تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, مازندران

جاده کلاردشت به عباس آباد | یکی از زیباترین جاده های ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسیر کلاردشت به عباس آباد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شمال شما را با یکی از زیباترین جاده های کشور در شمال آشنا خواهیم و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام جاده کلاردشت به عباس آباد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در صورتی که قصد سفر داشته باشید و بخواهید به یکی از شهرهای شمالی بروید، پیشنهاد ما عباس آباد است که هم نسبتا خنک است و هم دیدنی. عباس آباد را به جنگل هایش می شناسند ولی این فقط جنگل های این شهر نیست که معروف است. نزدیکی به شهرهای، چالوس، کلاردشت، متل قو (سلمانشهر فعلی) رامسر و تنکابن باعث معروفیت هرچه بیشتر این شهر گردیده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد به طول 39 کیلومترٰ از ساحل دریای خزر بعد از گذشتن از جنگل های متراکم و بسیار زیبا به کوهستان کلاردشت وصل می شود .

عباس آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و با فاصله 24 کیلومتری شرق تنکابن  در مسیر جاده ساحلی قرار گرفته است. دریای نیلگون خزر در شمال جنگل های انبوه  شمال دامنه های البرز در جنوب ، رودخانه اسبچین و شهر سلمانشهر از شرق ، جنگل سر سبز خشکه داران و شهر نشتارود در غرب محدود است.

شهر عباس آباد با طول جغرافیایی 51 درجه نه دقیق و 36 درجه 43 دقیقه در غرب استان مازندران قرار داد. اقلیم این منطقه به علت وجود رشته کوه های البرز در جنوب که چون سدی از نفوذ رطوبت هوا به جنوب جلوگیری می کند بسیار مرطوب است ، رطوبت نسبی آن 65 تا 85 درصد می باشد. درجه حرارت ممتوسط سالانه 15 درجه است. نواحی جنوبی که مرز مشترک  عباس آباد و کلاردشت را تشکیل می دهد. به دلیل شرایط خاص اقلیمی و حاصلخیزی خاک و بارندگی بیش از هزار میلیمتر در سال پوشیده  از جنگل های انبوه به مرتع ، مزارع برنج و درختان میوه است. این شهر توریستی با جاذبه های وصف ناپذیر گردشگری در دامنه جنگل سر سبز البرز شمالی  و سواحل رویایی خزر در امتداد شرقی و غربی (ساحل دریا) 8 کیلومتر و امتداد شمالی و جنوبی از دریا تا رشته کوه البرز 7 کیلومتر است که ارتفاع آن از سطح دریا 2 متر می باشد و مرتفعترین نقطه این شهر در خیابان شهدا با ارتفاع 20 متر از ساحل است و به واسطه ویژگی بیشمار گردشگری و قرار گرفتن در دامنه زیبا و جنگلی البرز در جنوب و سواحل ماسه ای دریای خزر در شمال از جذابیت خاصی بهره مند است.

کلاردشت به عباس آباد

عباس آباد یکی از شهرهای شهرستان تنکابن می باشد که شهرداری آن در سال 1336 هجری خورشیدی تاسیس گردیده است.

این جاده جنگلی زیبا و سرسبز حدوداً در سال (1350-1347) ساخته گردیده است و در سال 1354 با آوردن ماشین های بلدوزر و غیره مسیر جاده مشخص کرده و ساخته گردیده است.

در این جاده سرسبز وجود چشم های پرآب و زیبای به چشم می خورد از جمله (چسمه سبز گینه ) در روستای کل کته رود در اواسط جاده جنگل واقع شده  است. شغل مردمان این منطقه (کلاردشت) معمولاً کشاورزی بوده که بیشتر باغات میوه کیوی به علت رونق بسیار عالی در این منطقه با آب و هوای مناسب به کاشت این درخت می پردازد و برداشت خوبی در ماههای مرداد و شهریور را دارند. برای رفتن به این جاده جنگلی که در اصل شاهراه حیاتی  برای شهر ساحلی عباس آباد است به سوی جنوب حرکت می کنیم. زمانی که به 7 کیلومتری آن می رسیم شاهد زیباترین جاده جنگلی آسفالته با خلق شاهکاری خدادادی و بسیار بسیار زیبا می شویم.

کلاردشت به عباس آباد

کلاردشت به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده گل و گیاه در کشور محسوب می شود که اضافه بر این از وجود زمین های کشاورزی ، باغات کیوی ، موز و مرکبات نیز در نواحی جنوبی خود بهره مند می باشد. صید ماهی نیز از اشتغال مهم مردم نیز است و بازار بزرگ ماهیدر مرکز شهر رونق بسزایی دارد.

فاصله کلاردشت تا عباس آباد

فاصله کلاردشت تا عباس آباد حدود 39 کیلومتر است. برای دسترسی به این مسیر، می‌توانید از جاده شمالی کشور استفاده کنید. این جاده از طریق شهرستان‌های سوادکوه شمالی و نور از استان مازندران عبور می‌کند. همچنین، امکان استفاده از جاده قدیم چالوس نیز وجود دارد که از شهرستان‌های رودسر و لنگرود می‌گذرد. مدت زمان سفر بین کلاردشت و عباس آباد حدود 50 دقیقه است. این مدت زمان به شرطی صدق می‌کند که شرایط جاده و ترافیک مناسب باشد. در غیراین صورت، ممکن است مدت زمان سفر بیشتر شود.

بهترین و راحت‌ترین روش برای رسیدن از کلاردشت به عباس آباد، استفاده از خودرو شخصی است. با این روش، شما می‌توانید به راحتی از طریق جاده‌های خوب و مسافت کوتاه بین دو شهر، به مقصدتان برسید. بهتر است قبل از سفر، وسیله نقلیه خود را بررسی و تعمیر کنید و از رانندگی در شرایط بد آب و هوا اجتناب کنید.

اگر شما فردی هستید که از رانندگی خودرو خود خسته شده‌اید یا به هردلیلی نمی‌توانید از خودرو شخصی استفاده کنید، می‌توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای رسیدن به عباس آباد، شما می‌توانید سوار اتوبوس‌های شهرستان یا تاکسی‌های موجود در کلاردشت شوید. قیمت تاکسی‌ها بیشتر از اتوبوس‌هاست، اما سفر با تاکسی بسیار راحت‌تر است و شما می‌توانید به مقصدتان برسید بدون اینکه نگران سوخت، تعمیرات و مسائل دیگر باشید.

در چه فصلی به عباس آباد سفر کنیم ؟

سفر به کلاردشت تا عباس آباد در فصل بهار و تابستان به‌دلیل آب و هوای ملایم و زیبایی طبیعت پیشنهاد می‌شود. در فصل پاییز نیز رنگارنگی درختان و طبیعت بسیار زیباست؛ اما به‌دلیل بارش باران و برف در فصل زمستان، سفر به این منطقه در این فصل توصیه نمی‌شود.

قبل از سفر به کلاردشت تا عباس آباد، بد نیست از وضعیت جاده‌ها و هواشناسی منطقه مطلع شوید. همچنین، برای سفر به این منطقه بهتر است یک خودرو با تجهیزات مناسب و راننده‌ای با تجربه را انتخاب نمایید. در صورتی که قصد کمپینگ دارید، بهتر است تجهیزات کمپینگ خود را به همراه داشته باشید و در نزدیکی آب‌های طبیعی و درختان کمپ بزنید. همچنین، به‌دلیل وجود حیوانات وحشی در منطقه، باید از نزدیکی آنها خودداری کنید و غذا و زباله‌های خود را به دور از طبیعت بریزید.

آبشار اکاپل در جاده کلاردشت به عباس آباد واقع شده است. این آبشار با ارتفاع ۱۰ متر و طول ۱۵ متر یکی از محبوبترین جاذبه‌های گردشگری کلاردشت است.

دریاچه ولشت در دل کوه‌های البرز و در مسیر جاده کلاردشت به عباس آباد قرار دارد. ولشت با ۱۵ هکتار مساحت و ۲۲ متر عمق یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران است که زیستگاه مناسبی برای آبزیان به شمار می رود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *