تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رپورتاژ آگهی

معروف ترین مکان های تاریخی ایران بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

معروف ترین مکان های تاریخی ایران

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول شما را با معروف ترین مکان های تریخی ایران آشنا خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید تا این مکان های تاریخی را بیشتر بشناسید .ایران با فرهنگ و تمدن غنی خود و طبیعت منحصربفردی که در گوشه گوشه آن مشاهده می شود همیشه مورد توجه گردشگران خارجی بوده است. تلفیق سبک های معماری اسلامی با معماری رومی در ساخت بناهای تاریخی همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. آثار به جا مانده تاریخی از جمله سی و سه پل اصفهان، تخت جمشید شیراز، عمارت شمس العماره تهران، قلعه فلک الافلاک خرم آباد، مسجد جامع یزد، مقبره فردوسی در توس و… از جمله مشهور ترین بناهای تاریخی ایران هستند که هر ساله بازدید کنند بسیاری را به سمت خود می کشانند. در این ادامه این مطلب قصد داریم شما را با معروف ترین مکان های تاریخی ایران بیشتر آشنا کنیم.

مجموعه تاریخی کاخ گلستان تهران

یکی از مشهور ترین و زیباترین بناهای تاریخی ایران که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. کاخ گلستان مجموعه ای بی نظیر از موزه های مختلف است که بازدیدکنندگان را به حال و هوای دوران قدیم می برد. از ویژگی های مهم این مجموعه تاریخی قرارگیری آن در بافت قدیمی شهر تهران در خیابان 15 خرداد است. قدمت این بنای تاریخی به 440 سال قبل باز می گردد. این مجموعه تاریخی تا سال ها محل زندگی پادشاهان قاجار از جمله آقا خان قاجار و محمد علی شاه قاجار بوده است و امروزه به عنوان نماد تاریخی شهر تهران به یادگار مانده است. کاخ گلستان دارای بخش های مختلفی از جمله محوطه مجموعه کاخ گلستان، عمارت شمس العماره، ایوان تخت مرمر، تالار سلام یا اتاق موزه، تالار اصلی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، عکاسخانه، موزه مردم شناسی و… است. گردشگرانی که از نقاط مختلف ایران برای بازدید از این بنای تاریخی و مکان های تاریخی دیگر تهران به این شهر سفر می کنند لازم است به رزرو هتل در تهران بپردازند تا با اقامت چند روزه در تهران، آسوده خاطر به بازدید از جاذبه های گردشگری شهر تهران بپردازند.

معروف ترین مکان های تاریخی ایران
معروف ترین مکان های تاریخی ایران

موزه مرکزی آستان قدس رضوی

یکی از منحصربفرد ترین و با شکوه  ترین موزه های ایران که بخشی از آستان قدس رضوی است. این موزه تاریخی در سال 1324 ساخته شد. موزه مرکزی آستان قدس رضوی از بزرگترین موزه های ایران است که سالانه حدود یک میلیون بازدید کننده از نقاط مختلف ایران دارد. مجموعه ای بسیار زیبا و شگفت انگیز از آثار هنری و تاریخی که در دل حرم مقدس امام هشتم (ع) قرار دارد. این موزه در کنار مسجد گوهر شاد و مقبره شیخ بهایی بنا نهاده شد. از مهم ترین آثاری که در این مجموعه هنری و تاریخی نگهداری می شوند می توان به گنجینه سکه و تمبر، اشیاء تاریخی مربوط به صحن آستان قدس رضوی، گنجینه اسکناس، گنجینه صدف و موجودات دریایی، نقاشی های مشهور از نقاشان معروف ایرانی از جمله کمال الملک، گنجینه ظروف، گنجینه مدال، گنجینه ای از ساعت های قدیمی و سلاح های قدیمی اشاره کرد. گردشگرانی که قصد بازدید از این موزه تاریخی و دیگر بناهای تاریخی مشهد را دارند می توانند در بهترین هتل های مشهد اقامتی چند روزه داشته باشند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
معروف ترین مکان های تاریخی ایران
معروف ترین مکان های تاریخی ایران

 

شهر باستانی حریره در کیش

شهری تاریخی در قسمت شمالی جزیره کیش که نمادی از تاریخ و فرهنگی غنی این منطقه توریستی است. قدمت این شهر تاریخی به قرن 5 تا 10 هجری باز می گردد. این شهر حدود 120 هکتار وسعت دارد و در بر دارنده ویرانه ها و بناهای تاریخی از دوران شکوه خود در قرن 4 تا 10 هجری قمری است. از مهم ترین بخش های این شهر می توان به درخت سبز، مساجد و قنات های قدیمی و خانه اعیانی اشاره کرد. از بین بخش های مختلف این شهر باستانی شاید درخت سبز از جالب ترین و منحصر بفردترین جاذبه های آن است. درخت سبز یک درخت قدیمی است که بیش از 500 سال عمر دارد و طبق اعتقاد اهالی کیش این درخت خوش یمن است و افراد بومی برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهای خود نخ ها و پارچه هایی را به آن گره می زنند. گردشگرانی که قصد بازدید از این شهر تاریخی و دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری جزیره کیش را دارند می توانند در بهترین هتل های کیش اقامتی چند روزه داشته باشند.

معروف ترین مکان های تاریخی ایران
معروف ترین مکان های تاریخی ایران

تخت جمشید

یکی از مشهور ترین و شاخص ترین جاذبه های تاریخی ایران که در 75 کیلومتری قسمت شمالی شیراز قرار دارد. تخت جمشید مجموعه ای با شکوه 2500 سال پیش به دستور داریوش ساخته شد و در سالیان بعد تغییراتی در ساختار اصلی آن ایجاد شد. سال این مجموعه شگفت انگیز 150 سال به طول انجامید و برای ساخت آن معماران مختلفی از نقاط مختلف ایران شرکت داشتند. از نظر موقعیت جغرافیایی این بنای تاریخی در محدوده شهرستان مرودشت و در 40 کیلومتری جاده شیراز به اصفهان قرار دارد. این مکان باستانی در دامنه کوهی به نام کوه رحمت قرار دارد. از مهم ترین بخش های این مجموعه تاریخی می توان به کاخ های تخت جمشید، کتیبه بزرگ داریوش، دژ و باروی حفاظتی، دروازه خشایارشا، خزانه شاهی و سرای نشیمن اشاره کرد. گردشگرانی که از نقاط مختلف ایران برای بازدید از این بنای تاریخی و مکان های تاریخی دیگر استان فارس به این شهر سفر می کنند لازم است به رزرو هتل در شیراز بپردازند تا با اقامت چند روزه در تهران، آسوده خاطر به بازدید از جاذبه های گردشگری شهر شیراز بپردازند.

معروف ترین مکان های تاریخی ایران
معروف ترین مکان های تاریخی ایران

 

سی و سه پل اصفهان

نام اصفهان که می آید، ذهن ها نا خود آگاه به زاینده رود و سی و سه پل اصفهان می رود. یک بنای تاریخی مشهور که در کنار دیگر بناهای تاریخی اصفهان که تعدادشان هم کم نیست، جایگاه ویژه ای دارد. پلی در میانه های شهر اصفهان که حدود 400 سال قدمت دارد. این اثر تاریخی توسط معمار مشهور اصفهانی، استاد بناء اصفهانی و در دوران صفویه ساخته شد. سی و سه پل اصفهان نمادی از سبک معماری ایرانی است و نماد های کهن شهر اصفهان به شمار می رود. این بنای تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. سی و سه پل در گذشته محل برگزاری جشن های سالانه از جمله جشن آب پاشان، جشن عید نوروز و جشن خاج شویان بوده است. از دیگر بناهای تاریخ مشهور در نزدیکی این پل می توان به کاخ هشت بهشت، میدان نقش جهان و پل خواجو اشاره کرد.

معروف ترین مکان های تاریخی ایران
معروف ترین مکان های تاریخی ایران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

2 دیدگاه

  1. نسیبه

    سلام کاخ گلستان واقعا زیباستو موزه آستان قدس هم واقعا جز فوق العاده ترین موزه های دنیاست و این همه جای دیدنی در یک کشور سرمایه بزرگی است. ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *