تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

جاهای دیدنی جویبار استان مازندران ☀️ + تفریحات و توضیحات 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی جویبار

بدون شک نام شهرستان جویبار به واسط کشتی آن زیاد به گوشتان خورده است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با جاهای دیدنی جویبار آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله تاپ تراول همراه شوید تا شاید شهرستان جویبار را به عنوان مقصد سفرتان به استان مازندران انتخاب کردید.

جویبار یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران است که از شمال به دریای مازندران ، از جنوب به شهرستان قائمشهر ، از شرق به شهرستان ساری و از طرف غرب به شهرستان بابلسر متصل است و این شهرستان بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد . از میان دیدنی‌های شهرستان جویبار می توان به 2 زیارتگاه به نام‌های امامزاده مهدی میرهادی و امامزاده صادق رضا ،سواحل چیکرود، پل تاریخی آزان، خشت‌پل و تکیه کردکلا اشاره کرد. در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با دیدنی های جویبار بیشتر آشنا شوید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ساحل چپکرود

طولانی‌ترین ساحل دریای خزر ساحل چپکرود است، این ساحل به دلیل شرایط طبیعی یکی از سالم‌ترین ساحل‌های استان مازندران است. در این ساحل امکانات رفاهی مناسبی مانند رستوران، آلاچیق‌های تابستانی و پارک ساحلی با وسایل بازی و ورزش قرار دارد، همچنین برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مکان بسیار مناسبی است. ساحل چپکرود به‌عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری معرفی شده است.

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

خشت پل جویبار

این پل آجرى که به خشت پل نیز معروف است بر فراز رودخانه سیاهرود قرار دارد. گذرگاه پل سنگ ‌فرش و مصالح اصلى را آجر و ملات ساروج تشکیل مى‌دهد. پل خشتی جمعه بازار که به خشت پل نیز معروف است در دوران قاجار ساخته شده‌است در فاصله پنج کیلومتری جویبار و بر روی رودخانه سیاهرود قرار دارد. طول دهنه این پل ۲۰ متر و عرض آن ۷٫۵ متر می‌باشد. این پل دارای ۵ طاق جناقی است و پایه‌های آن درجهت مخالف جریان آب دارای موج شکن مثلثی شکل می‌باشد. به دلیل رفت و آمد زیاد و نگهداری نامناسب در حال تخریب است. در حال حاضر پل دیگری در کنار این پل در دست احداث می‌باشد.

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

پل ازان جویبار

پل آزان در روستای ازان جویبار برروی رودخانه سیاهرود قرار دارد . این پل که مربوط به دوران قاجاریه است دارای شش چشمه طاق بوده که جشمه میانی ان مرتفع ترین طاقهاست . بطور یکه ارتفاع آن از بلندترین نقطه تیزی طاق از سطح آب رودخانه ۶متر می باشد مصالح بکار گرفته شده در شکل گیری پل عمدتاً آجر و ملاط ساروج است.  گذرگاه پل با پوشش بتنی است که طبق شواهد موجود سابقاً سنگفرش بوده است. در طرفین گذرگاه پل جان پناهی تعبیه شده که دارای پوشش بتنی می باشد. این پل روستای حیدرکلا ازان و جاجی کلا را مرتبط می سازد .

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

تکیه کردکلا جویبار

این تکیه در 28 کیلومتری شمال غربی شهرستان جویبار در روستای کردکلا قراردارد و دارای نمای آجری و سقف پوشیده از سفال میباشد. معماری این تکیه شامل یک ایوان با شش ستون چوبی، اتاقهایی در دو طبقه به طور قرینه و شاهنشین طبقه دوم است که در سال 1280 هجری قمری ساخته شده است.

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

تالاب لاریم

تالاب (آبندان) لاریم در موقعیت جغرافیایی استان مازندران و در فاصله ۲ کیلومتری دریای خزر و در شمال شهرستان لاریم واقع است. تالاب لاریم در ارتفاع -۲۱ متری سطح آب های آزاد واقع شده و از تالاب های بزرگ و مهم استان مازندران است. هر ساله پرندگان کنار آبزی و آبزی فراوانی برای زمستان گذرانی به این تالاب مهاجرت می کنند. طول این تالاب ۱٫۵ کیلومتر و عرض آن ۱ کیلومتر است. مهمترین گیاهان تالاب (آبندان) لاریم را آلاله آبی، علف هفت بند، نی، بارهنگ آبی، گوشاب،عدسک آبی، آزولا، سازیل، شال تسبیح، لاله مردابی، نیلوفر آبی، قمیش، لویی،اسپرغان، علف حصیر، هزارنی، تیرکمان آبی، زنبق مردابی، علف شاخی واویارسلام تشکیل می دهند.

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

کلاگر محله جویبار

کلاگر محله یا کوزه‌گر محله شهر جویبار را مهد سفال مازندران می‌دانند. اینجا می توانید همه نوع سفال را مشاهده کنید و جنس دلخواه خود را انتخاب کنید. کوزه‌گر محله یکی از محله های قدیمی جویبار است که در سال‌های نه چندان دور کارگاه‌های سفال‌پزی زیادی داشته و استادان زیادی را به عنوان یکی از مناطق فعال در سفالگری معرفی کرده است. قدره(کاسه آش) ، گومبکا( ظرف مخصوص نگهداری نیشکر)، دوشون (ظرف مخصوص تولید کره) ، گل لوه)ظرف مخصوص درست کردن ماست) و نمک شور( ظرف مخصوص نگهداری نمک) از جمله ظروف سفالی مازندران بودند.

دیدنی های جویبار
جاهای دیدنی جویبار

   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *