تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, خراسان رضوی, مشهد

جاهای دیدنی قوچان را بیشتر بشناسید| خراسان رضوی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی قوچان

در این مقاله از معرفی دیدنیهای اطراف مشهد تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی قوچان که یکی از شهرهای استان خراسان رضوی و در 120 کیلومتری شمال غرب مشهد است را بیشتر آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان خراسان رضوی را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مکان های دیدنی قوچان آشنا شوید.

مختصری درباره قوچان بدانید :

قوچان قدیمی‌ ترین شهر خراسان بزرگ است و قدمتش به حدود ۲۵۰ سال پیش از میلاد بر می‌گردد، تپه‌ ها و آثار باستانی و تاریخی فراوانی با شماره ثبت ملی در خود محفوظ دارد. از صدر اسلام تا اوایل تسلط قوم  مغول به اسامی آساآک ، آشاک ، آرسکا، استوا، خوجان، خبوشان یاد شده‌ است، و سلسله اشکانی از ۲۵۶ سال قبل از میلاد تا ۲۲۴ میلادی بر ایران حکومت داشته‌ اند. اولین پایتختش در حوالی قوچان امروز بوده‌ است. با ما همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی قوچان آشنا شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دره شمخال

دره شمخال از زیباترین و رازآلودترین دره‌های ایران در نزدیکی قوچان است. دره شمخال در ۲۵ کیلومتری شهر مرزی باجگیران در کناره شمال شرقی ایران و نزدیک کشور ترکمنستان و ۸۰ کیلومتری قوچان قرار دارد. مهم‌ترین علت آب و هوای مناسب این دره، وجود آب زیاد است که از پیوستن رودخانه‌های شارک قرچه، دربادام، شمخال و اضافه شدن چشمه‌های گوناگون در مسیر است.

طول دره شمخال در حدود ۱۸ کیلومتر است و ارتفاع دیواره آن تا ۲۰۰ متر برآورد شده است. در قسمت‌های زیادی از این دره زیبا درختان گردوی جنگلی بسیاری با قدمت‌هایی بیشتر از ۲۰۰سال وجود دارند که به این دره زیبا، جلوه خاصی بخشیده‌اند.

جاهای دیدنی قوچان

رود اترک

رود اترک از کوه هزار مسجد در شهر قوچان سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از دشت قوچان، شیروان و بجنورد به مرز ایران و ترکمنستان می‌رسد و وارد کشور ترکمنستان می‌شود؛ سپس به دریای خزر می‌پیوندد. اترک پنجمین رود طولانی ایران است. رود اترک بستری گلی دارد و سیل‌خیز است. نام این رودخانه در گذشته اتک بوده است.

جاهای دیدنی قوچان

روستای شارک

روستای شارک در شمال قوچان و نزدیک به جاده باجگیران و ترکمنستان قرار دارد. آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع به همراه رودها‌ و آبشارها این روستا را به یکی از مکان‌های گردشگری شهر قوچان تبدیل کرده است. چشم‌اندازهای طبیعی این روستا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. روستای شارک محل مناسبی برای تهیه سوغاتی و صنایع دستی محلی است.

جاهای دیدنی قوچان

مسجد جامع قوچان

مسجد جامع قوچان قدمتی بیش از ۱۴۰ سال دارد و با توجه به بهره‌مندی از معماری اسلامی در این مکان مقدس، دور تا دور داخل مسجد کتیبه‌های اسمای خداوند جلوه‌ای زیبا به فضای آن بخشیده است.

جاهای دیدنی قوچان

موزه مردم‌ شناسی قوچان

موزه مردم‌ شناسی قوچان (موزه قوچان) موزه‌ای در شهر قوچان است که مساحتی در حدود ۳۰۰ متر مربع دارد و امروزه شامل بخش‌ های موسیقی سنتی، کُشتی چوخه، چاروق دوزی، گلیم بافی، مراسم ازدواج عشایر، آهنگری و گله‌ داری است.

جاهای دیدنی قوچان

دره سراب

دره سراب و آبشار در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر قوچان در دامنه ارتفاعات کوه سنگر و محمد بیک با ارتفاع تقریبی ۲۸۴۰ متر واقع است که در سرچشمه رودخانه سراب آبشار بسیار زیبایی معروف به شارشار دیده می‌شود.

جاهای دیدنی قوچان

معماری صخره ای کلر

معماری صخره‌ای اثری تاریخی در روستای کلر است که در ارتفاعات این روستا ساخته شده. طول این بنا ۱۲ متر و ارتفاع آن ۱۸۰ سانتی‌متر است. به گفته عده‌ای معماری صخره پناهگاهی متعلق به دوره ایلخانیان است  اما عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که این مکان محل عبادت پیروان تصوف بوده.

جاهای دیدنی قوچان


مقالات بیشتر بخوانید :


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *