تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کانادا یکی از این کشورهایست که هرکسی را برای مهاجرت کردن وسوسه می‌کند. امکانات بی‌شماری این کشور برای راحتی و آسایش شهروندانش در نظر دارد، از دلایل اصلی تمایل مهاجران برای انتخاب کانادا به‌عنوان مقصدشان است. برای این‌که بتوانید به هر کشوری در جهان مهاجرت کنید، نیاز است که مجوز ورود به آن کشور و اقامت در آن را کسب کنید. این مجوز همان ویزاست که باتوجه‌به موقعیت هر فرد، با نوع خاصی صادر می‌شود. اما برای گرفتن ویزای کانادا باید چه شرایط و مدارکی داشته باشیم؟

سیر تا پیاز مهاجرت به کانادا

چطور ویزای کانادا بگیریم؟

همان‌طور که می‌دانید کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر دنیاست. وقتی تعداد متقاضیان دریافت ویزا یک کشور بالا باشد طبیعی است که شرایط برای دریافت ویزای آن کشور کمی پیچیده شود. بااین‌حال دریافت ویزای کانادا در مقایسه با کشورهای دیگری مثل انگلستان، راحت‌تر به شمار می‌رود. به‌طورکلی برای ورود به کشور کانادا باید یکی از انواع ویزای آن را داشته باشید. در ادامه این انواع ویزا را با هم مرور می‌کنیم:

انواع ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا می‌توانید از چند روش اقدام کنید. مثلاً دریافت ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا می‌تواند راه‌حل خوبی برای مهاجرت به این کشور باشد. اما اگر قصد آن فقط سفر به این کشور و بازدید از دیدنی‌های آن است، ویزای توریستی کانادا بهترین گزینه برای شماست. هرکدام از انواع ویزاهای کانادا زیرمجموعه‌هایی دارند؛ مثلاً کسی که ویزای تحصیلی دریافت می‌کند ممکن است از نوع ویزای دانش‌آموزی یا دانشجویی استفاده کرده باشد. این افراد می‌توانند برای یکی از نزدیکانشان هم ویزای همراه دریافت کنند. پس با یک مثال ساده متوجه این موضوع شده‌اید که مسیر دریافت ویزا برای شما و نزدیکانتان مسیر پر پیچ و خمی‌ست که به یک راهنما برای رسیدن به هدف نیاز دارد. کارشناسان ما در آژانس سالیان سفر، با چندین سال تجربه در حوزه دریافت ویزا و وقت سفارت کانادا می‌توانند در این مسیر شما را هدایت کنند. در ادامه توضیح کلی در مورد مسیر دریافت ویزای کانادا برای شما ارائه می‌دهیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سیر تا پیاز مهاجرت به کانادا

روند دریافت ویزای کانادا

در اولین قدم شما باید هدفتان از ورود به کشور کانادا را مشخص کنید. با درنظرگرفتن این هدف متوجه خواهید شد که کدام‌یک از انواع ویزا برای شما مناسب خواهد بود. بعد از مشخص‌شدن نوع ویزا باید سراغ برای آماده کردن مدارک لازم بروید.

شما این مدارک را جمع‌آوری می‌کنید تا برای دریافت ویزا، به سفارت کانادا ببرید. اما به دلیل مشکلات سیاسی، مدت‌هاست سفارت کانادا در ایران فعالیتی ندارد. احتیاجی به نگرانی در این باره نیست؛ چرا که سفارت کانادا فعالیت‌های خود را به‌صورت آنلاین برای متقاضیان ایرانی انجام می‌دهد.

اما دریافت وقت سفارت کانادا از طریق سایت سفارت کار راحتی نیست. چون در مدت‌زمان کوتاهی که سایت برای وقت دهی باز می‌شود، تعداد زیادی درخواست به سمت آن روانه می‌شود! پس کمک‌گرفتن از افراد باتجربه را، برای درست پیش رفتن امور مربوط به ویزایتان فراموش نکنید.

بعد از اینکه مدارکتان را از طریق سایت به سفارت ارائه گردید باید منتظر بمانید تا نتیجه ویزا از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود. جواب این ایمیل چه مثبت باشد و چه منفی، باید وارد مرحله بعدی شوید. اگر ایمیل شما حاوی خبر خوب ویزا شدن باشد، باید خودتان را برای انجام امور مربوط به انگشت‌نگاری آماده کنید. برای انگشت‌نگاری باید به یکی از سفارت‌های کانادا که در کشورهای همسایه ما فعال هستند مراجعه کنید؛ مثلاً امارات یا ترکیه می‌توانند گزینه خوبی برای انگشت‌نگاری باشند.

اما اگر با درخواست ویزای شما موافقت نشد هم نباید ناامید شوید. معمولاً در ایمیلی که ریجکت ویزا اعلام شده دلیل آن هم ذکر شده است. این دلیل ممکن است ناقص بودن مدارک باشد. شما می توانید با تکمیل کردن مدارکتان و رفع مشکلات که در نامه ریجکتی اعلام شده بار دیگر از طریق رفع ریجکتی ویزا، امور مربوط به دریافت ویزای خود را پیگیری کنید.

سیر تا پیاز مهاجرت به کانادا

اما مدارک دریافت ویزا باید شامل چه مواردی باشد؟

مدارک لازم برای ویزای کانادا

  • اولین مدرکی که به ذهن هر کسی می‌رسد، داشتن یک پاسپورت معتبر است. پاسپورتی که برای سفارت ارائه می‌کنید باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. اگر قبلاً سابقه سفر داشته‌اید و مهر ویزای کشورهای دیگر در پاسپورت‌های قدیمی شما درج شده، حتماً پاسپورت‌های قدیمی را هم برای سفارت ارائه کنید.
  • عکس ۳.۵ در ۴.۵ که زمینه سفیدرنگ داشته باشند، از دیگر مدارک لازم است. مدارک هویتی دیگر مثل شناسنامه و کارت ملی هم باید برای سفارت آماده کنید.
  • اگر متأهل هستید و همسرتان هم در سفر به کانادا با شما همراه است، باید سند ازدواج را هم به سفارت ارائه کنید. به‌غیراز مدارک هویتی باید مدارک مالی به سفارت ارائه دهید تا اثبات کنید که از پس هزینه سفر و زندگی در این کشور بر می‌آیید. تمکن مالی شما ما برای این صفحه از طریق گردش حسابی که از بانک دریافت می‌کنید به سفارت اثبات می‌شود. همچنین ارائه مدارکی مثل سند ملکی، سند اتومبیل، اجاره‌نامه یا اوراق سهام هم می‌تواند به‌عنوان مدارک مالی مورد قبول باشد.
  • اگر قرار است ویزای توریستی دریافت کنید باید به سفارت اثبات کنید که قصد ماندن در کشور کانادا را ندارید. با ارائه مدارک شغلی خود در ایران (مثل گواهی اشتغال به کار خودتان یا اشتغال به تحصیل فرزندانتان، لیست بیمه) می‌توانید این مسئله را ثابت کنید.
  • اگر برای دریافت ویزای تحصیلی یا کاری کانادا وارد این کشور می‌شوید، باید پذیرش تحصیلی در یکی از مراکز تحصیلی کانادا، یا پیشنهاد کاری به‌صرفه یکی از کارفرمایان این کشور را داشته باشید. از هدفتان از سفر نقش بسزایی در مشخص‌کردن مدارک موردنیازتان ایفا می‌کند.

تمامی مدارک باید به‌صورت ترجمه شده و با مهر رسمی دارالترجمه برای سفارت ارسال شود. همکاران ما در آژانس سالیان سفر آماده پاسخ به سؤالات شما در زمینه ویزا و وقت سفارت کانادا هستند. کافیست با شماره ۲۲۰۲۰۱۸۸ تماس بگیرید و با ما در ارتباط باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *