تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

موزه گوگنهایم نیویورک (Solomon R. Guggenheim Museum) 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

موزه گوگنهایم نیویورک

موزه گوگنهایم را می‌شناسید؟ نیویورک یکی از مهم‌ترین شهرهای دنیا و البته ایالات‌متحده آمریکاست. قطعاً همه ما می‌دانیم شهر بزرگ و مهمی مثل نیویورک جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که می‌توان در مورد هر یک از آن‌ها ده‌ها مقاله نوشت، اما ما در این مقاله قصد داریم به یکی از جذاب‌ترین، مهم‌ترین و تأثیرگذارترین ساختمان‌های تاریخ معاصر بپردازیم. موزه گوگنهایم نیویورک یکی از بناهای ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که توسط معمار مشهور معاصر فرانک لوید رایت ساخته‌شده است.

قطعاً هیچ معماری را در دنیا پیدا نخواهید کرد که از ارزش این اثر بی‌همتا بی‌خبر باشد و این اثر بزرگ را نشناسد. درست است که این ساختمان یک موزه است و افراد برای دیدن آثار هنری به بازدید آن می‌روند، اما پیش از ورود شما با یک اثر هنری بزرگ‌تر روبه‌رو خواهید شد و آن خود بنا است.

موزه گوگنهایم

سفر به شهر نیویورک بدون بازدید از موزه گوگنهایم، کامل نمی‌شود. در 60 سال گذشته، این مؤسسه، آثار هنری مدرن و معاصری را «جمع‌آوری، حفظ و تفسیر» کرده است که از فرهنگ‌ها و جوامع مختلفی آمده‌اند و در عین حال مخاطبان را در شهر نیویورک و فراتر از آن درگیر می‌کند. این موزه در موقعیتی قرار گرفته است که شهرت آن مقدم بر هنری است که در آن خواهید یافت.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فرانک لوید رایت کیست؟

برای آنکه از اهمیت موزه گوگنهایم نیویورک مطلع شوید بهتر است که خالق این اثر را بهتر بشناسید. فرانک لوید رایت یکی از افسانه‌ای‌ترین چهره‌های معماری آمریکایی است. رایت که با شکل دادن به هویت معماری آمریکا اعتبار دارد، در دوره‌ای وارد دنیای معماری شد که اکثر سازه‌های آمریکایی بر اساس مدل‌های اروپایی ساخته‌شده بودند، رویکردی که او قاطعانه آن را رد می‌کرد.

رایت که به دلیل ابداع سبک معماری ارگانیک معروف است، کار خود را بر اساس رابطه هماهنگ بین سازه، ساکنان و منظره طبیعی بنا نهاد. او یکی از ماندگارترین میراث معماری در ایالات‌متحده و برخی از نمادین‌ترین سازه‌های جهان را خلق کرد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه گوگنهایم
  • خانه رابی
  • خانه آبشار

با موزه گوگنهایم نیویورک بیشتر آشنا شوید

موزه گوگنهایم به نام Solomon R. Guggenheim، یک مجموعه‌دار هنری ثروتمند که علاقه زیادی به طراحی‌های معاصر داشت، گرفته شد. در سال 1937، او بنیاد Solomon R. Guggenheim را برای ترویج هنرهای مدرن تأسیس کرد. قبل از تأسیس این بنیاد، او قبلاً مجموعه آثار هنری چشمگیر خود را در هتل پلازا در نیویورک به نمایش می‌گذاشت.

اولین مکان برای موزه در سال 1939 افتتاح شد. در مدت کوتاهی، مجموعه هنری از ظرفیت سالن فراتر رفت. گوگنهایم و هیلا ریبای، مدیر مؤسس، به معمار فرانک لوید رایت مأموریت دادند تا در سال 1943 ساختاری مناسب برای نمایش آثار هنری بسازد. ساخت موزه گوگنهایم نیویورک 15 سال به طول انجامید. در سال 1959، موزه به روی عموم باز شد.

معماری موزه گوگنهایم

این ساختمان مدور به دلیل طراحی مدرنش معروف است که آن را از دیگر جاذبه‌های شهر متمایز می‌کند. طول ساختمان حدود 95 فوت است و از 7 طبقه تشکیل‌شده است. این ساختمان ساختار معمول موزه‌های سنتی را ندارد. موزه گوگنهایم نیویورک بازدید کننده را به صورت مارپیچ به واسطه یک رمپ پیوسته به سمت بالا هدایت می‌کند. این رمپ در بیرون این ساختمان به صورت یک کلاف‌ تندیس گونه هموار از بتن سفید عظیم بدون تزئینات خود را به نمایش می‌گذارد.

موزه نیویورک

فضای نمایشگاهی داخلی شامل یک سطح شیبدار مارپیچ از شش “طبقه” است که یک فضای مرکزی باز را احاطه کرده است که نورگیری آن توسط یک گنبد شیشه‌ای که توسط فولاد ضد زنگ پشتیبانی می‌شود، انجام می‌شود. بسیاری از نقاشی‌ها از دیوار این سطح شیب‌دار روی بازوهای فلزی به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه در سال 1992 با اضافه شدن یک برج 10 طبقه در نزدیکی آن گسترش یافت.

اکثر بازدید کنندگان ترجیح می‌دهند در ابتدا با آسانسور به آخرین طبقه بروند و بازدید خود را از طبقه بالاتر شروع کنند و از بالا به پایین حرکت کنند تا بازدید یکپارچه‌تری داشته باشند.

بیشتر بازدیدکنندگان تمایل دارند یک تا دو ساعت را صرف گشت‌وگذار در آثار هنری مدرن کنند. بازدیدکنندگان اکثراً عاشق هنر هستند، اما برای لذت بردن از این گالری لازم نیست که یک متخصص هنر باشید.

آثار برجسته موزه. گوگنهایم

در بازدید از موزه گوگنهایم نیویورک، برخلاف موزه‌های دیگر که بر عتیقه‌جات و نقاشی‌های قدیمی‌تر تمرکز دارند، با آثار هنری معاصر آشنا می‌شوید. شما می‌توانید نمایشگاه‌هایی از برخی از بهترین آثار هنری از سراسر جهان را ببینید. آثار هنری که در موزه خواهید یافت، بیشتر مربوط به قرن گذشته است.

موزه گوگنهایم

وقتی از این اثر شگفت‌ انگیز بازدید می‌کنید، متوجه می‌شوید که این مکان چیزی بیش از یک موزه است. این بنا یک مرکز فرهنگی و آموزشی است که در آن هنرمندان و منتقدان در مورد هنرهای معاصر سخنرانی می‌کنند. کلاس‌هایی برای همه ازجمله بزرگ‌سالان و نوجوانان وجود دارد. نمایش‌ها و نمایش فیلم نیز در این موزه برگزار می‌شود. افراد می‌توانند از گشت‌وگذار و راهنمایی توسط راهنمایان آموزش‌دیده لذت ببرند که تمام ساختمان را به آن‌ها نشان می‌دهند. از دیگر جاذبه‌های اطراف این منطقه می‌توان به موزه یهودیان و گالری نوی اشاره کرد.

سخن پایانی

موزه گوگنهایم نیویورک، یک موزه هنری مشهور بین‌ المللی و یکی از شاخص‌ترین نمادهای معماری قرن بیستم، در عین حال یک مرکز فرهنگی حیاتی، یک موسسه آموزشی و قلب تپنده شبکه‌ای از موزه‌های بین‌المللی است. بازدیدکنندگان می‌توانند نمایشگاه‌های ویژه‌ای از هنر مدرن و معاصر، سخنرانی‌های هنرمندان و منتقدان، اجراها و نمایش فیلم‌ها، کلاس‌های آموزشی برای نوجوانان و بزرگسالان، و گشت‌های روزانه در گالری‌ها به رهبری مربیان موزه را تجربه کنند. موزه گوگنهایم که بر روی مجموعه‌ای از شاهکارهای اولیه مدرن پایه‌گذاری شده است، امروز یک موسسه در حال تکامل است که به هنر قرن بیستم و پس از آن اختصاص یافته است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *