین برود.

همچنین برای جلوگیری از گلوله شدن آرد باید آن را با همزنی به‌طور مداوم هم بزنید. سپس شیر را آرام آرام اضافه نمایید. هم زدن را هنگام افزودن شیر فراموش نکنید. پس از مدتی که شیر به جوش آمد و مایعی غلیظ حاصل شد، می‌توانید پنیر را بیفزایید. پس از افزودن پنیر می‌توانید گاز را خاموش کنید. اگر در سس خود گلوله‌ای مشاهده کرده‌اید به‌راحتی می‌‌توانید با استفاده از صافی آن‌ها را حذف نمایید؛ اما برای جلوگیری از ایجاد گلوله، بهتر است مخلوط آرد و شیر را به‌خوبی هم بزنید.

طرز تهیه سس آلفردوسخن پایانی

سس آلفردو از سس‌های خوشمزه ایتالیایی است که به پاستا و ماکارونی طعمی دلپذیر می‌بخشد. طرز تهیه این سس دشوار نبوده و در مدتی بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه حاضر می‌شود. اگر آرد، کره، شیر، خامه، سیر و پنیر پارمزان دارید نیز می‌‌توانید به سادگی این سس را تهیه کنید. با هم زدن مداوم سس مخصوصاً در مراحل پایانی از گلوله شدن آن جلوگیری کرده و سپس می‌توانید برای طعم دادن به آن به مقدار دلخواه نمک و فلف سیاه را اضافه نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *