تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ترکیه

درخت اینکایا ، قدیمی ترین درخت چنار در شهر بورسا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

درخت اینکایا بورسا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با درخت اینکایا بورسا ، قدیمی ترین درخت چنار در شهر بورسا در ترکیه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

درخت اینکایا (İnkaya) قدیمی ترین درخت چنار شهر بورسا در ترکیه است در واقع باید بگوییم که کهنسال ترین موجودات زنده جهان درختان هستند.

قدیمیترین درخت چنار در ترکیه در شهر بورسا در واقع نام خود را از روستای اینکایا گرفته است. این درخت یکی از جاذبه های دیدنی شهر بورسا می باشد که در محله اویوک جی نا در شمال این شهر است.

درخت اینکایا بورسا


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این مخلوقات آرام دست نخورده ترین نمادهای طبیعت زیبا است زیرا که برخی از آنان چندین هزار سال عمر دارند. باور کردن این عمر طولانی برای ما انسان ها که نهایتا یک سده زنده می مانیم کار بسیار دشواری ست.

این پایداری در مقابل بلایای مختلف طبیعی مانند طوفان، زلزله و سیل، مقابل آفتاب سوزان و سرمای زمستان، مقابل بیماری ها و هزاران عامل تحدید کننده دیگر مثال زدنی ست. ولی این درختان همیشه پابرجا تنها در مقابل یک عضو از گونه های موجود در طبیعت آسیب پذیرند، آن عضو همان مخرب ترین موجود زنده کره زمین یعنی انسان است.

درخت اینکایا بورسا

این چنار همراه با چنار کیرمیت جی که هر ساله لانه لک لک ها  می باشد و کلیه درختان چنار بورسا، هم سن و سال امپراطوری عثمانی هستند. ارتفاع “چنار اینکایا”۳۵ متر می باشد.این درخت با شاخه هایی به ضخامت 3 تا 4 متر و بدنه ای به عرض 9.2 متر است و این گونه به یکی از قدیمی ترین درختان ترکیه تبدیل شده است.

رستورانی بسیار زیبا در نزدیکی این درخت اینکایا وجود دارد که می توانید ساعاتی سرشار از آرامش را زیر قدیمی ترین درخت شهر بورسا بگذرانید و غذای خوشمزه خود را میل کنید.

آدرس: İnkaya , İnkaya Mahallesi , 16710 Karacabey/Bursa , Turkey


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *