تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

جاهای دیدنی جزایر فالکلند | مقصدی منحصر به فرد برای جهانگردان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزایر فالکلند مقصدی منحصر به فرد و متفاوت برای جهانگردان مصمم است. اگر دوستدار پرندگان یا عکاس باشید، در جزایر فالکلند بهشت ​​را خواهید یافت. اگر عاشق تاریخ و سیاست هستید، داستان فالکلند را دوست خواهید داشت. همچنین از ملاقات با مردم صمیمی که احتمالاً در دورافتاده‌ترین کشور کوچک جهان زندگی می‌کنند، لذت خواهید برد.

در زیر برخی از مکان‌ های جذاب جزایر فالکلند را مشاهده خواهید کرد. بسیاری از مکان‌ ها، حتی نزدیک استانلی فقط با وسایل نقلیه 4WD  قابل دسترسی هستند. خارج از استانلی، که مردم محلی آن را “کمپ” می‌نامند، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود با هواپیماهای کوچک پرواز کنید.

هنگام برنامه‌ریزی برای بازدید از فالکلند، مطمئن شوید که اگر به دنبال تجربه حیات وحش، تجربه میدان جنگ یا ترکیبی از هر دوی این‌ها هستید، بار سفر خود را ببندید.

استنلی؛ پایتخت جزایر فالکلند

پایتخت جزایر فالکلند استنلی، با جمعیتی حدود 2000 نفر یکی از کوچک‌ترین و دورافتاده‌ترین پایتخت‌های جهان است. این شهر ساحلی رنگارنگ که در یک بندر طبیعی قرار دارد، از روزهایی در تاریخ که کشتی‌های بادبانی بزرگ و کشتی‌های بخار اولیه در سفرهای خود به اطراف کیپ هورن می‌آمدند، تاریخ دریایی غنی دارد. برخی از آن کشتی‌ها هنوز در بندر هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

برخی از مکان‌هایی که احتمالاً در استنلی می‌توانید ببینید عبارت‌اند از:

  1. کشتی غرق شده لیدی الیزابت
  2. قطب توتم
  3. چوب یادبود (توجه داشته باشید، درختان زیادی در فالکلند وجود ندارد. سوخت در روزهای اولیه این شهر از زغال سنگ نارس به دست می‌آمد که بسیار فراوان بود)
  4. قبرستان استنلی
  5. ویلاهای جوبیلی (خانه‌های شهری پلکانی بریتانیا – ساخته شده در سال 1887)
  6. کلیسای جامع مسیح (جنوبی‌ترین کلیسای جامع انگلیکن در جهان، از بازدیدکنندگان استقبال می‌شود)
  7. قوس استخوان نهنگ (استخوان فک از دو نهنگ آبی)
  8. کلبه Cartmell (با یک کیت از بریتانیا در سال 1849 آورده شد)
  9. کلبه استعمارگران
  10. یادبود آزادی 1982
  11. خانه دولت (خانه و دفتر فرماندار)
  12. یادبود نبرد (به یاد نبرد بین ناوگان بریتانیا و آلمان در سال 1941)
  13. موزه جزایر فالکلند
  14. چند میخانه جالب محلی نیز وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. لطفاً توجه داشته باشید که آن‌ها زود تعطیل می‌کنند.

ساحل برتا (فالکلند شرقی)

ساحل برتا جزایر فالکند

این ساحل زیبا با ماسه سفید که در نزدیکی مجتمع Mount Pleasant قرار دارد، مقصدی محبوب برای یک سفر یک روزه است. پنگوئن‌های جنتو و انواع دیگر گیاهان و جانوران موجود در جزیره، فرصت‌های مناسبی برای عکاسی فراهم می‌کنند.

داروین (فالکلند شرقی)

داروین یک سکونتگاه کوچک با ارزش تاریخی بسیار زیاد، دارای یک مرجان سنگی باشکوه و بسیاری از نقاط دیدنی مرتبط با درگیری 1982 است. همچنین گورستان آرژانتینی در فاصله 10 دقیقه‌ای از آنجا قرار دارد.

فیتزروی (فالکلند شرقی)

بناهای یادبود گارد ولز و نیروی کمکی ناوگان سلطنتی که در کشتی‌های سر گالاهاد و سر تریسترام خدمت می‌کردند در سواحل فیتزروی در سال 1982 بمباران شدند.

 گوس گرین (فالکلند شرقی)

گوس گرین که در نزدیکی داروین قرار دارد، مدت‌هاست به عنوان یک مزرعه گوسفند و بزرگ‌ترین آلونک در جزایر تأسیس شده است. 114 نفر از ساکنان جزایر فالکلند که در جنگ 1982 معروف شدند، در سالن اجتماعات این جزیره اسیر شدند. پل بادی کریک، جنوبی‌ترین پل معلق جهان که با ماشین کمی فاصله دارد، در این جزیره واقع شده است.

سان کارلوس (فالکلند شرقی)

سن کارلوس محل بمباران شدن نیروهای بریتانیا در سال 1982 بود. امروزه گورستان بریتانیا مشرف به کوچه بمب است، منطقه‌ای که تعدادی از کشتی‌های بریتانیایی در آن بمباران شدند. یک موزه کوچک در این جزیره آثاری از درگیری‌ها و سایر موارد مورد علاقه تاریخی را در خود جای داده است. خلیج آژاکس، منطقه‌ای که در سال 1982 به عنوان یک بیمارستان صحرایی مورد استفاده قرار گرفت، در نزدیکی آن واقع شده است.

ولوانتیر پوینت (فالکلند شرقی)

ولوانتیر پوینت در جزایر فالکلند

یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مسافران یک روزه، ولوانتیر پوینت، بزرگ‌ترین کلنی پنگوئن‌های پادشاه در جزایر فالکلند و در دسترس‌ترین در جهان است. پنگوئن‌های ماژلانی و جنتو در تعداد زیادی در کنار دیگر پرندگان کوچک‌تر در اینجا لانه‌سازی می‌کنند

پورت هاوارد (وست فالکلندز)

پورت هاوارد یک شهرک جذاب برای پرورش گوسفند است که در ساحل شرقی واقع شده است و به راحتی می‌توان با پای پیاده به آنجا رفت. یک زمین گلف نیز در این شهرک وجود دارد. علاقه‌مندان به ماهیگیری پورت هاوارد را مقصدی عالی برای استفاده به عنوان پایگاهی برای ماهیگیری قزل آلای دریایی در رودخانه‌های وارا و چارتر می‌دانند.

جزیره بلیکر

جزیره بلیکر محل زندگی سه گونه پنگوئن، کلنی بزرگ باکلان امپراتوری، پترل‌های غول‌پیکر جنوبی، بسیاری از پرندگان کوچک‌تر و انواع پرندگان آبزی در برکه‌ها است. گاهی اوقات می‌توان اردک بخار، که پرنده نادری است را مشاهده کرد و پستانداران دریایی اغلب در خارج از ساحل مشاهده می‌شوند.

این شهرک در وسط جزیره واقع شده است و هنوز یک مزرعه گوسفند در آن فعال است. فرصت‌های زیادی برای پیاده‌روی در اطراف جزیره از جمله سواحل شنی طولانی با مناظر زیبا در این بخش در دسترس است.

جزیره لاشه

این جزیره  پناهگاهی برای گونه‌های پرندگان کوچک است که از جمله آن‌ها می‌توان به گونه‌های بومی کاب و پرندگان توساک اشاره کرد. کاراکاراهای مخطط در اینجا زیاد هستند و جغدهای گوش کوتاه در جنگل های جزیره تولید مثل می‌کنند. پستانداران دریایی و پنگوئن‌ها نیز در این جزیره زندگی می‌کنند.

این جزیره با مناظر ساحلی شنی، سفید و زیبا، پادوک های توساک، تپه‌های صخره‌ای و … چشم‌اندازهای زیبایی را پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد. این یک مقصد فوق‌العاده هم برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی و هم برای کسانی است که فقط یک پیاده‌روی کوتاه یا رانندگی به سمت یک پست خوش‌منظره را ترجیح می‌دهند، پیشنهاد می‌شود. از جزیره کارکاس با قایق نیز می‌توان به جزیره وست پوینت رسید.

جزیره سنگریزه

نام جزیره پبل از سنگ‌های نیمه قیمتی غیرعادی و شفافی که در سواحل آن یافت می‌شود گرفته شده است. این کوه دارای یک رشته کوه متمایز است و خانه بیش از 40 گونه حیات وحش از جمله جنتائو، راک هاپر، پنگوئن ماژلانی، باکلان امپراتوری، پرندگان آبزی و قوهای گردن سیاه است. انتهای شرقی جزیره دارای تالاب‌ها و حوضچه‌های بزرگ با پرندگان آبزی فراوان است. این جزیره همچنین برای وقایع درگیری 1982 مورد توجه قرار گرفته است.

جزیره شیر دریایی

جزیره شیر دریایی جزایر فاکلند

جزیره شیر دریایی پنج مایل طول و کمی بیش از یک مایل عرض دارد و در عریض‌ترین نقطه زمین این جزایر قرار گرفته است. در این جزیره می‌توان با صرف یک روز گشت‌وگذار کرد. مزارع زیبای توساک یک پنجم جزیره را پوشانده و زیستگاه و حفاظت کاملی را برای بسیاری از جانوران مختلف جزیره، از جمله فک‌های فیلی و شیرهای دریایی، فراهم می‌کند. سواحل شنی، صخره‌ها، حوضچه‌های آب شیرین و مناطق گرمسیری زیستگاه‌های متنوعی را فراهم می‌کنند که همگی دارای حیات وحش خاص خود هستند.

 47 گونه مختلف از پرندگان زادآوری که در این جزیره قابل مشاهده هستند شامل سه گونه پنگوئن مولد و پنج پرنده شکاری مختلف است. غلاف نهنگ‌های قاتل برای تعقیب فک‌های فیلی و شیرهای دریایی که در آنجا زاد و ولد می‌کنند، دور جزیره می‌چرخند. فک‌های پلنگی و نهنگ‌های بزرگ‌تر نیز هرازگاهی در اینجا دیده می‌شوند. بنای یادبود HMS Sheffield، که در آب‌های مجاور غرق شده، در این جزیره قرار داشت.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *