تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, زنجان

روستای شیلاندر زنجان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای شیلاندر زنجان

در این مقاله از قسمت جاهای دیدنی ایران در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در زنجان آشنا کنیم. این جای دیدنی که روستای شیلاندر نام دارد یکی از جاهای بسیار منحصر به فرد زنجان می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

روستای شیلاندر روستایی از توابع قسمت مرکزی شهرستان زنجان در استان زنجان ایران است. این روستا در فاصله 30 کیلومتری شمال غربی استان زنجان (15 کیلومتری روستای تهم) قرار گرفته است.

از جاذبه های گردشگری و دیدنی این روستا می توان به خانه های پلکانی روستا, آبشار های زیبا و رودخانه های این روستا اشاره نمود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

صدای وز وز زنبورها و پوارد های رنگارنگ کوچه پس کوچه های این روستای زیبا را فرا گرفته است. بام هر خانه، کوچه ای باریک و شیب دار است که خانه هایی خشتی و گلی و چوبی در آن جای گرفته اند. این کوچه های جذاب حسی غریب همراه با ترس به همراه دارند، زیرا که سقف برخی از خانه ها سر باز کرده و ریزش آن حتمی است.

برای دیدن این روستای تماشایی حدود 15 کیلومتر را باید در جاده ای خاکی طی کرد و در مسیر، از دیدن طبیعت بکر و درختان پر بار گردو، گیلاس، آلبالو، توت، فندق و سیب لذت برد. هر چند خیلی از اهالی شیلاندر از روستا مهاجرت کرده اند، اما همان تعداد باقی مانده به دامداری، باغداری و زنبورداری مشغول بوده و کندوهای عسل در کوچه پس کوچه های روستا دیده می شود.

روستای شیلاندر زنجان
روستای شیلاندر زنجان

قابلیتهای جمعیتی

بیشتر ساکنین شیلاندر خانه های خود را ترک کرده و شهر نشین شده اند. از سال 1387 این روستا تقریبا خالی از سکنه بوده و هم اکنون تنها 6 خانوار در این روستا مانده اند. اهالی روستا که شهر نشین شده اند، برای گذران اوقات فراغت و استراحت در فضایی دور از شهر و جمع آوری محصولات باغات خود به گاه گاهی شیلاندر می روند. درختان توت، گردو، گیلاس و سیب اکثر باغات این منطقه زیبا را تشکیل داده است.

آب و هوای منطقه

طبیعت سر سبز و کوهستانی با آبهای همواره در جریان، هوای شیلاندر را مطبوع نموده است. این روستا به علت آب و هوایی خنک و دلپذیر منطقه ای ییلاقی به حساب می آید.

روستای شیلاندر زنجان
روستای شیلاندر زنجان

اسامی نقاط معروف و دیدنی روستای شیلاندر زنجان

چپ چپ لر، سجاد شارشاری، دیوه زمین، شارشار هوندوخانا، شیره جال، کاسالی چای، بویوک چای و پیر آقاجی از محله ها و نقاط دیدنی روستای شیلاندر زنجان است.

راه های دسترسی

در صورتی که قصد سفر به این روستای بکر و زیبا را دارید باید به سمت زنجان رفته و از طریق جاده زنجان-طارم و طی کردن جاده خاکی به این روستا برسید. دوستداران طبیعت و عاشقان پیاده روی و رودخانه نوردی می توانند برای رسیدن به این روستا از مسیر رودخانه ای که از پایین شیلاندر و میان دره تا نزدیک زنجان ادامه دارد، عبور کنند تا هر چه بیشتر از جلوه های زیبای این منطقه بهره مند شوند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *