تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

موزه مقدم تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه مقدم تهران

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت جاهای دیدنی ایران سفری به تهران خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام موزه مقدم را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خانه مقدم یا موزه مقدم یکی از بناهای مربوط به اواخر دورهٔ قاجار است و در تهران، در ضلع شمالی خیابان امام خمینی، خیابان شیخ هادی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۹۲۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

موزه مقدم محل زندگی خاندان احتساب الملک، یکی از درباریان صاحب منصب سلسله قاجار بوده است. این خانه سپس محمدتقی خان احتساب الملک به فرزندش دکتر محسن مقدم استاد باستان شناس دانشگاه تهران و همسر فرانسوی اش سلما رسید و این زوج با ذوق و علاقه ای بی نظیر به کار جمع آوری آثار تاریخی از سراسر ایران زمین پرداختند و از آن ها در معماری و تزیین خانه خود استفاده کردند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در سال ۱۳۵۱ استاد مقدم خانه پدری خود و اشیای گردآوری شده در آن را وقف دانشگاه تهران نمود. بعد از فوت استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ و همسر ایشان در سال ۱۳۶۹ تولیت این بنا به دانشگاه تهران سپرده شد و امروزه شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و مخصوصاً جوانان در این خانه و موزه زیبا هستیم. این مکان از نظر معماری، تاریخچه و همچنین آثار و اشیایی که در آن نگهداری خواهد شد دارای ارزش بسیار بالایی است.ل

تمامی گردشگران داخلی و خارجی که به تهران سفر می کنند حتما به علت اشیای موزه ای و گران ترین الحاقات موجود در این خانه تاریخی از این خانه بازدید کرده و از آن لذت می برند ایام نوروز بهترین فرصت برای بازدید از این خانه زیباست. شما نیز در صورتی که قصد سفر به تهران را دارید تورهای گوناگونی وجود دارند که بازدید از جاهای دیدنی تهران را در برنامه های خود قرار می دهند.

موزه مقدم تهران
موزه مقدم تهران

در صورتی که قصد انتخاب تور را دارید کجارو علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی، شما را در انتخاب بهترین تورهای داخلی و خارجی و تور نوروز کمک می کند شما می توانید، تور تهرانگردی  را در کجارو به سادگی جستجو کنید، از میان فهرست تورهای ده ها آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید و در نهایت ارزان ترین تور به مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

دسترسی

در صورتی که قصد سفر با مترو به این موزه را دارید می توانید از ایستگاه های حسن آباد و دانشگاه امام علی (ع) استفاده کنید. این موزه بین این دو ایستگاه مترو قرار دارد و با حدود پنج دقیقه پیاده روی در خیابان امام خمینی (ره،، از ایستگاه حسن آباد به سوی غرب یا از ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) به سوی شرق به آنجا می رسید. همچنین با استفاده از اتوبوس های مسیر راه آهن – پارک وی یا راه آهن – تجریش و پیاده شده در ایستگاه البرز (تقاطع خیابان ولیعصر و امام خمینی) و پیاده روی کوتاه به سوی شرق در خیابان امام خمینی، می توانید به این موزه دسترسی داشته باشید.

ورودی این مجموعه ۳۰۰۰ تومان است که با ارائه کارت دانشجویی می توانید از تخفیف بهره مند شوید. موزه مقدم همه روزه به جز شنبه ها و ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۱۵ عصر میزبان شماست. در صورتی که از بازدید از این موزه زیبا خاطره ای دارید و یا به سایر گردشگران توصیه ای دارید، آن را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *