تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, کیش

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای کیش یعنی پارک دلفین ها یا دلفیناریوم را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از پارک های بسیار دیدنی و از جاذبه های بی نظیر کیش به شمار می رود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پارک دلفین یا دلفیناریُم واقع در جزیرهٔ کیش اولین پارک دلفین در ایران است. این پارک با سرمایه‌گذاری حسین ثابت، صاحب هتل بزرگ داریوش کیش، ساخته شده‌است و در سال ١٣٩٣ به آقای سید عبدالرضا موسوی مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون تحت کنترل و مدیریت ایشان قرار دارد .

متنوع ترین پستانداران دریایی ازجمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و … در بزرگترین دلفیناریوم خاورمیانه، پارک دلفین های کیش جمع آوری شده اند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر درباره کیش بخوانید :


پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش
پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

در این مجموعه بیش از ۲۱ پستاندار دریایی در استخرهای به حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب آب دریا نگهداری می شوند و مهیج ترین نمایش هایی که در دنیا بی نظیر است به اجرا در می آورند. گفتنی است در طی هفت سال گذشته از بدو ورود این حیوانات از اقصی نقاط دنیا مربیان جوان ایرانی در این مجموعه تعلیمات لازم را آموزش دیده اند و به فعالیت خود مشغولند.

بازدیدکنندگان در مجموعه توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند. هم‌اکنون حدود ۱۰هزار پرنده از ۵۹ گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین‌ها نگهداری می‌شود و امسال با وارد کردن بخش دیگری از انواع پرندگان در فصول خنک، تعداد آنها به ۱۰۰هزار پرنده افزایش می‌یابد .
انواع پلیکان ، شتر مرغ ، طوطى ماکائو ، طاووس ، انواع لک لک ، توکان ، توراکو ، قو ، پنگوئن و انواع جانوران نادرى مثل کروکودیل در پارک دلفین های کیش وجود دارند که در چند قدمی تماشاگران بدون بودن در هر گونه بند و حصاری آزادانه زندگی میکنند .

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش
پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

تاکنون هزاران درخت نخل در این پارک کاشته و مجموعه هایی از کاکتوس های استثنایی گردآوری شده است. در دلفیناریوم و باغ پرندگان این مجموعه زیباترین حیوانات نادر نگهداری می شوند . جنگل بارانهای مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در دست ساخت و طراحی می باشد .
پیش از این قرار بود هتل بین المللی ۷ ستاره کوروش کبیر نیز به سرمایه گذاری آقای حسین ثابت در نزدیکی پارک دلفینها احداث شود اما با روند تعطیلی ساخت این پروژه عظیم معلوم نیست که چنین اتفاق مهمی کی بیفتد .

مسیر پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش برروی نقشه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *