تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, سن پترزبورگ

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی روسیه سفری به روسیه خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام خیابان نوسکی سنت پترزبورگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

  زمانی که به شهر سنت پترزبورگ زیبا سفر می نمایید، از هر کسی که بپرسید به شما می گوید که باید از خیابان نوسکی دیدن نمایید. خیابان نوسکی سنت پترزبورگ خیابان اصلی این شهر و شناخته شده ترین خیابان روسیه است. نوسکی در قسمت تاریخی شهر واقع شده است و از ایستگاه قطار مسکو تا صومعه الکساندر نوسکی کشیده گردیده است. در ابتدا این خیابان در اصل ابتدای جاده ای به شهر باستانی نووگورود بود تا اینکه بعدها با ساختمان های زیبا، خیابان های پهن و پل های دیدنی تزیین شد و خیلی زود به یک مرکز در حال رشد تبدیل شد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خیابان نوسکی یا نوسکی پراسپکت اصلی ترین خیابان شهر رویایی سنت پترزبورگ و شناخته شده ترین خیابان سرزمین پهناور روسیه است و خیلی از دیدنی های روسیه در آن جای گرفته اند. خیابانی با حدود سه و نیم کیلومتر طول که از ابتدای پیدایش سنت پترزبورگ ساخته شده و پر از ساختمان های تاریخی با معماری های خاص قرن هجدهم و نوزدهم است.

بلوار معروف «نوسکی» (Nevsky Prospekt) در سن پترزبورگ، متوسط معماری فرانسوی به نام «الکساندر ژان باتیست لوبلون» (Alexandre Jean Baptiste LeBlond) که متوسط پتر کبیر استخدام شده بود، در سال 1718 طراحی گردید. این معمار، مسئولیت طراحی تعدادی ساختمان و بلوار دیگر را هم به عهده داشت. بلوار نوسکی از دل هزاران درخت قطع شده که زمانی محل زندگی گرگ ها بودند متولد شد.

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه
خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه

در سال های اول، خیابان بسیار مستعد آب گرفتگی و سیل بود و گاهی تنها با قایق می شد از آن عبور کرد تا پای پیاده. در نهایت اما این خیابان به علت خانه های درخشان و باشکوهی که در سرتاسر مسیر ادامه داشتند شهرت پیدا کرد. خیابان نوسکی از اداره نیروی دریایی آغاز شده و تا صومعه امتداد می یابد. در اواخر قرن نوزدهم املاک این ناحیه جزو گران ترین املاک کشور به شمار می رفتند و دفتر مرکزی بانک ها و انستیتوهای مالی گوناگونی در آن استقرار یافتند.

نام این خیابان از قهرمانی قرن سیزدهمی گرفته شده که ارتش های آلمانی و سوئدی را که به کشور حمله کرده بودند شکست داد. او بعدها در زمره قدیسین قرار گرفت و پیکرش در صومعه ای که در پایان این خیابان قرار دارد دفن گردیده است. خیابان نوسکی به مرور زمان تبدیل به جایی شد که افراد متمول و شناخته شده در آن زندگی می کردند. چهره های شناخته شده ای مثل «چایکوفسکی»، «نیکولای کورساکوف» و «نیکولای گوگول» نویسنده شهیر روسی از این دست افراد بودند.

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه
خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه

پیاده روی در خیابان نوسکی سنت پترزبورگ

مغازه های اصلی و کسب و کارهای بزرگ در خیابان نوسکی یا حوالی آن قرار دارند که با خیابان شانزلیزه پاریسقیاس خواهد شد. هر چند به نظر می رسد اصلی ترین تفریحات در این خیابان خرید و صرف غذا است، اما ساختمان های مهم و قابل توجهی هم در مسیر وجود دارند که باید توقف کرده و نگاهی به آن ها بیندازید. این بناها مخصوصاً از اداره نیروی دریایی تا پل «آنیشکف» بیشتر دیده می شوند.

نخستین ساختمان ارزشمند این مسیر در صورتی که از اداره نیروی دریایی آغاز نمایید، سینمای «باریکادا» خواهد بود که به علت ردیف ستون های ورودی اش به «خانه ستون ها» نیز شناخته می شود. پس از کانال «مویْکا» کاخ «استروگانف»، یک سازه باروکی سفید-صورتی را می بینید که در سال 1760 ساخته شد. معمار این بنا «راسترلی» ایتالیایی بود که نقش پر رنگی در ساخت بناهای مهم سن پترزبورگ داشته است. بنای باشکوه و ارزشمند دیگر، کلیسای جامع «کازان» خواهد بود.

خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه
خیابان نوسکی سنت پترزبورگ روسیه

این بنای نیم دایره ای 96 ستون عظیم دارد و یک کلیسای ارتدوکسی می باشد که زمانی موزه دین و بی خدایی بود. در صورتی که به سوی شرق ادامه دهید با دو کلیسای دیگر هم روبرو خواهید شد که یکی کلیسای کاترین مقدس و دیگری کلیسای ارمنی، یک بنای سفید و آبی ساخت سال 1780 است.

در کنار دیپارتمنت استور مشهور «گوستینی دْوُر» می توانید کتابخانه ملی روسیه، دومین کتابخانه بزرگ کشور را پیدا نمایید. از سمت غرب، خیابان نوسکی از ایستگاه مسکو، یک ایستگاه قطار بزرگ از سال 1851 عبور می کند. این خیابان در نهایت در صومعه «الکساندر نوسکی» به پایان می رسد که به علت گورستانش شهرت دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *