تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

جاهای دیدنی فیروزکوه ، از شهرهای دیدنی اطراف تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی فیروزکوه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی اطراف تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با بهترین جاهای دیدنی فیروزکوه که مناسب سفر یک روزه است آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه های دیدنی فیروزکوه آشنا شوید.

فیروزکوه یکی از مناطق زیبا با جاذبه های تماشایی در اطراف تهران است و در فاصله 143 کیلومتری از تهران قرار گرفته است و به قائم شهر ختم می شود. این منطقه دارای مکان های دیدنی بکر و دست نخورده است که جذابیت زیادی دارند. شغل اهالی این منطقه دامداری و باغداری است و حوض پرورش ماهی هم در این منطقه زیاد دیده می شود. آب و هوای این شهر معتدل و مطبوع است در تابستان و دیگر فصل ها برای گشت و گذار عالی است و به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود.  در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی فیروزکوه بیشتر آشنا شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تنگه واشی فیروزکوه

معروف ترین و پربازدیدترین جای دیدنی فیروزکوه تنگه واشی ست. تنگه واشی در ۱۵ کیلومتری شمال غربی فیروزکوه واقع شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف تهران است. از جذاب ترین قسمت های سفر به این تنگه، راه رفتن در رودخانه ایست که در بین یک کوه سنگی واقع شده. یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه قرار دارد.

جاهای دیدنی فیروزکوه

غار بورنیک فیروزکوه

این قلعه در ۲۳ کیلومتری فیروزکوه بر فراز دشتی همنام غار واقع شده است.برای رسیدن به این غار باید از روستای هرانده گذر کرد و پس از این روستا با عبور از رودخانه حبله رود به غار بورنیک می رسید.این غار طولانی ترین غار استان تهران است و قدمت بسیار طولانی دارد طوری که درون این غار آثاری از زندگی انسان های نخستین و غار نشینان مشاهده می شود.

جاهای دیدنی فیروزکوه

تنگه میشینه گرگ

سفری خطرناک و پرهیجان در تنگه میشینه گرگ که برای پیاده‌روی‌های سخت در کنار طبیعتی بکر و زیبا بسیار لذت‌بخش است. پیاده‌روی در این دره به دلیل شکل صخره‌ها و سنگ‌ها بسیار سخت اما هیجان‌انگیز است.

جاهای دیدنی فیروزکوه

برج سنگی مزداران فیروزکوه

در بخش شمالی روستای مُزداران از توابع فیروزکوه برجی سنگی به نام برج سنگی مزداران وجود دارد که به عنوان اثری تاریخی به‌جا مانده از قرن هفتم هجری به ثبت ملی رسیده است. برج سنگی مزداران در قدیم به عنوانی برجی برای دیده‌بانی مورد استفاده‌ی مردم این روستا بوده و مصالح به‌کار رفته در ساخت آن شامل لاشه سنگ و ملات گچ و ساروج است. معماری هشت ضلعی‌ خاص برج سنگی مزداران به شکلی است که در بخش غربی برج یعنی به سمت قلعه یک بیضی بزرگ از گنبد تا پایین دیواره‌ها برش خورده است که نشان‌دهنده‌ی ارتباط بین قلعه و برج سنگی مزداران است.

جاهای دیدنی فیروزکوه

چشمه آب معدنی خمده

چشمه آب معدنی خمده در ۲۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه و در ۳۰ کیلومتری جنوب تنگه واشی قرار دارد. در فصل بهار و به خصوص تابستان تعداد زیادی مسافر به آن‌ جا می‌ روند تا از خاصیت آب‌ درمانی چشمه خمده استفاده کنند.

جاهای دیدنی فیروزکوه

قلعه لاجورد فیروزکوه

قلعه لاجورد از آثار مهم تاریخی این منطقه به شمار می‌رود که قدمت آن به پیش از تاریخ اسلام به دوران ساسانیان می‌رسد و تا قرن هفتم یا هشتم همچنان مورد بهره‌برداری بوده است. این قلعه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی فیروزکوه

روستای لزور

 این روستا در ۴۵ کیلومتری شمال غربی فیروزکوه واقع شده و یکی از بکرترین و قشنگترین جاهای شهرستان محسوب می‌شود. در تابستان رودخانه‌های این روستا همچنان پرآب است و دشت‌ها و مراتع هم همچنان سرسبز. برای پیاده روی و گشت و گذار در لزور میتوان دو مسیر را رفت: یکی مسیر امامزاده خوشنام و دیگری جاده منتهی به منطقه لاسک. منطقه ارجمند هم یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک اینجاست.

جاهای دیدنی فیروزکوه

دریاچه سد لزور 

یکی از جاذبه‌ های جذاب گردشگری در این حوالی با نام دریاچۀ سد لزور شناخته می‌شود. این دریاچه با نام سد سیاه رود نیز شهرت دارد و همان طور که از نامش پیداست در حوالی روستای لزور واقع شده است. این دریاچه به معنای واقعی کلمه مرز میان استان تهران و استان مازندران به شمار می‌رود. نام دیگر دریاچۀ سد لزور معجز چشمه است. این دریاچه ظاهری مثلثی شکل و عمقی ۱۵ متری دارد.

دریاچه لزور، گنج مخفی تهران | Lazoor


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *