تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قطر

موزه ملی قطر با طراحی معمار بزرگ ژان نوول | Qatar 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه ملی قطر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با موزه ملی قطر آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

موزه ملی قطر در دوحه پایتخت کشور قطر می باشد و توسط معمار معروف ژان نوولند (Atelier Jean Nouvel) طراحی شده است. این موزه در سایتی به مساحت 1/5 میلیون متر مربع واقع شده است.

شکل بنای این موزه الهام‌گرفته از گل رز بیابانی است و ساختارش شامل یک توده ی متشکل از صفحه های دایره ای شکل متصل به هم با ابعاد مختلف می باشد. این در حالی است که خود این صفحه های دایره ای شکل متصل، از فولاد پوشیده شده توسط بتن مسلح، ساخته شده اند. به گفته ی معمار این پروژه طراحی این ساختمان به گونه ای انجام شده است که نشان دهنده ی موقعیت بیابانی کشور قطر در کنار دریا باشد.

موزه ملی قطر


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

ژان نوول اینگونه شرح می دهد: “همه چیز در این موزه به گونه ای عمل می کند که دیدارکنندگان از این موزه بتوانند بیابان و دریا را حس کنند. معماری و ساختار موزه نمادهایی هستند از تحجر و تبلور اسرارآمیز کویر و همچنین الگویی از همپوشانی گلبرگ های تیغه ای یک گل صحرایی.”

این معمار فرانسوی دو سال پیش نیز طراحی موزه لوور در کشور همسایه و رقیب یعنی امارات متحده عربی را بر عهده داشت.

موزه ملی قطر

این موزه از بخش های مختلفی شامل نمایشگاه های دائمی و موقت، یک تالار کنفرانس با  ظرفیت 220 نفر، یک سالن اجتماعات با ظرفیت 70 نفر، رستوران، دو کافی شاپ، فروشگاه و … تشکیل شده است و همچنین دارای امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری و حفظ مجموعه ها و آثار هنری و تاریخی می باشد.

بازدیدکنندگان از موزه ملی قطر با گذر از گالری‌های دائمی این موزه با تاریخچه کشور قطر از دوران قبل از تاریخ تا دوران مدرن و تبدیل شدن به یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا آشنا می‌شوند و برای تماشای کل موزه نیاز به پیاده‌روی ۱.۵ کیلومتری دارند.

تاریخ طبیعی صحرای قطر و خلیج فارس، آثار تاریخی به جامانده از بادیه‌نشین‌ها، نمایشگاه‌های تاریخی از جنگ‌های قبیله‌ای، و ایجاد کشور قطر و در نهایت کشف نفت و دوران مدرن از جمله بخش‌های موزه ملی قطر هستند که شامل ۸ هزار شی‌ء باستانی، المان‌های معماری، میراث‌های خانوادگی، انواع بافت‌ها و منسوجات و لباس‌ها، جواهرات، هنرهای تزئینی، کتاب و اسناد تاریخی می‌شود.

موزه ملی قطر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *