تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غار کارائین آنتالیا

در این مقاله از بخش جاهای دیدنی ترکیه در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با جاذبه ای بسیار زیبا در آنتالیا آشنا کنیم. این جای دیدنی که غار کارائین نام دارد یکی از جاهای دیدنی آنتالیا می باشد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

اکثر گردشگران آنتالیا را به سبب داشتن سواحل زیبا برای سفر انتخاب می کنند تا بتوانند از انواع تفریحات لذت ببرند . باید گفت که آنتالیا به تفریح محدود نمی گردد و جاهای دیدنی و تاریخی متعددی نیز در آن وجود دارد.

کارائین مجموعه ای از چند غار است که سه سالن اصلی را تشکیل می دهند و چند راهرو را نیز شامل می شوند؛ همه این ها با دیوار هایی از جنس کلسیت از یکدیگر جدا می شوند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 


مقالات بیشتر بخوانید:


یکی دیگر از مناطق دیدنی آنتالیا غار کارائین است که در فاصله 30 کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان قرار دارد. از خصوصیات در خورتوجه این مکان تعلق آن به دوران پارینه سنگی است. این غار از جمله قدیمیترین مکانهای سکونت انسانها در کشور ترکیه می باشد.

این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود و در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی میگردد. در داخل غار، یک موزه کوچک در کنار درب ورودی این غار قرار دارد که برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد را به نمایش می گذارد.

غار کارائین آنتالیا
غار کارائین آنتالیا

غار کارائین آنتالیا یک سایت باستان شناسی در فاصله 27 کیلومتری شمال غرب آنتالیا است و اشیا یافت شده در آن سکونت انسان ها در هزاران سال قبل در کارائین را تایید نموده اند . غار کارائین که از جاذبه های گردشگری ترکیه است سایتی متعلق به دوره پارینه سنگی در منطقه مدیترانه می باشد و از قدیمی ترین سکونتگاه های انسان در آنتالیا به شمار می آید . این غار در ارتفاع 430 متری از سطح دریا و در روستای Yağca واقع شده و اسراری از زندگی انسان ها در دوران کهن را در خود نهفته است .

منطقه محافظت شده غار کارائین آنتالیا دارای آب و هوایی معتدل است و حتی در روزهای گرم تابستان نیز بازدیدکنندگان احساس خنکی می کنند . با کشف قطعه ای از یک جمجمه نئاندرتال در غار کارائین حضور انسان از اوایل سن پارینه سنگی بین 150 هزار تا 200 هزار سال قبل تایید شده و محققان تداوم سکونت انسان در این غار را حدود 25 هزار سال می دانند . تا کنون از این منطقه اشیا و آثار متعددی یافت شده که قدمت برخی از آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد . توجه داشته باشید که این آثار در موزه ای در ورودی غار و یا دیگر موزه های ترکیه نگهداری می شوند . برخی از این اشیا تاریخی شامل ابزار شکار و زندگی – ساخته شده از عاج و سنگ – در موزه تاریخ تمدن آناتولی در معرض دید عموم قرار گرفته اند .

غار کارائین آنتالیا
غار کارائین آنتالیا

غار کارائین که از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می گردد دارای یک ورودی می باشد که با تابش نور خورشید روشن می شود که در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می گردد . چندین اتاق نیز در این غار دیده می شود که دیوارهایی با طرح های عجیب و غریب دارند . امروزه برای سهولت کار بازدیدکنندگان ، چراغ های پر نوری در قسمت های مختلف غار کشیده شده تا عجایب زیبای این غار شگفت انگیز بهتر دیده شود .

فقط توجه داشته باشید که غار تاریخی Karain در ماه های آوریل تا اکتبر هر روزه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر باز است و در ماه های اکتبر تا مارس با اندکی تغییر از 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر پذیرای علاقه مندان می باشد .

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *