تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ایران, مشهد

مسجد گوهرشاد مشهد | Goharshad Mosque 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مسجد گوهرشاد مشهد

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول درباره مسجد گوهرشاد مشهد سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به شهر مقدس مشهد را دارید و علاقمند هستید درباره مسجد گوهرشاد بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشنر با این مسجد که نام آن در تاریخ دوران پهلوی اول آماده است بیشتر آشنا شوید.

قدمت تاریخی، سبک معماری و زیبایی‌ های هنری، مسجد گوهرشاد مشهد به عربی ( مسجد جوهرشاد ) را یکی از جاذبه‌ های مذهبی تاریخی و فرهنگی واقع شده در حرم امام رضا می باشد را مورد توجه و بازدید باستان شناسان، جهانگردان و دیگر علاقه‌ مندان کرده است. قیام مردم علیه سیاست‌ های فرهنگی دوران رضاخان در این مسجد و وقایع بعد از آن را نیز می‌ توان از دلایل شهرت این مسجد دانست.

مسجد گوهرشاد مشهد
مسجد گوهرشاد مشهد

به حرم حضرت امام رضا (ع) که بروید، در جنوب آن مسجدی زیبا خواهید دید که به مسجد گوهرشاد معروف است. این مسجد به دستور گوهرشادبیگم همسر شاهرخ در عهد تیموری در مشهد ساخته شد. مسجد گوهرشاد مشهد دارای قدمت تاریخی و معماری زیبایی است که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این طور به نظر می رسد که این مسجد به دلیل مجاورت حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و همچنین زیبایی های هنری آن پربازدیدترین مسجد ایران محسوب می شود. در گذشته این مسجد محل تجمع سیاسی فرهنگی مردم علیه حکومت بود و به این دلیل بعد از آن محبوبیت زیادی پیدا کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این مسجد، بزرگترین مسجد از نظر وسعت در مجموعه بناهای آستان قدس رضوی است که صحن آن با ۲۸۵۰ مترمربع مساحت از نظر قدمت، کهن‌ ترین صحن بوده و در جنوب حرم امام رضا (ع) احداث شده است. ساخت بنای مسجد جامع گوهرشاد توسط معمار معروف عصر تیموریان، قوام الدین بن زین الدین شیرازی و با استفاده از آجر و گچ و به شیوه معماری اسلامی در شرق صورت گرفت.

مسجد گوهرشاد مشهد
مسجد گوهرشاد مشهد

امروزه مسجد گوهرشاد توسط هشت ورودی کوچک و بزرگ به دیگر بخش‌ های حرم رضوی مرتبط است. که به عنوان وسیع‌ ترین و کهن‌ترین مسجد در اماکن متبرکه رضوی همواره محل برگزاری دائمی نماز جماعت است. زائران، گردشگران و بازدید کنندگان زیادی در تمام ساعت شبانه روز به این مسجد باستانی و پر ارزش می آیند تا از فضای عرفانی و زیبای آن لذت ببرند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *