تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اروپا, یونان

جاذبه های گردشگری آتن را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی آتن ، یونان

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی آتن , یونان یکی از شهرهای معرف تمدن یونان آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشنا شدن با جاذبه های گردشگری آتن با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن 

آشنایی مختصر با شهر آتن

 پایتخت کشور یونان است. نام این شهر تاریخی از آتنا ایزدبانوی خرد و جنگ و الهه نگهبان این شهر گرفته شده‌است.

از بناهای تاریخی این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرآکروپولیس مشرف بر شهر است. بقایای یونان باستان شامل پارتنون ، اِرِختئوم، و معبد آتنا نیکه است. در نزدیکی محل آگورای قدیمی (بازار) تِسئوم قرار دارد، و در جنوب آکروپولیس تماشاخانه دیونوسوس واقع شده‌است. در جنوب شرقی، دروازه هادریانوس و ستون‌های معبد المپیان زئوس قرار دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

دماغه سونیون و معبد پوزیدون (Cape Sounion and the Temple of Poseidon)

دماغه سونیون سالیان متمادی، محل انتظار یونانی‌ها، برای دریافت خبر از کسانی بوده که به دریا می‌رفته‌اند. پیاده‌روی در این دماغه و تماشایچشم‌انداز زیبای دریا بسیار دوست‌داشتنی است.

معبد پوزیدون که در اساطیر یونان به فرمانروای دریاها مشهور است نیز یکی از دیدنی‌ترین معابد آتن است که بر فراز تپه‌ای سنگی در این دماغه زیبا قرار گرفته است. امروزه تنها ویرانه‌ای از این معبد به جای مانده است که شامل شانزده ستون می‌شود.

در گذشته مجسمه برنزی پوزیدون نیز در این معبد قرار داشته که هم‌اکنون در موزه ملی باستان‌شناسی یونان قرار دارد.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

موزه ملی باستان شناسی آتن (National Archaeological Museum)

موزه ملی باستان‌شناسی یونان یکی از مهم‌ترین موزه‌های دنیا و بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی جهان است که مجموعه‌ای از مهم‌ترین آثار باستانی یونان را در خود گنجانده است. در این موزه می‌توانید علاوه بر مجسمه‌ها و ماسک‌های بسیار، مجموعه‌ای از نخستین نسخه‌های متون فلسفی و اولین نمایشنامه‌های تاریخ را مشاهده کنید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

باغ ملی آتن (The Athens National Garden)

باغ ملی آتن بهترین نقطه برای فرار از شلوغی شهر و پیدا کردن آرامش در فضایی سرسبز و زیبا است. این باغ در واقع ییلاق آتنی‌ها محسوب می‌شود. اگر با خانواده به آتن سفر کرده‌اید، این باغ بهترین انتخاب برای سپری کردن یک عصر دلپذیر به دور از جنب و جوش شهر است، جایی که علاوه بر فضای سبز دارای کافه‌ها، نیمکت و آلاچیق‌های بسیار، تالاب پرندگان و یک باغ وحش کوچک است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

معبد زئوس المپیا (Temple of Zeus)

سفر به سرزمین خدایان باستان بدون بازدید از معبد باشکوه خدای آسمان‌ها یعنی زئوس معنایی ندارد. این معبد در قرن ششم پیش از میلاد مسیح به سبک دوریک که یکی از سبک‌های معماری کلاسیک یونان است، ساخته شده است. تماشای آثار هنری و مجسمه‌های گوناگون این معبد نظیر تندیس زئوس، لذت و هیجان خاصی دارد که تنها مختص به شهر آتن است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

آکروپولیس (Acropolis)

آکروپولیس ، نماد آتن و یونان است و از جاهایی در این شهر است که حتما باید از آن دیدن کنید. این منطقه یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین نقاط باستانی دنیای غرب و آتن است که در تپه‌ای بزرگ در مرکز شهر قرار گرفته است. آکروپولیس مملو از پیکره‌ها، تندیس‌ها، برج‌ها، ستون‌ها، پرستشگاه‌ها و محوطه‌های تئاتر است که هرکدام شاهکاری بی‌نظیر از معماری یونان به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

موزه آکروپولیس (Acropolis Museum)

موزه آکروپولیس یکی از پربازدیدترین دیدنی‌های آتن است که به منظور نمایش یافته‌های باستانی آکروپولیس مانند مجسمه‌ها، سنگ‌نوشته‌ها، ستون‌ها و مجسمه‌های خیره‌کننده ساخته شده است. کافه رستورانی در این موزه قرار دارد که از تراس آن می‌توانید نمای بی‌نظیری از آکروپولیس داشته باشد.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

پارتنون (Parthenon)

پارتنون ، معبد خدای آتنا، ویرانه‌ای شگفت‌انگیز و گنجینه‌ای باستانی در آکروپولیس است که بیشتر به دلیل ستون‌های سترگ مرمری‌ اش معروف شده است. مجسمه‌های موجود در پارتنون نمونه‌ای عالی از هنر معماری یونان و نمادی از معماری کلاسیک و دموکراسی آتن است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

آگورای باستانی (The Ancient Agora)

آگورا ویرانه‌ای در قلب آتن مدرن است که روزگاری جای رفت و آمد فیلسوفان مشهور یونان نظیر سقراط بوده است. در این منطقه دموکراسی یونان متولد شده و سپس رشد کرده و به جای جای جهان راه یافته است. آگورا در زمان خود بازاری بزرگ و مرکز فعالیت‌های تجاری، سیاسی و اجتماعی دنیای باستان بوده است.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

سواحل آتن

پایتخت یونان را بیشتر به دلیل آثار تاریخی و ویرانه‌های باستانی‌اش می‌شناسند و از وجود سواحل زیبا و هیجان‌انگیز آن غافل هستند. در سواحل یونان می‌توانید از ورزش‌های آبی نظیر قایق‌سواری، جت‌اسکی و غواصی لذت ببرید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

استادیوم پاناتنائیک (Panathenaic Stadium)

وقتی نام المپیک می‌آید، ناخودآگاه هرکسی یاد یونان یا آتن می‌افتد. سفر به آتن بدون بازدید از این استادیوم تاریخی غیرممکن است. این استادیوم تاریخی در قرن چهارم پیش از میلاد بنا شده و تنها استادیوم در دنیا است که آن را کاملا با سنگ مرمر سفید ساخته‌اند.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

تپه فیلوپاسوس (Philopappos Hill)

تپه فیلوپاسوس ، تپه‌ای در غرب آکروپولیس است که در دوران باستان، آن را تپه میوز، به معنای تپه الهه شعر و موسیقی می‌نامیدند. اگر در آتن هوس پیک‌نیک کردید، حتما سری به این تپه دیدنی بزنید.

جاهای دیدنی آتن
جاهای دیدنی آتن

منطقه پلاکا (Plaka)

پلاکا منطقه‌ای کوچک و خوش‌رنگ در کنار آکروپولیس است که با خیابان‌های زیبای سنگ‌فرش شده‌اش، مکانی بسیار دلنشین برای گشت زدن، عکس‌گرفتن، تماشای مغازه‌های جورواجور و چشیدن خوراکی‌های خوشمزه یونان است.

جاهای دیدنی آتن

دریاچه وولیاگمنی ( Vouliagmeni Lake )

دریاچه وولیاگمنی ، دریاچه‌ای بزرگ در حاشیه شهر آتن است که می‌توانید در چشمه‌های آب‌گرم آن آب تنی کنید یا حمام گِل بگیرید. اطراف این دریاچه مملو از رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی است.

جاهای دیدنی آتن

تئاتر دیونیسوس (Theater of Dionysus)

تئاتر دیونیسوس محل تولد تئاتر اروپا است که به افتخار خدای دیونیسوس، در قرن پنجم پیش از میلاد بنا شده است. در این تئاتر، کمدی و تراژدی‌های فراوانی از نویسندگان معروفی چون «ایسخولوس»، «اوریپیدس» و «سوفوکل» اجرا شده است.

جاهای دیدنی آتن

کتابخانه هادریان (Library of Hadrian)

کتابخانه هادریان، کتابخانه‌ای بزرگ است که به دستور «هادریان»، امپراتور رومی ساخته شده است و در حال حاضر یکی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی شهر آتن به شمار می‌آید.

جاهای دیدنی آتن

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *