تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, زنجان

جاهای دیدنی سهرورد در استان زنجان را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی سهرورد

در این مقاله از مجله گردشگری و سفر تاپ تراول تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی سهرورد که یکی از شهرستانهای واقع در استا زنجان است بیشتر آشنا کنیم.پس اگر قصد مسافرت به استان زنجان را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره شهرستان سهرورد بدانید :

یکی از شهرهای که در استان زنجان به دور از چشم گردشگران مانده است شهرستان سهرورد می باشد چون ۷ اثر باستانی فوق العاده در این شهر وجود دارد که برای هر گردشگری می تواند جذاب باشد.فاصله این شهرستان تا شهر زنجان ( مرکز استان زنجان ) حدودا 110 کیلومتر می باشد که از چندین مسیر قابل دسترسی است. جمعیت این شهرستان حدودا 6 هزار نفر است . مذهب مردم این شهر شیعه می باشد و زبانشان ترکی آذربایجانی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این شهر یکی از شهرهای با قدمت و قدیمی ایران است که دارای تاریخی درخشان است. همچنین زادگاه افراد بزرگی مانند شیخ شهاب الدین سهروردی می باشد. این شهر تا قرن هفتم هجری سالم و محل زندگی انسان های زیادی بوده است، اما بعد از حمله مغول ها به ایران به طور کلی ویران شد. اگر به این شهر سفر می کنید، نباید انتظار شهرهای پر ازامکانات و مدرن دیگر ایران را داشته باشید؛ اما جاذبه هایش برای هر فردی می تواند جذاب باشد و شما را به حال و هوای زندگی گذشته ها ببرد.در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی سهرورد آشنا شوید

امامزاده قاسم (ع) سهرورد

یکی از کمپین های گردشگری روستای سهرورد امامزاده قاسم(ع)است که هر ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر و مسافر از سراسر ایران است.بقعه متبرکه امامزاده قاسم ( ع )زیارتگاه معروف و مورد احترام مردم و علاقمندان به ائمه اطهار ( علیهم السلام ) است که در مکانی بسیار زیبا و مشرف به باغات گردو واقع شده است و حضور زائرین در مناسبت های مذهبی و دینی و ایام آخر هفته جلوه ی معنوی خاصی به این مکان بخشیده است .مردم در مناسبت های مذهبی با آوردن و پخش نزوراتی همچون نان فتیر ، خرما و … به زائران موجبات توجه و ارادت هر بیشتر مردم به  این مکان مقدس می شوند .

جاهای دیدنی سهرورد

قلعه کیوان از جاهای دیدنی سهرورد : قلعه کیوان در جنوب شرقی شهر سهرورد در جنب بقعه ی متبرکه ی امامزاده قاسم ( ع ) شهر سهرورد قرار گرفته و این قلعه با قدمت دوره ساسانی و اسلامی است که در حمله مغولان مورد تخریب قرار گرفته ولی دیواره های قلعه هنوز هم پا بر جا است.

قلعه “اسیران” یا دربار معروف “دردر” از جاهای دیدنی سهرورد : این اثر تاریخی اثری قدیمی با پوشش ساروج بنام اسیران در سهرورد است که ظاهراً در حمله مغول اسراء در آنجا نگهداری می‌شدند.

اقامتگاه بوم گردی سهرورد

اقامتگاهی بومگردی در این شهر وجود دارد که شما را به دل گذشته ها می برد و حس و حال زندگی قدیمی را برایتان تازه می کند.اقامتگاه بوم گردی سهرورد در شهر سهرورد ، شهرستان خدابنده ، استان زنجان واقع شده است که دارای 3 اتاق  است و ظرفیت پذیرایی از 10 گردشگر را دارد.

جاهای دیدنی سهرورد

این شهر نیز مانند دیگر شهرهای ایران دارای سوغاتی ، صنایع دستی و غذای محلی است. پس اگر گذاراتا به این شهر افتاد حتما چرخی در بازار بزنید و از غذاهای محلی و خوشمزه سهرورد نیز لذت ببرید.


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *