تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

غذاهای محلی اصفهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غذاهای محلی اصفهان

در این مقاله از معرفی غذاهای محلی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای اصفهان یعنی غذاهای محلی اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

اصفهان یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای ایران بوده که علاوه بر جاذبه های گردشگری فراوان، خوردنی های بی نظیری نیز دارد. این شهر با غذاها و خوراکی های رنگارنگ و خوشمزه خود میتواند جوابگوی هر نوع ذائقه ای باشد.

در صورتی که می خواهید در سفر به اصفهان با ما در طعم ناب این غذاها شریک شوید؛ با تاپ تراول همراه شوید تا ساعاتی خوشمزه را در اصفهان بگذرانیم.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بریان ( بریونی )

معروف ترین غذای اصفهان بریان می باشد.بریان در زبان و گویش خودمانی ما بریانی می باشد ,اما شما باید بریان اصفهان را مزه کنید تا طعم اصلی این غذا را بچشید.بریان از مخلوط گوشت گردن گوسفند، جگر سفید گوسفند، ادویه اصفهانی، پیاز، نمک و فلفل وزرد چوبه تهیه خواهد شد.بریان یکی از مهم ترین جاذبه های اجتماعی اصفهان محسوب می شود که این غذا به این راه تهیه خواهد شد که گوشت رابا ٢عدد پیاز وادویه می گذاریم بپزد سپس جگر سفید سرخ می کنیم پس از آن گوشت پخته شده رابا٢ عدد پیاز باقی مانده چرخ می کنیم ونمک وفلفل وزرد چوبه اضافه میکنیم.سپس پس از آن تفت می دهیم و در مرحله بعد گوشت گوسفند و دنبه را نیز پس از پخت چرخ کنید و با کمی زعفران، نعنا خشک، برای خوش بو بودن آن بار دیگر چرخ می کنیم.

سپس مایه بدست آمده را تبدیل به همبرگر می کنیم و بعد آن را سرخ می کنیم.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

کاله جوش ( کله جوش )

یکی از غذاهایی که در اکثر شهرهای ایران پخته خواهد شد ,کله جوش می باشد.این غذا که به ایلات قشقایی و منطقه اصفهان برمی گردد,خیلی سریع آماده خواهد شد.برای تهیه کله جوش نیاز به کشک، نعنا خشک، پیاز، گردو، روغن، نمک و فلفل دارید تا با پخت سریع ی غذای ساده را میل کنید.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

حلیم بادمجان

حلیم بادمجان هم یکی از غذاهای سنتی معروف اصفهان می باشد.حلیم بادمجان تهیه شده از برنج، گوشت، بادمجان، پیاز و نعنا داغ، کشک، نمک و فلفل.در حلیم بادمجان اصفهانی باید برنج را تا حدی بپزید که وا برود ,پس از آن گوشت (بهترین گوشت برای حلیم بادمجان ,گوشت گردن می باشد)بادمجان ها را هم جدا سرخ کنید و بکوبید. بعد گوشت را اضافه کنید و مجدد بکوبید تا مخلوطی همگون به دست بیاید. در آخر کشک را اضافه کنید و پس از نیم ساعت حرارت دیدن آن را با نعنا و پیاز داغ تزئین کنید.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

پلو ماش و قمری

یکی از پلوهای معروف و خوشمزه اصفهان ,پلو ماش و قمری می باشد.قمری نوعی کلم می باشد که هنگامی که در برنج و ماش قرار بگیرید ,مزه و طعم غذا را بسیار خوشمزه می کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۵

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *