تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کرج

روستای واریان کرج | Varian 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای واریان کرج

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای کرج یعنی روستای واریان را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از روستاهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

روستای واریان یکی از روستاهای مسیر کرج به چالوس می باشد که در استان البرز ایران واقع شده است. این روستا در ابتدا در جایی که اکنون بستر دریاچه سد کرج است قرار داشت اما اهالی و ساکنان آن به مناطق بالاتر کوچ کردند و به همین دلیل تنها راه ارتباطی آن راه آبی است. این روستا دارای امکانات منحصر به فرد و زیبایی است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

واریان در قدیم شامل چندین محله بوده که در هر محله، خاندان مخصوصاًی زندگی می کرده به عنوان مثال خاندانی که اهل کیان بودند، آنها را کیانی نسبت می دادند. ضمن اینکه کیان بزرگترین و با نفوذترین خاندان واریان نیز بوده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

واریان در قدیم شامل چندین محله بوده که در هر محله، خاندان مخصوصاًی زندگی می نموده است.

روستای واریان کرج
روستای واریان کرج

بازی ها و تفریح

به علت مجاورت واریان با سد کرج وآشنایی کودکان و نوجوانان واریان با ورزشهای آبی نظیر: شنا، قایق رانی، اسکی و ماهیگیری بازیهای رایج در دیگر روستاها آنچنان در واریان جایگاهی نداشت.

اما بعضی از بازی ها که معمولاً در پاییز و زمستان انجام می گرفت عبارتند از:توپ کاش. الک دلک. آقا زنجیر باف. اکر دکر. لی لی. سنگ کنارو. اشتر اشترن. درزن بپرک؛ که در طالقان به ان دو قز بپرک می گویند – که هر کدام شکل خاص و در بعضی موارد و ترانه های مخصوص به خود دارند. شنا اسکی و قایق رانی از ورزش های اختصاصی بچه های واریان بود و تعدادی از آنان قهرمانان ملی این سه رشته ورزشی بودند.

زیبایی خاص واریان و زیبایی دریاچه باعث شده بود که این روستا از موقعیت خاصی برخوردار شود.

روستای واریان کرج
روستای واریان کرج

بیشتر اهالی واریان اکنون در کرج زندگی می کنند، اما با وجود زندگی شهرنشینی، هر از چند گاهی به مناسبت های گوناگون در حسینیه فرهنگی مذهبی واریان واقع در میدان توحید کرج که به همت و تلاش خود ایجاد نموده اند، جمع می شوند.

در صورتی که از لغت نامه دهخدا درباره این روستا سراغ بگیرید، می خوانید: «واریان » نام دهی است از دهستان ارنگه کرج از شهرستان تهران واقع در 25 هزار گزی شمال شرقی کرج و کنار جاده کرج به چالوس در دره رود کرج. ناحیه ای است سردسیر و دارای 1068 تن سکنه است.

آب آن از رود کرج و چشمه سار تأمین خواهد شد و محصول آن غلات و میوه و لبنیات و عسل و دارای باغهای میوه است. شغل اهالی زراعت و گله داری و کرباس بافی و گیوه سازی است دارای دبستان و راه ماشین رو است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *