تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, امارات

جاذبه های گردشگری شارجه ، امارات | Sharjah 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی شارجه

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی شارجه کشور امارات که دیگر از شهرهای شیخ نشین هفت گانه کشور امارات  می باشد آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

شهر شارجه یکی از هفت امارتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می دهند و نزدیک به دریای خلیج فارس می باشد. شهر شارجه از سال 1998 به عنوان پایتخت فرهنگی کشور امارات مشهور شده است و علت آن نیز دارا بودن آثار باستانی و فعالیتهای فرهنگی نسبت به دیگر شهر های امارات است.

مشهور ترین و بهترین دانشگاه کشور امارات بنام دانشگاه آمریکایی شارچه در این شهر قرار دارد. شهر شارجه از طرف غرب با شهر ابوظبی و نزدیک به شهر العین می باشد . شهر شارجه به گونه ای است که از شرق با دریای خلیج فارس و از غرب به دریای عمان دسترسی دارد و تنها شهر یا منطقه امارات است که بهاین دو دریای مهم دسترسی دارد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

هتل‌های شارجه Oceanic Hotel

یکی از قدیمی ترین هتل ها یا مهمانسراهای اقیانوسی در امارات است . این هتل در سال 1974 میلادی به عنوان یکی از نخستین اقدامات صنعت گردشگری امارات ساخته شده است . هشت سال بعد، نخستین هتل پنج ستاره امارات با نام Sharjah Holiday Inn در این کشور عربی ساخته شد.

همچنین در دهه‌های ۷۰ و ۸۰میلادی، هتل‌های سه ستاره‌ای در شارجه احداث شد. باید گفت که نوآوری و بازسازی هتل‌های ساحلی در امارات، یکی از سیاست‌های همیشگی وزارت گردشگری امارات بوده‌است که در سال ۱۹۹۶ اساس آن نهادینه شد.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

جاهای دیدنی شارجه

موزه دریای شارجه

شارجه شهری ساحلی و در کنار دریا می باشد که وجود موزه دریایی اهمیت دریا را برای رشد و توسعه شهر نشان می دهد، در این موزه نمایشگاه های جذابی در قایق های چوبی و سنتی تشکیل دادند و با نمایشگاه های مروارید و ماهی گیری اقتصاد شهر شارجه در گذشته را نشان دادند.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

مسجد النور

مسجد النور یکی از مساجد زیبای موجود در شارجه است که با منظره رویایی از تالاب خالد شهرت پیدا کرده است، هنگام بازدید از این مسجد زیبا لباس و پوشش مناسب داشته باشید.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

موزه هنری شارجه

موزه هنری شارجه بزرگترین موزه هنری امارات است که در سال 1997 افتتاح شده و محل برگزاری نمایشگاه های موقتی و دائمی می باشد.

این موزه با سه طبقه و 72 گالری مختلف بر روی آثار و نقاشی هایی با موضوع جهان عرب تمرکز دارد، بیشتر نقاشی های این موزه کار نقاشان قرن 18 می باشد، اگر به کارهای هنری علاقمندید این موزه یکی از مناسب ترین جاهای دیدنی شارجه است که شما را به هدف خود می رساند.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه

موزه تمدن اسلامی جایی است که شما همه چیزهایی که راجب اسلام می خواهید بدانید را می توانید در این موزه زیبا و منحصربفرد ببینید، موزه تمدن اسلامی در نزدیکی آی نمای شارجه واقع شده است.

این موزه دو طبقه ایی می باشد که طبقه بالا به هنرهای 1400 سال قبل و صنایع دستی، سرامیک، چوب، منسوجات و جواهرات اختصاص داده شده است و طبقه پایین موزه جنبه های مختلف دین اسلام و دستاوردهای علمی عرب در نجوم و ریاضیات را نشان می دهد.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

آبنمای المجاز

شارجه با وجود وسیله های سرگرم کننده بسیار برای کودکان و نوجوانان یکی از شهرهای مناسب برای سفرهای خانوادگی می باشد، یکی از جاذبه های اصلی این شهر آبنمای المجاز در پایین تالاب خالد است.

این آبنما با وجود کافه ها و فست فودهای خیابانی و دیگر تفریحات و نمایش پنج دقیقه ایی با ترکیب موسیقی و چراغ ها و لیزر و پاشیدن ستون های آب باعث جذب گردشگران به این منطقه شده است که تماشای این زیبایی حتما توصیه می شود

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

بازار مرکزی

بازار مرکزی شارجه با کاشی های جذاب آبی رنگ بر روی نمای بیرونی یکی از مهمترین قسمت های شهر شارجه است که با توجه به کاشی های بیرونی اش به آن لقب بازار آبی دادند.در این بازار بیشتر از 600 مغازه وجود دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغاتی همین بازار اصلی می باشد.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

ادونچر لند

ادونچر لند شارجه یکی از بهترین شهربازی های سرپوشیده در کشور امارات است و بهترین سرگرمی ها برای کودکان و نوجوانان را فراهم کرده است.

جاهای دیدنی شارجه
جاهای دیدنی شارجه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *