تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تایلند, راهنمای سفر

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی، تایلند و راهنمای جاذبه های آن | ko phi phi 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جزیره کو‌ فی‌ فی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما با جزیره کو‌ فی‌ فی تایلند آشنا خواهیم کرد .در ادامه همراه ما باشید.

 از جمله جزایر دیدنی و مطرح گردشگری در جهان که دارای جاذبه های طبیعی و توریستی بی نظیری است جزایر کو فی فی تایلند است . تایلند با وجود داشتن جاذبه های بیشمار و مقصد اصلی گردشگران دنیا ، شهرها و جزایر مربوط به آن نیز دارای مکانها زیبای تفریحی می باشند که همیشه مورد توجه گردشگران بوده است.

جزیره کو فی فی به دلیل داشتن خلیج های متعدد زیبا و بی نظیر به نام های مایا، میمون‌های ساحل میمون، غواصی و سرگرمی‌های شبانه‌ی مختلف یکی از بهترین جزایر تایلند محسوب میشود . این جزیره بعد از سونامی سال 2004 که تخریب شد در حال حاضر بسرعت رو به گسترش و پیشرفت است. با ما همراه باشید.

هزینه سفر به جزیزه کو فی فی تایلند چقدر است ؟

هزینه‌ ی هتل و هاستل در تایلند

کو فی فی یکی از گران‌ترین جزیره‌ها در تایلند است. هزینه‌ی خوابگاه‌ از ۳۰۰ بات و اتاق‌های خصوصی از ۶۷۵ بات شروع می‌شود. هزینه‌ی یک اتاق دو تخته با تهویه در یک هتل‌  ارزان‌قیمت حدود شبی ۱۰۰۰ تا ۱۸۵۵ بات است. همچنین در فصول ارزان‌قیمت، خانه‌های ییلاقی با اجاره‌ی شبی ۸۰۰ بات پیدا می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

هزینه‌ ی غذا در جزیره کو فی فی

در روستای تونسای، ارزان‌ترین غذاها یافت می‌شود. هزینه‌ی غذا در رستوران‌های سر‌باز ساحلی بین ۳۵ تا ۷۰ بات است. اما غذای غربی کمی گران‌تر است و به ۸۵۰ بات برای هر وعده غذا می‌رسد. قیمت غذای محلی در شهر و در نزدیکی ساحل به ۱۷۰ بات می‌رسد. بازار فی‌فی ارائه دهنده‌ی ارزان‌ترین غذاهای دریایی، میوه‌ها و سبزیجات است.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

هزینه‌ ی حمل و نقل در جزیره کو فی فی

از‌آنجایی که هیچ‌گونه وسیله‌ی نقلیه اعم از تاکسی و یا اتوبوس در این جزیره وجود ندارد، شما می‌توانید در سراسر جزیره قدم زده یا دوچرخه‌سواری کنید. رفت و آمد میان جزایر نیز عموما توسط قایق انجام می‌شود که هزینه‌ی آن ۲۵۰ تا ۴۰۰ بات برای هر ساعت است.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

 نکاتی برای کاهش هزینه‌ ها

از فروشگاه‌های تایگر نوشیدنی ارزان قیمت تهیه کنید. از نیمه شب تا ۱۰ صبح می توانید انواع نوشیدنی رایگان دریافت کنید.

در فروشگاه های فروش نوشیدنی کار کنید. در صورتی که ساعاتی از بعد از‌ظهر خود را به کار در این فروشگاه ها اختصاص دهید، در پایان نوشیدنی رایگان دریافت خواهید کرد.

 اگر در‌صدد اجاره‌ی قایق هستید، حتما تخفیف بگیرید. چراکه معمولا قیمت‌ها را بالاتر می‌گویند تا امکان تخفیف وجود داشته‌ باشد.

اگر می‌خواهید کو‌فی‌فی را با قایق بگردید و یا به جزایر دیگر سفر کنید، گروهی قایق اجاره کنید. چراکه هزینه‌ی آن بین افراد بیشتری تقسیم می‌شود.

سعی کنید به جای رستوران‌های ساحلی در روستای تونسای غذا بخورید. رستوران‌های ساحلی غذایی با همین کیفیت اما با هزینه‌ی بیشتر ارائه می‌دهند.

در فصول ارزان‌قیمت سفر کنید. در ماه‌های می و اکتبر می‌توانید مقدار قابل توجهی از هزینه‌های خود را کم کنید؛ چراکه از فصول گران‌قیمت دور شده‌اید. با‌این‌حال ممکن است با بارش باران رو‌به‌رو شوید.

جاهای دیدنی جزیره کو فی فی

تفریحات شبانه تایلند

در این‌جا سرگرمی‌های شبانه فوق العاده است. معمولا در فروشگاه‌ها آتش‌بازی و یا بوکس تایلندی برگزار می‌شود. اکثر مواقع جشن‌های ساحلی نیز برگزار می‌شوند. اگر به دنبال موسیقی زنده هستید، حتما به فروشگاه نوشیدنی رولینگ استون سری بزنید. البته شرکت در این جشن‌ها ارزان نیست و اکثر مردم پول زیادی در این‌جا خرج می‌کنند.

در باقی‌ مانده‌ های کشتی کینگ غواصی کنید

یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی، کشتی کینگ است. این کشتی مسافربری در سال ۱۹۹۷ پس از برخورد با تپه‌ی دریایی امنن غرق شد. این مکان پر از ماهی‌های مختلف همچون داقک ماهی، ماهی تن و نیزه ماهی و سطح آن پوشیده از شقایق است.

به کوسه‌ ها غذا دهید

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین سفر‌ها خارج از کو‌ فی‌ فی گردش صبحگاهی برای غذا دادن به کوسه‌ها است. یک سفر ۶ ساعته نزدیک به ۸۰۰ بات می‌شود. در این سفر شما می‌توانید به کوسه‌های پلنگی غذا دهید. همچنین اکثر تور‌ها شامل  بازدید از قسمت‌های مرجانی است که علاوه‌بر دیدن انواع کوسه، به شما امکان شنا نیز می‌دهد. درصورتی‌که می‌خواهید از امکانات رایگان استفاده کنید، به خلیج کوچک سنگی در انتهای شرقی ساحل لانگ بروید.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

شنا در خلیج مایا

دلیل شهرت این ساحل، به دلیل بازی لئوناردو دیکاپریو در این مکان برای فیلم ساحل است. این خلیج در کو فی‌ فی‌  قرار گرفته و شامل تمام جاذبه‌هایی است که تور‌ها برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. کسانی که می‌خواهند به دور از قایق‌ها و مردم باشند، می‌توانند شبی را در این جزیره سر‌ کنند. حس آرامش این جزیره، تجربه‌ی خوبی خواهد بود. منظره‌ی این ساحل با صخره‌هایی به طول ۱۰۰ متر که سه طرف آن را در‌بر‌گرفته‌اند، بسیار شگفت‌انگیز است.

پیاده‌ روی در کو‌ فی‌ فی

پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای به بالای کو‌ فی‌ فی منظره‌ی زیبایی از فی‌فی‌لی و فی‌فی‌دان را پیش چشم شما قرار می‌دهد. این منظره ۶۰۰ متر بالا‌تر از سطح جزیره قرار دارد. به‌همین دلیل برای رسیدن به آن، از آمادگی لازم برخوردار باشید. این یک پیاده‌روی فوق‌العاده با صدها گام در یک جاده‌ی پیچ‌در‌پیچ است. اما دوربین‌تان از شما تشکر خواهد کرد! بهترین زمان برای رفتن به آن‌جا، زمان طلوع و یا غروب خورشید است. همچنین می‌توانید مستقیم از این‌جا به سواحل شرقی بروید.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

غواصی در هین موانگ

این محل غواصی، دارای بلند‌ترین دیوار عمودی در تایلند به بلندای ۶۰ متر می‌باشد. در اعماق این آب‌ها، کوسه‌ی پلنگی، والکوسه، کوسه‌ی آب‌سنگ و سفره ماهی دیو وجود دارد. رنگ‌های بسیار زیبایی در میان مرجان‌ها یافت می‌شوند. همچنین در این آب‌ها انواع آب‌سنگ ماهی وجود دارد. که نوع نیزه‌ماهی آن بسیار خطرناک است.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

در ساحل میمون گردش کنید

ساحل میمون نه تنها در کو‌فی‌فی بلکه یکی از زیباترین ساحل‌ها در کل تایلند است. شن‌های پودری سفید و غواصی فوق‌العاده‌ی آن، این‌جا را به مکانی عالی تبدیل کرده است. اما چیز دیگری که این‌جا را هیجان‌انگیز کرده، حضور میمون‌هاست. میمون‌ها در این ساحل به گردش می‌پردازند. این میمون‌ها کاملا اهلی هستند و شما می‌توانید به آن‌ها غذا دهید.

سفر به جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

از جزیره ی بامبو دیدن کنید

برای رفتن به جایی آرام‌تر از خلیج مایا، به جزیره‌ی خالی از سکنه‌ی بامبو بروید. این جزیره ۸ مایل با کو‌فی‌فی فاصله دارد و خانه‌ی مرجان‌های هینگ کلنگ است. از آن جایی که جزیره قسمتی از پارک ملی مارین است، باید ۴۰۰ بات به عنوان ورودی پرداخت کنید. اما درصورتی‌که قبل از آن از خلیج مایا دیدن کرده باشید، تنها ۲۰۰ بات پرداخت خواهید کرد. از آن جایی که می‌توانید از سکوت و آرامش جزیره لذت ببرید، حمام آفتاب بگیرید و به کار‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازید، مقدار ورودی چندان مهم نیست.

جزیره کو‌ فی‌ فی
جزیره کو‌ فی‌ فی

ماهیگیری در آب‌ های عمیق

یکی از گران‌ترین فعالیت‌ها در کو‌فی‌فی، ماهیگیری در آب‌های عمیق است. هزینه‌ی آن نزدیک به ۲۷۰۰ بات برای ۸ ساعت است. اما این هزینه ارزش‌مند است. چرا‌که به شما امکان صید انواع ماهی‌ها از جمله ماهی تون، نیزه ماهی، ماهی زرین، شاه ماهی اسقومری می‌دهد. ماهیگیری در شب تجربه‌ای فوق‌العاده از زندگی زیر دریای آب‌های اطراف جزیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

صخره‌ نوردی کنید

با وجود مناظر سنگی و صخره‌های بلند در کو‌فی‌فی، این‌جا بهترین مکان برای صخره‌نوردی است. می‌توانید به توری ملحق شوید که با قایق به سمت یکی از صخره‌های جزیره‌ می‌رود. مناظری که از بالای صخره رو‌به‌روی شما قرار دارد، فراموش نشدنی‌اند. هزینه‌ی بیشتر مکان‌ها ۱۰۰۰ بات برای نصف روز است. برج تونسای، بهشت صخره‌نوردی است.

تماشای طلوع آفتاب با کیاک ( قایق مخصوص اسکیمو‌ها)

برای این کار می‌توانید قایق کیاک اجاره کرده و یا با یکی از تورها همراه شوید. تورهای طلوع آفتاب از اقیانوس به سمت خلیج ونگ‌لانگ می روند. اگرچه تور‌های دیگری نیز هستند و پیشنهاد‌های گوناگونی را ارائه می‌دهند و در آخر حق انتخاب با شماست. جزیره بهترین مکان برای کیاک است و هیچ‌چیز بهتر از تماشای طلوع آفتاب بر روی آب، وجود ندارد.

به تماشای بوکس تایلندی بروید

شب‌ها در فروشگاه نوشیدنی رگی  بوکس تایلندی برگزار می‌شود. می‌توانید انواع نوشیدنی دریافت کرده و یا به خواست خود از رینگ خارج شوید! درصورت برنده شدن، نوشیدنی رایگان دریافت خواهید کرد. معمولا مبارزه‌های محلی برنامه‌ریزی شده هستند و اگر خوش‌شانس باشید، شاهد چند مسابقه‌ی حرفه‌ای خواهید بود. در فروشگاه نمایشگر‌های بزرگی وجود دارند که مسابقه را از همه‌ی جهات نشان می‌دهند.

دزد دریایی شوید!

در جزیره ی دزدان دریایی می‌توانید به یک دزد دریایی تبدیل شوید. درحالیکه جالب و توریستی است، کاری بسیار جالب و هیجان‌انگیز نیز است. همچنین انواع سواری‌های مختلف و کوتاه، سینمای ۵ بعدی و قایقی شکار‌شده نیز در جزیره کو فی فی وجود دارند.

طرز تهیه‌ ی غذای سنتی تایلندی را بیاموزید

اگر به دنبال یادگیری طرفندهای پخت غذای تایلندی هستید، در کلاس‌های مدرسه‌ی آشپزی “پام” در روستای تونسای شرکت کنید. می‌توانید ساعات کلاس خود را به دلخواه از ۳۰ دقیقه تا بیش از ۶ ساعت انتخاب کنید.طرز تهیه‌ی یک غذای خوب می‌تواند سوغاتی خوب در هنگام بازگشت باشد. هزینه‌ی کلاس‌ها از ۵۰۰ بات شروع می‌شود.

در کشتی قدم بزنید

اگر می‌خواهید از تفریحات شبانه در وسط آب نیز لذت ببرید، در کشتی کاپیتان باب قدم بزنید. در آن‌جا نقاط زیبایی از جزیره کو فی فی به شما نشان داده خواهند شد. این کشتی از خلیج تونسای حرکت کرده و شامل ناهار، میان وعده، شنا و قایق‌سواری می‌شود. هزینه آن از ۲۵۰۰ بات شروع می‌شود.

در بازار کو فی‌ فی قدم بزنید

اگر می‌خواهید با زندگی در کو فی فی به‌زور کامل آشنا شوید، باید در بازار آن گردش کنید. این بازار در روستی تونسای واقع شده و در آن‌جا می‌توانید انواع سبزیجات محلی، میوه‌ها و غذاهای دریایی را با بهترین هزینه پیدا کنید. این بازار هر‌روز باز است. حتما گرسنه به آن‌جا بروید!


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *