تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
خراسان شمالی

با جاهای دیدنی شیروان در استان خراسان شمالی بیشتر آشنا شوید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی شیروان

در این مقاله از معرفی جاذبه های گردشگری خراسان شمالی شما را با جاهای دیدنی شیروان که یکی از شهرهای واقع در این استان است آشنا خواهیم کرد.پس در ادامه با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان شیروان بدانید :

شهرستان شیروان یکی از شهرستانهای واقع در مسیر مشهد به بجنورد ( مرکز استان خراسان شمالی ) می باشد که در فاصله حدودا 64 کیلومتری بجنورد قرار دارد . اگر اهل ورزش باشید حتما نام شهرستان شیروان به گوشتان خورده است چون هرساله در 13 فروردین کشتی با چوخه در گود این شهرستان برگزار می شود که ورزشکاران از سراسر کشور برای رقابت در این ورزش باستانی به این شهرستان می آیند. به غیر از معروف بودن کشتی با چوخه این شهرستان، آجیل شیروان و جاهای دیدنی شیروان نیز در کشورمان معروف است که در ادامه بیشتر درباره آنها توضیح خواهیم داد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شهرستان شیروان دومین شهرستان بزرگ خراسان شمالی می باشد.نام شیروان منسوب به نقش شیری است که شکل و شمایل آن در دامنه کوهی که در فاصله چند کیلومتری جنوب شهر وجود دارد مشاهده می‌گردد. این کوه به شیرکوه نیز معروف است. سنگ‌های تشکیل دهنده شکل شیر با دیگر سنگ‌های کوه‌های جنوب شهر، ازنظر جنس، نوع و رنگ متفاوت است و باعث می‌شود که هر بیننده‌ای این وجه تمایز (شکل شیر) را به وضوح مشاهده کند. شیروان از کهن‌ترین مراکز فرهنگ و تمدن و تاریخ در خراسان شمالی و ایران است و قدمت تمدن در این شهر به ۷۰۰۰ سال (۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و ۲۵۰۰ سال قبل از امپراتوری هخامنشیان) می‌رسد. تاکنون بیش از ۱۲۰ اثر باستانی و مکان فرهنگی در آن شناسایی شده‌است.

آبشار اسطرخی

بشار اسطرخی در روستای اسطرخی شیروان در ۲۸ کیلومتری جنوب این شهر، برای گردشگران ناشناخته مانده است. در حالی که این منطقه مکانی مناسب برای اتراق گردشگران و مسافران به ویژه در ایام نوروز است. روستای زیبای اسطرخی شیروان از روستاهای هدف گردشگری و کوهستانی بوده که در دره‌ای نسبتاً ژرف قرار دارد که امتداد آن از جنوب به شمال شرقی است و رودخانه‌ای از وسط دره و روستا می‌گذرد. آب از آبشار اسطرخی که بلندترین آبشار منطقه شیروان است از بین درختان بزرگ و تنومند سپیدار، بید و گردو ریزش می‌کند به علت برخورد با موانع سنگی به صورت ابر سفیدی در می‌آید که منظره بسیار جالب و دیدنی را به وجود می‌آورد.

این آبشار در روستا به شارشار معروف است، بر بالای آبشار آسیای آبی قدیم و مخروبه‌ای قرار دارد و دو دامنه شرقی و غربی دره اسطرخی را درختان انبوهی فراگرفته است که بیشتر حالت جنگل را دارد

جاهای دیدنی شیروان

روستای اوغاز

روستای سرسبز اوغاز در 15 کیلومتری شمال شرق شهر شیروان واقع است و قدمت آن به بیش از 600 سال می رسد. از جمله جاذبه های دیدنی آن می توان به آبشار, مسیرهای سنگلاخی همراه با جریان آب در داخل روستا, درختان ارس کهنسال, درخت گردوی 500 ساله, و آب معدنی کوه کیسمار اشاره کرد.

غارهای اسفیدان

غارهای سفیدان در روستای سفیدان، در استان خراسان شمالی واقع شده است. در ضلع شمال غربی روستا و بر بالای صخره  چشمه هینورد، کوهی به نام خزانه وجود دارد و در بالای آن غار خزانه راهه جای گرفته است. در انتهای این غار دست‌ساز چاهی وجود دارد و در قدیم از آن به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند. غار دیگری به نام ییجت یا معصوم نیز در نزدیکی روستا قرار دارد که دارای سنگ‌های استلاگتیت و استلاگمیت است.

دره زوارم شیروان

دره زوارم شیروان در ٢٨ کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده و از جمله جاذبه های طبیعت گردی زیبای استان خراسان شمالی به شمار می رود, همانطور که از نامش بر می آید، دره زوارم به معنی «دره بهشت» است؛ جایی که می توانید بسیاری از دیدنی های زیبای طبیعت را از نزدیک لمس کنید و لذت ببرید.در منطقه ییلاقی زوارم که در طول ۲۵ کیلومتر از ابتدای دره زوارم تا کوه‏های تخت میرزا و شخری امتداد می‏یابد، چشمه‏سارها، آبشارها، حوضچه‏های سنگی، کوه‏های سر به فلک کشیده، باغ‏های میوه، رودخانه پر آب، مراتع غنی و انواع گیاهان دارویی و خوراکی موزائیک بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش در آورده‏اند.

جاهای دیدنی شیروان

آبشار زوارم

آبشار زوارم شیروان در استان خراسان شمالی واقع است. روستای زوارم، از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان، در ۲۸ کیلومتری جنوب شرقی شیروان و ۸۳ کیلومتری بجنورد قرار دارد.
جاهای دیدنی شیروان

روستای گلیان

روستای گردشگری گلیان شیروان خراسان شمالی با توجه به مناظر بکر طبیعی و خانه های مسکونی مطبق، بهشت گمشده ای است که چشم به راه مسافران نوروزی است. این روستا که در فاصله 23 کیلومتری جنوب شیروان واقع شده و از آن به عنوان ماسوله خراسان شمالی یاد می شود دارای مناظر طبیعی کم نظیر و رودخانه های پرآب است.

از دیگر جاهای دیدنی شیروان میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

منطقه  گردشگری قلعه زو : در منطقه کوهستانی و زیبای ارتفاعات شمالی شهرستان شیروان واقع در فاصله حدود 23 کیلومتری شمال غربی شهر شیروان و در فاصله 10 کیلومتری جاده شیروان به بجنورد قرار گرفته است.

منطقه گردشگری گلول : این منطقه با وسعتی بیش از 18 هزار و 144 هکتار در فاصله 85 کیلومتری شمال شیروان و در مرز ترکمنستان واقع است.

برج های اسفیدان : برج‌های اسفیدان بر فراز کوه‌های اطراف روستای اسفیدان، استان خراسان شمالی قرار دارند و مصالح به‌کار رفته در آن‌ها شامل سنگ و ساروج می‌شود.

آبشار کهنه اوغاز : آبشار کهنه اوغاز در شرق روستای کهنه اوغاز در استان خراسان شمالی قرار دارد. با مناظر دیدنی و قدمتی ۶۰۰ ساله، این روستا در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شیروان جای گرفته است و پس از عبور از روستاهای قلعه چه، هنامه، بی بهره و اوغاز تازه می‌توان به آن دسترسی داشت.

مقبره تیموری : مقبره تیموری که با نام چهار طاقی نیز شناخته می‌شود، به اوایل دوره تیموریان تعلق دارد و در نزدیکی مقبره امامزاده حمزه رضا قرار گرفته است.


مقالات بیشتر بخوانید : 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *