تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, تایلند

آشنایی با فستیوال آب تایلند | Thailand 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جشن آب تایلند

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره جشن آب تایلند ، سخن خواهیم گفت. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

در این قسمت از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره جشنواره آب تایلندی و جشن های سنتی سونکران (Songkran)، که هر ساله از 13 تا 15 آوریل (24 تا 26 فروردین) جشن گرفته می شوند، صحبت خواهیم کرد. جشنواره آب که به خاطر آن در سراسر جهان مشهور است.

یک تصور غلط رایج این است که در سونکران، یا سال نو تایلندی، گروهی از کودکان پیش دبستانی با استفاده از تفنگ های آبی در جشنواره با رعایت دقت نسبت به بقیه شرکت می کنند، اما در واقع سونکران (Songkran) در ماه آوریل، همه افراد مختلف را در آغوش می گیرد.

جشن آب تایلند
جشن آب تایلند

Songkran در تایلند به معنی “حرکت” یا “محل تغییر” است. در برخی موارد در تاریخ تایلند، سونکران با جشنواره آب، که به طور تاریخی هنگامی که خورشید موقعیت خود در زودیاک را تغییر می دهد، یکپارچه شده است. مردم تایلندی بر این باورند که آب از لحاظ معنوی خالص است، شما را از هر گونه بدبختی یا ناراحتی از سال گذشته پاک می کند و برای سال آینده به شما خوش شانسی و خوشبختی می دهد. جشنواره توسط مردم محلی انجام می شود با جمع آوری آبی که با تمیز کردن مجسمه های بودا خالص شده است. سپس این آب برای احترام بر روی شانه های بزرگان روستا و اعضای خانواده، چکانده می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جشن آب تایلند
جشن آب تایلند

از آنجایی که این جشن با شکوه، به مبارزه آب در سراسر پادشاهی تبدیل شده است، در ماه آوریل برگزار می شود که خوشبختانه یکی از داغترین ماه های تایلند است. همانند بسیاری از جشنواره های تاریخی و فرهنگی، تاکید این جشن از جنبه روحانی و مذهبی به لذت و شادابی تغییر یافته است.

جشن آب تایلند
جشن آب تایلند

با این وجود، این به این معنا نیست که زمینه های مذهبی به طور کامل از بین رفته اند. مردم تایلندی بخشی از سونکران را برای دیدار از واتس (صومعه های بودایی) صرف می کنند تا قبل از تمرکز بر آنچه که امیدوارند سال جدید بیاورد، صدقه و خیرات بدهند و تقاضای بخشش کنند. با وجود فرهنگ غربی، مردم تایلندی برنامه های سال جدید را بر عهده می گیرند و نه تنها خود را تمیز می کنند، بلکه خانه هایشان را با یک جلسه تمیزکاری خانه نیز تمیز می کنند.

جشن آب تایلند
جشن آب تایلند

پایتخت شمالی چیانگ مای، میزبان بزرگترین جشن های سونکران است، با برخی از جشن های معروف دیگر، که در شش روز تکرار می شوند. همچنین در شمال تایلند برای مردم رایج است که شن و ماسه جمع آوری می کنند و به صومعه محلی خود منتقل می کنند. این شن و ماسه – نماد ناپاکی ای است که در طول سال گذشته بر پاهای خود حمل کرده اند – برای پر کردن صومعه قبل از اینکه با شمع ها و مجسمه ها و پرچم های رنگارنگ تزئین شده باشد، استفاده می شود.

جشن آب تایلند

غیر ممکن است که هتل خود را ترک کنید و با آب پاشی مواجه نشوید و خیلی سریع مقاومت خودتان را از دست می دهید. کودکان، بزرگسالان و افراد مسن با هم در کنار یکدیگر در خیابان ها می رقصند و ماشین های پر از نوجوانان در خیابان ها می چرخند؛ و سگهای خیابانی به هر کجا که می توانند پناه بگیرند پناه می برند.

جشن آب تایلند

شما با بودن در تایلند در سال نو، شاهد کشوری با فضای مثبت و حس خوشبینی هستید. به رغم اینکه به مدت سه روز خیس می شوید، سونکران نشان می دهد که چشم انداز تایلند همیشه به زندگی است و نگاهی خوشبینانه و شاد به زندگی دارد.

ویدئویی دیدنی از جشن آب سونکران در تایلند؛


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *