تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران به سراغ شهر هرمزگان می رویم تا جاهای دیدنی کوشکنار را به شما معرفی کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهر کوشکنار از توابع بخش کوشکنار شهرستان پارسیان در استان هرمزگان ایران. نام قدیم این شهر «قَصر کُنار» بوده‌ است.

این شهر در شش کیلومتری شمال بندرتبن، و در هشت کیلومتری جنوب بنی دکان، و در هفت کیلومتری مغرب اغویرزه، ودر هفت کیلومتری مشرق روستای سروباش واقع شده‌است. این شهر در دوران گذشته مقر حکم قبیله «آل حرم» بوده، چون در آن دوران قبیله آل حرم بر این منطقه حکمران بودند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان
این شهر که در غرب استان هرمزگان واقع‌شده است، متعلق به شهرستان پارسیان است. این شهر درگذشته مقر حکومت آل حرم بوده است و قلعه‌های متعدد کاه‌گلی که در وسط شهر وجود دارد دلیل بر اثبات حکمرانی آل حرم است. ساکنین شهر کوشکنار که سنی مذهب هستند به زبان فارسی کوشکناری لاری صحبت می‌کنند. وجه‌ تسمیه این شهر از درخت کنار است که به‌ وفور در این منطقه یافت می‌شود. شهر کوشکنار به سبب سواحل آفتابی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، هوای معتدل، جزیره‌های فراوان، تپه‌های شنی و ترکیب پدیده‌های طبیعی دریا، دشت و کوه در شهر کوشکنار باعث شده است تا این منطقه به‌عنوان یکی از مناطق اکو توریسم کشور در تمام فصول سال شناخته شده باشد.

در کوشکنار کجا رو ببینیم؟

وقتی‌که به این شهر سفر می‌کنید در شمال، جنوب، شرق و غرب آن پدیده‌های طبیعی مختلفی وجود دارد که هرکدام به‌ نوبه خود به‌ مانند درخشندگی الماس، می‌درخشند. مجموعه آثاری که در شهر کوشکنار می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند:
جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان
جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان

مجموعه تفریحی گردشگری تبن


این مجموعه که در سال 1385 به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر احداث شد به دلیل سواحل آفتابی، کوه و دریا هرساله پذیرای گردشگران متعددی است. در مجموعه گردشگری تبن دو بخش وجود دارد که بخش اول در بالای تپه که ارتفاع آن 50 متر است با چشم‌اندازی فوق‌العاده مشرف بر دریا است و دارای یک آب‌انبار متعلق به دوره پرتقالی‌ها است. بخش دوم که در میان کوهستان و دریا قرار دارد بسیار حیرت‌آور است. در مجموعه گردشگری تبن برای رفاه حال گردشگران یک رستوران، وسایل سرگرمی کودکان، آلاچیق‌های باصفا، مسجد و … در نظر گرفته‌ شده است.

پارک ملی نایبند

این پارک که مساحتی بیشتر از 49 هزار مترمربع دارد در میان استان بوشهر و هرمزگان مشترک است. بیش از نیمی از این پارک خشکی و مابقی آن دریا است. پارک ملی نایبند با تپه‌های ماهوری، علف‌های دریایی و زیستگاه مرجانی یک اکوسیستم بی‌نظیر است.
جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان
جاهای دیدنی کوشکنار هرمزگان

ساحل الپی


الپی که یکی از زیباترین سواحل خلیج‌ فارس است سرشار از آرامش است. غروب عاشقانه‌ای که بر آن حاکم می‌شود موجب شده است که نگین شهر کوشکنار باشد و عاشقان را به خود جذب نماید. الپی آن‌ قدر امن است که لاک‌پشت‌ها هرساله در این ساحل، تخم‌گذاری می‌کنند، ماهی‌های رنگارنگ در کمال آرامش جست‌وخیز می‌کنند که تماشای آن‌ها انسان را به وجد می‌آورد.

پارک شهر

جنوب شهر کوشکنار و در کنار ساحل دریا، هیاهوی کودکان مسافری که مسافت طولانی را پیموده‌اند در خود پرورانده است و آرامش و شادی را به آن‌ها هدیه می‌دهد.

آرامگاه شیخ انصار

این آرامگاه متعلق به محمدصادق ملقب به شیخ انصار از عرفا و فضلای شهر کوش کنار است. به دلیل قدمت طولانی این آرامگاه و عدم بازسازی‌های اصولی تبدیل به مخروبه‌ای شده است.

مسیر دسترسی و اقامتگاه

اگر قصد سفر به دیار نخل و خورشید و بازدید از مجموعه تفریحی گردشگری کوشکنار رادارید. استان هرمزگان، شهر کوشکنار از توابع شهرستان پارسیان با آغوشی گرم پذیرای شماست. به همین منظور به بندر تبن سفر کنید و در 6 کیلومتری از آن به شهر قَصر کُنار بروید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. مرتضی

    متاسفانه امروزها با وجود اینترنت و آشناشدن به اماکن دیدنی و توریستی ایران تا زمان ازدواج سر در گم جمع آوری امکانات ازدواج و بعد از ازدواج سرگرم فراهم کردن یه لقمه نان شده ایم و کل فرصت های گردشی مان سوخته و از بین رفته . آدمهای شهر نشین چه با بدبختی می گذرونن!؟حتی از عمل کردن به آیه ی مربوط به سفر و سفارش جهانگردی غافل موندیم تا چه برسد به عبادت خداوند یکتا که جزو وظایف و اصل خلقت انسانها .🔥💋🦜😂😭😭😭😭💐😘😩😭

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *