تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آذربایجان شرقی

جاهای دیدنی چاراویماق | آذربایجان شرقی 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی چاراویماق

در این مقاله از معرفی مکان های دیدنی آذربایجان شرقی شما را با جاهای دیدنی چاراویماق که یکی از شهرستان های واقع در این استان است آشنا خواهیم کرد. پس اگر برنام مسافرت به استان آذربایجان شرقی را دارید تا انتهای این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره شهرستان چاراومیاق ( قره آغاج ) بدانید :

شهرستان چاراویماق جنوبی ترین شهرستان استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان، شهر قره‌ آغاج است و فاصله آن با شهرستان ‌های میانه ۷۵ کیلومتر (از طریق جاده جدید میاندواب – میانه)، با هشترود ۶۵ کیلومتر و با تبریز ۱۹۳ کیلومتر است. این شهرستان ۲۰مین شهرستان پرجمعیت و چهارمین شهرستان بزرگ ( از نظر مساحت) استان آذربایجان شرقی است. این شهرستان دارای تنها یک شهر به نام قره قره آغاج و دو بخش به نام های بخش مرکزی و بخش شادیان است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

چشمه اسرار آمیز پیرسقا

شمه آب سرد پیرسقا در دامنه کوهی موسوم به پیرسقا واقع در 40 کیلومتری شهر قره آغاج و در امتداد یکی از شاخه های فرعی آیدوغمش بنام دره دربند قرار دارد.یکی از نکات جالب این چشمه این است که در هر شبانه روز به طور متوسط چهار مرتبه آب با قدرت 5/0 الی 3 لیتر در ثانیه جاری و پس از یک ساعت  جریان آب بکلی قطع می شود و از این چشمه هنگام جاری شدن آب صدایی شبیه به صدای هواپیما به گوش می رسد.

جاهای دیدنی چاراویماق

غار دلیک بولاغ

غار دلیک بولاغ غاری صخره‌ای است که در ارتفاعات کوهی به نام اوکوز اولن قرار دارد و در دهانه آن آبی بسیار سرد جریان دارد. داخل غار قندیل‌ها، آبشار و اتاقک‌های طبیعی وجود دارد که محیط داخل را زیبا کرده‌اند. روبه‌روی غار تپه‌ای وجود دارد که اهالی منطقه آن‌ را به نام قلعه نادری می‌شناسند. غار دلیک بولاغ جاذبه‌ای بکر و ناشناخته در شهر چاراویماق است.

صخره های باستانی اوچ قیزلار

صخره‌های باستانی اوچ قیزلار در روستای چرچرا قرار دارد. در این مکان آثار زندگی انسان‌های نخستین دیده شده است. منطقه اوچ قیزلار بین سه تپه با ارتفاع ۳۰ تا۴۰ متری قرار گرفته است و در نزدیکی آن قبرستانی اسلامی و تاریخی نیز وجود دارد.

قلعه نادری

درست در روبروی روستای حاجی آباد تپه بلند نمایان است که اهالی این تپه را قلعه نادری  می نامند . قلعه نادری دارای پله های حجاری شده است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *