تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

روستای زیبای گلدیان رودبار ، گیلان | Galdian 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

روستای گلدیان رودبار

اگر به دنبال محیطی سرسبز، خوش آب و هوا، دیدنی و صد البته نزدیک در غرب تهران هستید به شما توصیه می کنیم که حتما از گلدیان نگین رودبار در استان همیشه سبز گیلان دیدن فرمایید. در ادامه همراه ما باشید تا با این روستای زیبا بیشتر آشنا شوید.

دیدنی های این روستا چشم انداز بی نظیری را خلق می کند. احساس سبکی، ابرهای پنبه مانند، خنکای هوا و منظره دیدنی تجربه وصف ناپذیری را در شما رقم خواهد زد.

با قرار گرفتن در کنار آبگیر اگر به سمت قله آسمانسرا بایستیم،قله درفک سمت چپ و توربین های بادی و شهر منجیل سمت راست و پشت سر ما قله تجر، به چشم خواهد خورد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
روستای گلدیان رودبار
روستای گلدیان رودبار

قله آسمان سرا

ارتفاع ۱۹۰۰ متر از سطح دریا و مسافت طی شده تا قله حدود ۱۵ کیلومتر و شدت وزش باد بین ۲۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت به خصوص در یال البرز این شدت رو به افزایش است و مدت زمان صعود به این قله حدود6ساعت است.

در مجموع مسیر این قله سرشار از زیباییست و نزدیکی های قله آسمان سرا گودال وسیعی دیده می شود که به نقل از مردم بومی در قدیم برف ها را ذخیره می کردند و سپس به رشت و حومه برده می شد تا در تابستان برای دامداری و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد. این گودال با نام برف چال معروف است.

روستای گلدیان رودبار
روستای گلدیان رودبار

دسترسی به روستای گلدیان

از رودبار تا محل توربین های بادی حدود سه کیلومتر راه است (کوهستانی اما آسفالت). ۲۰۰ متر بالاتر به دوراهی می رسیم که مسیر سمت چپ را ادامه داده و بعد از پشت سرگذاشتن آموزش و پرورش شهرستان رودبار به سمت راست مسیر را ادامه می دهیم و بعد از پشت سر گذاشتن چندین پیچ و خم و تابلوی گلدیان و آغوزبن،جایی که خانه های مسکونی نیز به پایان می رسد، به جاده ای می رسیم که در دل درخت های کاج،ما را به سمت توربین های بادی هدایت می کند. مسیر دارای شیب است.

از ورودی مسیر تا آبگیر روستای گلدیان یک ساعت و نیم و از آبگیر تا یال اصلی البرز ۴۵ دقیقه طول می کشد.

روستای گلدیان رودبار
روستای گلدیان رودبار


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. عباس

    به کسانی که نرفتند توصیه می کنم اصلا نروند . شاید به درد کوه نوردان بخوره ولی رفتن مسافر برای تفریح اشتباه محضه . در تابستان خشک هست و بدون جاذبه . فقط بدرد ماشینهای آفرودی میخوره . ماشینهای سواری شاید بتونه تا نزدیکی قله بره ولی دهان مشاین سرویس میشه . ما رفتیم پشیمان شدیم و برگشتیم چون هیچ جاذبه ای نداشت برعکس تبلیغاتش .

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *