تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

روستای فیلبند بابل مازندران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای فیلبند بابل مازندران

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به بابل مازندران خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام روستای فیلبند را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

طبیعت شمال ایران به قدری زیباست که تا مدت ها می توان از آن سخن گفت و به پایان نرسید؛ خطه سرسبز کشورمان که در هر گوشه از طبیعتِ خود، زیبایی سحرانگیزی را به نمایش می گذارد. از جمله این دیدنی ها که در سال های گذشته شهرت و محبوبیت فراوانی پیدا نموده است، ییلاق فیلبند در شهرستان بابل استان مازندران است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فیلند روستایی فوق العاده تماشایی و بی نظیر که با منظره ای از ابرها نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق می کند و حال و هوایتان را دگرگون می کند. طلوع و غروب آفتاب یکی دیگر از جذابیت های این روستای منحصر به فرد است و هوای بهاری را در فصل گرما تجربه نمایید.

فیل بند روستایی در شهرستان بابل در استان مازندران ایران است. اهالی به این روستا فلبن می گویند که کوتاه شده فیل بند است. دسترسی به فیلبند از جاده هراز و سنگچال آملآسان تر می باشد زیرا مسیر بابل آسفالت نبوده و پیچ و شیب های زیادی دارد و با ماشین غیر آفرود رفتن کمی مشکل می باشد لذا برای رسیدن به این روستا مسیر هراز و سنگچال بسیار آسان تر می باشد.

فیلبند به بام شرقی مازندران نیز معروف است، چرا که این روستا در نزدیکی قله 3392 متری اندوار و حصین بن واقع شده و با نقاط همجوار خود بسیار تفاوت ارتفاع دارد. در خط الراس نزدیک به قله اندوار و در ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده ای بر تارک خط الراس دیده خواهد شد که به امامزاده قاسم معروف است. بقعه سفیدرنگ امامزاده قاسم در ارتفاع 2500 متری دارای یک دالان است که متوسط سایبانی فلزی و شیروانی حفاظت خواهد شد.

نام این ییلاق در واقع فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نام گذاری به علت ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه های تندی است که عبور از آن را دشوار می نموده است.

روستای فیلبند بابل مازندران
روستای فیلبند بابل مازندران

زمستان در فیلبند زود شروع خواهد شد و دیر به پایان می رسد و می توان گفت نزدیک به هفت ماه سال همه جا پوشیده از برف است و سرمایطاقت فرسایی همه جا را فرا می گیرد. این روستا در فصل زمستان به علت بارش برف و قطع راه های ارتباطی تقریبا بدون سکنه خواهد شد، ولی با آغاز فصل بهار و جاری شدن جویبارها و رویش گیاهان خوراکی، بار دیگر زندگی و شور و شوق به منطقه بازمی گردد.

جاده فیلبند به سنگچال جاده ای بسیار پرپیچ و خم است که در فاصله 5 کیلومتری این دو روستا اختلاف ارتفاع به 700 متر می رسد. روستایسنگچال نیز زیبایی های منحصربه فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم نواز است.

فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ گوناگونی بهره مند است، چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تأثیر بسزایی گذاشته است.

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

برای رسیدن به روستای فیلبند مسیر 25 کیلومتری حد فاصل آمل- هراز را به دنبالش بگیرید، پس از آنکه از روستای سنگچال گذشتید، می توانیدچشم انداز خیره کننده، روستای فیلبند را مقابل دیدگان خود ببینید.

روستای فیلبند بابل مازندران
روستای فیلبند بابل مازندران

بهترین فصل بازدید از روستا

بهترین زمان برای بازدید از این ییلاق از پایان اردیبهشت ماه تا ابتدای مهرماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این ییلاق در بقیه سال کاهش می یابد، بلکه به دلیل شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت خواهد شد. زمستان این روستا همواره دیر تمام خواهد شد. تنوع هوا، زیبایی های طبیعت، مناظر و چشم اندازهای اعجاب انگیز را فقط در فیلبند می توان مشاهد کرد. فیلبند در تابستان ها بیش از هزار و دویستخانوار جمعیت دارد و در زمستان به طور کلی خالی از سکنه است، زیرا شدت سوز و سرما و برف امکان زندگی را غیر ممکن می سازد. پس در صورتی که هوای سفر در سر دارید، این روزهای گرم تابستانی را در آرامش سرسبز فیلبند سپری نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *