تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ازمیر, ترکیه

موزه کی ازمیر ☀️ بزرگترین موزه اتومبیل ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه کی ازمیر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با موزه ماشین کی ازمیر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

موزه کی ازمیر (key museum) یکی از جالب ترین جاهای دیدنی شهر ازمیر است که با فضایی در حدود ۷ هزار مترمربع، حدود ۱۳۰ اتومبیل فوق زیبای قدیمی را در خودش جا داده ‌است. قدیمی‌ترین اتومبیل این‌جا متعلق به سال ۱۸۰۰ میلادی است. این اتومبیل‌ها و قطعات‌شان از سراسر جهان گرد‌آوری شده‌اند و به‌علاوه تمام اتومبیل‌های زیبا، می‌توانید ۴۰ موتور سیکلت لوکس هم در آن ببینید.

موزه کی ازمیر

موزه بزرگ ماشین کی شامل اتومبیل‌ها و  موتورسیکلت‌های ترکیه می‌شود که در خارج  از شهر ازمیر قرار گرفته است. این موزه بیش از 170 مدل از موتور  1886 بنز تا ماشین‌های سوپر اسپرت را در خود جای داده است. موزه ماشین کی که در Torbali  قرار دارد در سال 2015 توسط برادارن مورات و سلیم Ozgorkey افتتاح شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

یک مجموعه منحصر به فرد از اتومبیل‌های تاریخی و موتور سیکلت است که از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های خودرو در ترکیه به شمار می‌آید. گردشگران در سفر به ترکیه علاوه بر مشاهده ماشین‌ها و موتورهای کلاسیک می‌توانند از 300 نوع کلاه خاص که مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی دوم است بازدید کنند.

موزه کی ازمیر

در داخل این موزه اتومبیل هایی از برندهایی همچون بی ام و، مرسدس بنز، پورشه، کادیلاک، مینی، فورد و… وجود دارد که هر کدام دارای زیبایی های خاصی خود هستند. علاوه بر اینها، ۴۰ موتورسیکلت کلاسیک که تعدادی از آنها از اولین موتورسیکلت های تاریخ هستند نیز در داخل این موزه وجود دارد.

همچنین در داخل این موزه نمونه ای از اولین پمپ بنزین های شرکت شل (Shell) که یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه سوخت خودرو است و مربوط به سالهای ۱۹۵۰ است در داخل سالن های این موزه به نمایش گذاشته شده است. به علاوه نمونه هایی از انواع تراکتورها، قطعات خودرو، چادرهای مخصوص خودرو و… نیز در این موزه وجود دارد.

موزه کی ازمیر

هر ماشین یا حداقل تعداد زیادی از آن‌ها  که در موزه ماشین کی دیده می‌شود دارای سرگذشت متفاوتی هستند که شایستگی حضور در موزه ماشین کی را دارند. بر روی دیوارهای موزه ماشین کی تبلیغات و نشانه‌هایی نئون که مربوط به سال‌های 1950 است را می بینید. این تبلیغات و نشانه‌های تزیین شده بر روی دیوار به بازدیدکنندگان حس نوستالژیک آن زمان را منتقل می‌کند.

با کمی گشت‌وگذار در موزه ماشین کی می‌توانید از یک کافه براق بازدید کنید که در ساخت آن از کافه‌های ‌آمریکایی الهام گرفته‌اند. این کافه در موزه ماشین کی به قدری طبیعی ساخته شده‌اند که این حس را به شما می‌دهد که انگار از نقاشی ادوارد هوپر (یک نقاش و چاپگر واقع گرای آمریکایی) بیرون پریده‌اند.

موزه کی ازمیر

دسترسی

برای رفتن به موزه کی ازمیر ابتدا به منطقه توربالی این شهر بزرگ رفته و سپس مسیر خیابان اوزگوکی را در پیش بگیرد و در نهایت وارد محله چاپاک شوید، چنانچه مسیر را به خوبی بلد نیستید، از گوگل مپ کمک بگیرید تا از موقعیت موزه مطلع شوید.

اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به موزه کِی برسید، قطار شهری را به شما پیشنهاد می دهیم. از خط قطار شهری خط تپه کوی – جومااواسی استفاده کنید و در ایستگاه تپه کوی پیاده شوید و ادامه مسیر را با اتوبوس طی کنید تا در هزینه ها هم صرفه جویی کرده باشید.

روش دومی که به شما عزیزان پیشنهاد می شود کمک گرفتن از خطوط ۷۰۱ و ۷۱۲ اتوبوس بوده که در کمترین زمان شما را به موزه خواهند رساند. چنانچه نخواهید از این گزینه ها استفاده کنید، می توانید با خودرو شخصی و یا تاکسی بعد از نیم ساعت به محل مورد نظر برسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *