تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

طرز تهیه ماهی صبور + روشهای مختلف درست کردن آن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در سفر به شهرهای شمالی یا جنوبی بدون شک طعم عالی و بی‌نظیر ماهی‌ها را چشیده‌اید و سرمست شده‌اید. ماهی صبور جزء ماهی‌های جنوبی کشور است و ابعاد بزرگی دارد. شما می‌توانید این ماهی لذیذ و خوش‌بافت را بدون دغدغه و نگرانی تهیه کرده و در منزل آماده کنید. ماهی صبور را می‌توانید هم به‌صورت سرخ شده و هم کبابی تهیه نمایید و طعمی دل‌انگیز را امتحان کنید. مواد مغذی بسیاری در این ماهی وجود دارند و همین امر باعث شده تا با یکی از بهترین ماهی‌های جنوب روبه‌رو باشید. برای تهیه ماهی صبور روش‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها به ذائقه شما مربوط می‌شوند.

طرز تهیه ماهی صبور

مواد اولیه برای تهیه ماهی صبور

  • ماهی‌ صُبور: ۲ عدد
  • سبزی ماهی (گشنیز و شنبلیله): به مقدار لازم
  • سبزی‌ پلویی: ‌ ۳۰۰ گرم‌
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • سیر: یک حبه‌
  • آب‌ تمبر هندی: نصف‌ لیوان‌
  • نمک‌ و فلفل‌ سیاه: به مقدار لازم
  • رب‌ گوجه ‌فرنگی:‌ یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌

مراحل تهیه ماهی صبور کبابی

در صورتی که به ماهی کبابی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید در کنار طعم بی‌نظیر دودی بودن آن، از خاصیت ماهی نیز نهایت استفاده را داشته باشید، باید آن را به‌صورت کبابی استفاده نمایید. مراحل زیر می‌توانند به شما در تهیه ماهی صبور کبابی باکیفیت کمک نمایند.

اولین مرحله

در ابتدا باید ماهی را به‌خوبی تمیز کنید. شکم ماهی را باز کرده و محتویات داخلی شکم را خالی نمایید و سپس ماهی را به‌خوبی بشوئید. با توجه به آن‌که قصد کبابی کردن ماهی را دارید، در نتیجه بهتر است که ماهی به‌صورت کامل و بدون تکه‌تکه شدن باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دومین مرحله

سبزی‌ها را نیز پاک کنید و آن‌ها را تمیز بشوئید. پس از خشک شدن سبزی، آن‌ها را به‌خوبی خرد کنید تا سبزی ‌پلوی بی‌نظیری داشته باشید.

سومین مرحله

آب تمبر هندی را به آرامی روی پوست ماهی بریزید و ماساژ دهید تا به‌خوبی جذب ماهی شود. توجه داشته باشید که آب تمبر هندی نباید زیاد باشد و تنها به مقدار کم از آن استفاده کنید.

چهارمین مرحله

پیاز را خرد کنید و سپس به همراه سیر تفت دهید. پس از سبک شدن پیاز می‌بایست فلفل، نمک، آب تمبر هندی و سبزی و رب گوجه فرنگی را نیز به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. پس از آماده شدن این سس عالی، آن را روی شکم ماهی بمالید. توجه داشته باشید که این سس عالی علاوه‌بر خوش‌طعم شدن ماهی می‌تواند از سوختن آن نیز جلوگیری کند.

پنجمین مرحله

بهتر است که برای کباب ماهی از توری استفاده کنید. ماهی‌ها را داخل توری مورد نظر قرار دهید و ابتدا به پشت و از سمت پوست آن‌ها را روی آتش بگذارید. پس از کباب شدن، سمت دیگر ماهی را روی شعله قرار دهید و آن را به‌خوبی کباب کنید. در صورت عدم وجود منقل می‌توانید از فر نیز استفاده نمایید.

ششمین مرحله

می‌بایست برنج را نیز آماده کنید. سبزی پلو نیز می‌تواند در کنار ماهی صبور کبابی بسیار عالی باشد. برای تهیه سبزی پلو در ابتدا آب را به جوش آورید و سپس برنج را داخل آن بریزید. پس از چندی سبزی پلویی را به برنج اضافه کنید و پس از پخته شدن برنج، آن را آبکش نمایید. اضافه کردن نمک به آب برنج را فراموش نکنید. پس از آبکش کردن برنج، درون قابلمه روغن بریزید و برنج را داخل آن ریخته و درب قابلمه را قرار دهید. قرار دادن دم‌کنی نیز می‌تواند به بافت رنج کمک کند. شعله گاز باید اندک باشد تا ته‌دیگ برنج نسوزد.

طرز تهیه ماهی صبور سرخ شده

اگر می‌خواهید ماهی صبور را سرخ کنید، راهی ساده را در پیش دارید. برای سرخ کردن ماهی صبور می‌توانید شکم ماهی را با سس تهیه شده یعنی پیاز، سبزی، آب تمبر هندی و… پر نمایید و شکم را با نخ و سوزن بدوزید تا متحویات داخلی بیرون نریزند. در این مرحله می‌بایست تابه‌ای را روی اجاق قرار دهید و پس از داغ شدن، روغن ریخته و سپس ماهی را درون روغن قرار دهید تا به‌خوبی سرخ شود.

طرز تهیه ماهی صبور

سخن پایانی

ماهی صبور که جزء ماهی‌های جنوب کشور به‌حساب می‌آید توانسته با طعم عالی و خواص بی‌نظیر خود، نظر بسیاری از افراد را جلب کند. شما می‌توانید ماهی صبور را هم به‌صورت سرخ شده و هم به‌صورت کبابی تهیه نمایید. استفاده از تمبر هندی، پیاز، سیر، سبزی و… می‌تواند طعم عالی را ایجاد کند. استفاده از توری در زمان کباب از اهمیت بسیاری برخوردار است و باعث می‌شود تا بتوانید ماهی را باکیفیت بالایی میل نمایید. سس تهیه شده می‌تواند علاوه‌بر خوش‌طعم کردن ماهی سبب عدم سوختن آن نیز گردد. شما می‌توانید ماهی صبور را به‌صورت شکم‌پر نیز تهیه کنید و نهایت لذت را ببرید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *