تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

دره کن سولقان تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دره کن سولقان تهران

در این مقاله از مقالاتجاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای تهران یعنی دره کن سولقان را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

کن (دهکده کن) نام یک روستا، دهکده، قریه، رود، محله و قسمت در شمال غرب شهر تهران و استان تهران است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در زمانهای گذشته تهران جدا از این شکوهی که امروز دارد، تقسیم بر 2 بخش “شمیرانات ” و “کن” شده بود , شاید دانستن این امر برایتان جالب باشد که در زمان های گذشته روستای کن به عنوان دروازه ی تمدن و پیشرفت به حساب می امد. از شکوه باستانی این محله امروزه تنها خرابه هایی به جا مانده است و هم اکنون همه ی تورهای یک روزه ای که برای این مقصد برگزار میشود برای بازدید از طبیعت و غارها و چشم اندازهای زیبای این منطقه میباشد.

دره کن، سولقان در شمال غرب شهر تهران قرار دارد و رودخانه کن که از بلندی های شمال البرز سرچشمه می گیرد، در مسیر آن جریان دارد. مسیر کن سولقان دارای هوایی بسیار فرح قسمت است که در روزهای گرم تابستان گردشگران بسیاری را جذب می کند.

دره کن سولقان تهران

رودخانه پُر آب کن در ماه های گرم تابستان جایی برای آب تنی کوه نوردانی است که به ارتفاعات منطقه صعود می کنند. در فصل های بهار و پاییز می توان زیباترین چشم اندازها را در دره کن – سولقان دید.

کن و سولقان در واقع دو روستا در شمال غربی تهران هستند که معمولا اسم آن ها با هم بکار می رود و آن را کن سولوقون می گویند. از رشته کوه توچال رودخانه ای در کن جاری است که آن را رودخانه ی کن می نامند. جالب است که امروز دیگر “کن” جزئی از منطقه ی پنج استان تهران به حساب می آید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *