تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی, راهنمای سفر, سوغاتی, غذاهای بین الملی

مکزیک یکی از مقاصد اصلی جهانگردان + معرفی ۲۰ مکان دیدنی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مکزیک یکی از مقاصد اصلی گردشگران و جهانگردان، در طی سال میلیون‌ها نفر را برای بازدید و سفر  به این کشور فرامی‌خواند. این کشور با اقامتگاه‌های مخفی در جزیره، سواحل کارائیب و پایتخت جهان‌وطنی و همچنین رستوران‌ها و بارهای پررونقش مکانی فوق‌العاده برای هر سلیقه‌ای است. شهرهای عجیب‌وغریب که برای سفرهای یک‌روزه ایدئال هستند. مکزیک کشوری است پر از جاذبه‌های گردشگری چشمگیر، سواحل بهشتی زیبا، دارای یکی از بزرگترین صخره‌های سنگی در جهان، فرهنگ بسیار شاد با جشن‌هایی که در کل جهان بی‌نظیر است. یکی دیگر از دلایل اصلی گردشگری پررونق در این کشور وجود بقایای تمدن باستانی مایاها است که آن را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کل جهان تبدیل کرده است.

مکزیک کشور غذاهای لذیذ است. البته، همه غذاهای لذیذ در این کشور به «تاکو» و «تورتا» ختم نمی‌شود. درواقع، صحنه آشپزی از شمال تا جنوب بسیار متفاوت است، اگرچه هر غذا در عین خوشمزگی طعمی متفاوت را به شما ارائه می‌دهد. چه گوشت کبابی یا بز در شمال، غذاهای دریایی در سواحل اقیانوس آرام در سینالوآ، کیک‌های غرق شکلات در جالیسکو غربی یا غذاهای لذیذ مایاها در شبه جزیره یوکاتان، میل کنید یک چیز مسلم است: شما هرگز از خوردن غذاهای مکزیکی سیر نخواهید شد.

اگر تبلیغات این کشور را به شما صرفاً یک کشور مافیایی معرفی کرده است سخت در اشتباهید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مکزیک را از زوایای مختلف بهرت بشناسید و با جاذبه‌های گردشگری مکزیک بیشتر آشنا شوید.

1.      تئوتیئواکان در مکرزیک

   تئوتیئواکان در مکرزیک


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در قرن دوم قبل از میلاد تمدن جدیدی در مکزیک متولد شد. این تمدن کلان‌شهر پررونق تئو تیئواکان و اهرام عظیم آن، از جمله هرم خورشید، بزرگترین هرم در تمام مکزیک را ساخت. هفت قرن پس از سقوط امپراتوری تئوتیئواکان، این اهرام همچنان مورداحترام قرار می‌گرفتند و توسط آزتک ها به‌عنوان زیارتگاه مورداستفاده قرار گرفتند. تئو تیئواکان در 50 کیلومتری شمال شرق مکزیکوسیتی قرار دارد.

2.      دره‌های مس

دره‌های مس مکزیک

دره‌های مس که در شمال غربی مکزیک واقع‌شده‌اند، مجموعه‌ای از شش دره هستند که توسط شش رودخانه مختلف تشکیل‌شده‌اند. توجه داشته باشید که این منطقه بزرگتر و عمیق‌تر از گراند کانیون ایالات‌متحده است. بهترین راه دسترسی به دره‌های مس قطار چیهواهوا در مسیر اقیانوس آرام است که مسیر آن از 37 پل و 86 تونل می‌گذرد که تا ارتفاع 2400 متری از سطح دریا واقع‌شده‌اند و مناظر فوق‌العاده‌ای از دره‌های مس را ارائه می‌دهد.

3.       پالنکه در مکزیک

پالنکه

پالنکه یک سایت باستان‌شناسی است که در انتهای غربی امپراتوری باستانی مایا، در ایالت فعلی مکزیک چیاپاس واقع‌شده است. سایت پالنکه کوچکتر از برخی از شهرهای اطراف مایاها است، اما دارای برخی از بهترین معماری و مجسمه‌هایی است که تاکنون توسط مایاها ساخته‌شده است. بیشتر ساخت‌وسازها مانند معبد کتیبه‌ها مربوط به دوره بین 600 تا 800 بعد از میلاد می‌باشد. علاوه بر این، خرابه‌ها در وسط جنگل قرارگرفته‌اند و اطراف آن را آبشارها و غارهایی با زیبایی شگفت‌انگیز احاطه کرده‌اند. ویرانه‌های پالنکه به‌اندازه ویرانه‌های چیچن ایتزا چشمگیر هستند، اما بسیاری از مسافران به بازدید از آن نمی‌روند.

4.       طاق کابو سان لوکاس

   طاق کابو سان لوکاس مکزیک

ال آرکو” که در کابو سان لوکاس واقع‌شده است، یک طاق صخره‌ای چشمگیر است که نقطه اتصال اقیانوس آرام به خلیج کالیفرنیا را نشان می‌دهد. این طاق که به نماد شهر کابو سان لوکاس تبدیل‌شده است از دیدگاه‌های مختلف قابل رصد است. از دور، صخره مانند اژدها به نظر می‌رسد، درحالی‌که از نزدیک، مانند یک طاق به نظر می‌رسد که قابی برای منظره آسمان، دریا و شن درست می‌کند. در طول پیاده‌روی در ساحل کابو سان لوکاس، شما این فرصت را خواهید داشت که عکس‌های باشکوهی از طاق ال آرکو بگیرید و از نهنگ‌های خاکستری که در نزدیکی ساحل شنا می‌کنند دیدن کنید.

5.       صخره‌های آکاپولکو مکزیک

آکاپولکو یک شهر تفریحی در مکزیک است که در دهه 1950 به خاطر حضور ستارگان هالیوود در این شهر مشهور شد. جاذبه اصلی در آکاپولکو تماشای غواصان است که از صخره‌های ساحلی این شهر به درون دریا پرت می‌شوند. گذشته از حرفه‌ای بودن غواصان امروزی، این سنت از سال 1930 در این شهر باب شده است. با پرداخت هزینه‌ای اندک می‌توانید این پرش‌های دیدنی را از روی سکوی واقع در صخره مشاهده کنید. رستوران‌های محلی نیز منظره خوبی از غواصان ارائه می‌دهد. امروزه، آکاپولکو تبدیل به یک مقصد محبوب برای مسافرانی شده است که برای لذت بردن از اسکله، زندگی شبانه پر جنب‌وجوش و غذاهای بین‌المللی به آن می‌آیند.

6.      کلیسای سانتا پریسکا

کلیسیای سانتا پریسکا مکزیک

کلیسای سانتا پریسکا، یک ساختمان باشکوه به سبک باروک است که در شهر تاکسکو، در شمال ایالت گررو مکزیک واقع‌شده است. این کلیسا که در قرن هجدهم به دستور یکی از صاحبان معدن که مردی ثروتمند و اسپانیایی‌تبار بود ساخته شد و نمادی از دوران استعمار است. کلیسای سانتا پریسکا که از سنگ صورتی ساخته‌شده و با برج‌های دوقلو بزرگ و تزئین شده یک بنای تاریخی هنری است که همه عاشقان معماری باید از آن دیدن کنند! در داخل کلیسا، شما این فرصت را خواهید داشت که 9 محراب بزرگ پوشیده از طلا را که تا سقف بالا می‌روند مشاهده کنید.

7.      Isla Mujeres 

Isla Mujeres

Isla Mujeres، جزیره‌ای مکزیکی که توسط آب‌های آبی دریای کارائیب احاطه‌شده است و تنها در 12 کیلومتری کانکون قرار دارد، امروزه یک مکان محبوب برای تعطیلات است. این جزیره اهمیت زیادی برای میراث فرهنگی منطقه دارد، زیرا Isla Mujeres که به «جزیره زنان» ترجمه می‌شود، به الهه زایمان در دوران مایاها اختصاص دارد. امروزه بسیاری از مسافران با کشتی از کانکون به این جزیره می‌آیند تا در سواحل زیبای آن استراحت کنند، در آب‌های شفاف آن غواصی کنند و از مزرعه لاک‌پشت‌های محلی دیدن کنند.

8.       تالاب سن ایگناسیو

مکان‌های مختلفی در مکزیک وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها نهنگ‌ها را تماشا کنید، اما هیچ‌کدام به‌اندازه تالاب سن ایگناسیو تماشایی نیستند. این تالاب که در سواحل باجا کالیفرنیا سور قرار دارد، محل پرورش بسیاری از نهنگ‌های خاکستری شرق اقیانوس آرام است. در ماه‌های زمستان، نهنگ‌های خاکستری در نواحی کم‌عمق تالاب به دنیا می‌آیند. سفرهای مختلف با قایق باراهنما به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که به آنها امکان می‌دهد نهنگ‌های خاکستری را از نزدیک مشاهده کنند. علاوه بر این، تالاب سان ایگناسیو امروزه بزرگترین ذخیره‌گاه طبیعی در آمریکای لاتین است و بخشی از میراث طبیعی جهانی یونسکو است.

9.       ساحل زیپولیت مکزیک

ساحل زیپولیت مکزیک

ساحل زیپولیت در کنار اقیانوس آرام، ساحلی به طول 1.5 کیلومتر با فضای هیپی است. چند دهه پیش زیپولیت یک ساحل برهنه بود با منظر طبیعی صرف بود اما امروزه نقاط کمی از این ساحل خالی مانده است. در ساحل زیپولیت حس و حال اصیل مکزیکی را خواهید دید. ساحل زیپولیت خود جاذبه اصلی است، اما خیابان راک سفید یا راک بلنسای آن نیز بسیار معروف است، خیابانی با بارها، مغازه‌ها و کافه‌های فراوان که به‌طور مستقیم مشرف‌به ساحل است.

10.  چیچن ایتزا

چیچن ایتزا بزرگترین شهر مایا در شبه‌جزیره یوکاتان و یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری مکزیک است. معروف‌ترین نماد چیچن ایتزا، معبد-هرم کوکولکان است. طراحی معبد دارای اهمیت نجومی خاصی است: هر طرف هرم دارای پلکانی از 91 پله است که به همراه پله مشترک در بالا، عدد 365، تعداد روزهای سال را نشان می‌دهد. دیگر نقاط برجسته چیچن ایتزا، میدان بزرگ توپ و ال کاراکول است، معبدی گرد که به‌عنوان رصدخانه نجومی عمل می‌کرد.

11.  تولوم در مکزیک

جاذبه های گردشگری مکزیک

برخی از بهترین سواحل مکزیک در شهر تولوم یافت می‌شوند. بااین‌حال، تولوم چیزهای بیشتری نسبت به سواحل شنی برای ارائه دارد، زیرا این شهر خاستگاه زیباترین ویرانه‌های مکزیک است. ویرانه‌های تولوم که بر روی صخره‌ای بلند در سواحل کارائیب قرار دارد، تنها سایت باستان‌شناسی مکزیکی با منظره اقیانوس است. تولوم همچنین مأمن غارهای زیبای چشمنواز، نقاط عالی برای غواصی، ذخایر طبیعی باشکوه و پارک‌های آبی سرگرم‌کننده است. همچنین مرکز شهر مکان مناسبی برای فرار از نقاط شلوغ توریستی و ملاقات با مردم محلی است.

12. جزیره کوزومل

جزیره کوزومل که در مقابل شبه‌جزیره یوکاتان قرار دارد، مقصدی محبوب برای غواصان و علاقه‌مندان به غواصی است. علاوه بر این، جهان زیرآب اطراف کوزومل به‌عنوان یکی از بهترین نقاط غواصی در جهان توصیف‌شده است. از آن زمان، این منطقه به‌منظور حفاظت از صخره‌های مرجانی به دلیل شکنندگی بالای آنها و همچنین تنوع ماهی‌های استوایی، به‌عنوان یک پارک دریایی ملی اعلام شد؛ اما خود جزیره کوزومل حتی بیشتر از دنیای زیر آب خود دیدنی‌هایی برای ارائه دارد. سواحل متروکه، پارک‌های طبیعی وحشی و مناظر زیبای خیره‌کننده در آن این جزیره را به‌عنوان مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران مطرح می‌کند.

13.  روز مردگان، اوآخاکا مکزیک

شهر اواکساکا به‌عنوان بهترین شهر برای میزبانی فستیوال روز مردگان شناخته می‌شود. در این فستیوال در بسیاری از مناطق آمریکای لاتین برای مردگان جشن گرفته می‌شود. در مکزیک، این جشن به فرهنگ بومی هزاران ساله برمی‌گردد. در اواکساکا، جشن «روز مردگان» در پایان اکتبر آغاز می‌شود. خانواده‌ها با تزئین محراب با گل و قرار دادن نذورات در گورستان، قبرها را برای بازگشت ارواح آماده می‌کنند.

14. کلیسای جامع متروپولیتن مکزیکوسیتی

کلیسای جامع متروپولیتن مکزیکوسیتی مکزیک

کلیسای جامع متروپولیتن مکزیکوسیتی، نماد اصلی پایتخت این کشور است. این ساختمان باشکوه که در سال 1573 ساخته‌شده است، قبلاً در لوکشین چندین فیلم از شرکت نتفلیکس بوده است. علاوه بر نمایش تلویزیونی نمادین، این کلیسای جامع دارای معماری چشمگیر باروک است که اخیراً تحت بازسازی کامل قرارگرفته است. ورودی کلیسای جامع توسط دو برج بزرگ و باشکوه تزئین شده است. فضای داخلی این کلیسا با یک محراب مرمر و مجسمه‌های طلاکاری شده بسیار تزئین شده است. علاوه بر این، کلیسای جامع مجموعه قابل‌توجهی از آثار مذهبی و تاریخی را نیز در خود جای‌داده است.

15.  گواناخواتو مکزیک

گواناخواتو

شهر جذاب استعماری گواناخواتو واقع در کوه‌های سیرا است. این شهر که در سال 1554 تأسیس شد، در نزدیکی یکی از غنی‌ترین مناطق استخراج نقره در مکزیک قرار دارد. رونق معدن در قرن شانزدهم منجر به ساخت حوض‌های باشکوه و ساختمان‌های مجلل استعماری در گواناخواتو شد. علاوه بر این، بیشتر ترافیک جاده‌ها توسط شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی مدیریت می‌شود که گواناخواتو را به شهری ایدئال برای عابران پیاده تبدیل می‌کند.

16.  سنوت دوس اوجوس

سنوت دوس اوجوس مکزیک

سنوت دوس اوجوس که در نزدیکی شهر تولوم قرار دارد، یکی از بزرگترین غارهای زیر آب در مکزیک است. نام آن در ترجمه به معنای غار دو چشم است و به دو غار اشاره دارد که توسط یک راهروی طولانی به هم متصل شده‌اند. علاوه بر این، آب این غارها توسط سنگ‌آهک فیلتر می‌شود که دلیل شفافیت خاص آب‌های این غار است. به همین دلیل است که این مکان مکانی محبوب برای غواصی است، زیرا غواصان می‌توانند به عمق بیشتری بروند.

17.  ال تاجین مکزیک

ال تاجین

شهر ال تاجین، واقع در سواحل خلیج مکزیک، توسط تمدن کلاسیک وراکروز تاسیس شد؛ بنابراین بیشتر ساختمان‌های این سایت بین سال‌های 600 تا 900 بعد از میلاد ساخته‌شده‌اند. محققان بر این باورند که این خرابه‌ها که در دل جنگلی سرسبز واقع‌شده است مرکز سیاسی و اداری کل تمدن وراکروز را تشکیل می‌داده است. امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند بیش از 150 ساختمان ویرانه را تحسین کنند که تنها 12 مورد از آنها بازسازی‌شده و برای بازدید عموم باز است. هرم طاقچه‌ها که چشمگیرترین بنا در این سایت است.

18.  موزه ملی مردم‌ شناسی

موزه ملی مردم‌شناسی، بزرگترین و پربازدیدترین موزه در تمام مکزیک، نماد اصلی مکزیکوسیتی است. این موزه مجموعه‌ای چشمگیر از دست سازه‌ها و آثار مردمان بومی مکزیک را در خود جای‌داده است. این مجموعه شامل یکسر حجاری‌شده عظیم از مار آتش، سنگ افسانه‌ای خورشید و همچنین سرپوش‌های تشریفاتی متعدد فرمانروایان باستانی آزتک است. این موزه از مجموعه‌ای از ساختمان‌های مینیمالیستی با حیاط‌های داخلی بزرگ و باغ‌های باشکوه تشکیل‌شده است. این مکان برای آشنایی با تاریخ مکزیک عالی است.

19. اوکسمال مکزیک

اوکسمال مکزیک

شهر باستانی مایا اوکسمال یکی از مهم‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی مکزیک از نظر تاریخی و فرهنگی است. شهر اوکسمال که زمانی پایتخت منطقه یوکاتان بود، با معماری بومی با ساختارهای هرمی بناها شکلی باشکوه به این شهر می‌بخشد. هرم شعبده‌باز، مرتفع‌ترین هرم در اوکسمال مهمترین بنای این منطقه است.

20.  ملکون (لاپاز) در مکزیک

ساحل پورتو والارتا پیاده‌روی زیبایی است که با آب‌های آبی اقیانوس آرام همسایه است. بیشتر این تفرجگاه منحصراً برای عابران پیاده است و آن را به مکانی عالی برای قدم زدن، عکس گرفتن و بازدید از مناظر تبدیل می‌کند. علاوه بر این، اسکله مملو از مجسمه‌ها، تأسیسات شنی استادانه و مغازه‌ها و رستوران‌های بی‌شماری است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *