تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آمل, ایران, مازندران

موزه تاریخ آمل را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه تاریخ آمل

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی آمل شما را با موزه تاریخ این شهر که در ساختمان دارایی واقع شده است آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید

مختصری درباره آمل بدانید

آمل جزو شهر های کهن ایران و در واقع پایتخت برنج ایران به شمار می رود. آمل را شهر تاریخ و فلسفه و علم می نامند شهری که اولین شهر علویان به شمار می رفته است و دروازه ورود به سرزمین های سرسبز شمالی ایران است. شهرستان آمل در 76 متری از سطح دریا قرار گرفته است و با ساری مرکز استان مازندران 70 کیلومتر فاصله دارد. در سمت شمال شرقی تهران و به فاصله 180 کیلومتری از ان واقع شده است . آمل جمعیتی در حدود 401.639  نفر دارد و در گذشته با نام های همرو ، آمارد ، مرداد ، آمو و آمله شناخته می شده است.از محصولات آمل اگر بخواهیم نام ببریم می توان به دانه های روغنی کلزا ، برنج ، گل و گیاه وسبزیجات اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

 

موزه تاریخ آمل

موزه تاریخ آمل ساختمانی سه طبقه است که در ابتدا برای اداره مالیه یا همان دارایی ساخته شد. در سال ۱۳۸۷ بعد از انتقال اداره دارایی به ساختمان جدید، ساختمان توسط سازمان میراث فرهنگی مرمت و تبدیل به موزه شد.حالا این موزه آثاری از دوران قاجاری و پهلوی را به نمایش گذاشته است. سکه‌هایی از دوران‌های باستان مثل ساسانی و سلوکی در موزه وجود دارد. تعداد آثار قرار گرفته در موزه زیاد نیست. گلیم و جاجیم‌، نامه‌های اداری حکومت قاجار به حاکمان محلی، سلاح‌های قدیمی و ظروف سفالین از آثار جالب موجود در موزه تاریخ آمل هستند.

دیدنی های آمل

نحوه دسترسی به موزه تاریخ آمل

موزه تاریخ آمل در خیابان امام رضا و در وسط دو پل معلق آمل و پل دوازده چشمه قرار گرفته است. برای دسترسی به این قسمت از شهر به راحتی می توانید از تاکسی های شهری استفاده کنید، از هرکسی آدرس این موزه را بپرسید شما را راهنمایی خواهند کرد و دسترسی بسیار آسان و سریع است.

ساعت و هزینه بازدید

برای بازدید از این جاذبه زیبا همه روزه در طی سال بجز ایام سوگواری از ساعت ۸ صبح تا ۲ ظهر می توانید مراجعه کنید، بنابراین در سفرتان با خرید بلیط هواپیما زمانتان را مدیریت کنید و بازدیدتان از این موزه را در ساعت اولیه صبح انجام دهید زیرا بعد از ظهر تعطیل است. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه زیبا ۱ الی ۲ ساعت است که با پرداخت هزینه ورودی لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد.



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *