تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

پارک ملت تهران را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملت تهران

در این مقاله به معرفی مختصر و کوتاه پارک ملت تهران خواهیم پرداخت . طبق نظر سنجی های که از بین ساکنان تهران انجام شده است بوستان ملت نخستین بوستانی است که یک شهروند تهرانی به یک میهمان غیر تهرانی معرفی می‌کند!

همانطور که میدانید نام قبلی پارک ملت تهران، پارک شاهنشاهی بوده است. این پارک در ۲ فاز با طراحی مختلف ساخته شده اما به دلیل انسجام کلی پارک ممکن است شما این را حس نکرده باشید. فاز اول آن به موازات خیابان ولیعصر و فاز دوم که به سبک پارک‌های انگلیسی بنا شده در کنار بزرگراه نیایش (آیت الله هاشمی رفسنجانی) قرار دارد. فاز اول آن در سال ۱۳۴۷ و فاز دوم آن در سال ۱۳۵۳ به بهره برداری رسید.                           


پارک ملت تهران

پارکت ملت علاوه بر طبیعت و طراحی فضای سبز عالی که دارد، تفریحات و جاهای دیدنی‌ بسیاری هم دارد که هر گردشگری را ساعت‌ها مشغول خود می‌کند! حیوانات را دوست دارید؟ می‌خواهید چند لحظه‌ای کنار دریاچه‌ای زیبا باشید؟ مکانی برای دوچرخه سواری و پیاده روی می‌خواهید؟ یا حتی دوست دارید در مجموعه‌ای شیک و آرام غذایی بخورید و فیلمی ببینید! اگر به دنبال این تفریحات هستید پارک ملت بهترین گزینه شماست!


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در گشت و گذارتان داخل پارک حتما متوجه چند قفس بزرگ و محوطه‌های محصور می‌شوید. اگر نزدیک تر بروید و دقت کنید حیوانات داخل آنها را می‌بینید! این نکته را فراموش نکنید که نباید به حیوانات غذا بدهید یا به آنها دست بزنید!

اردک‌ها،غاز‌ها‌، قو‌ها و مرغ ماهی‌خوار درون حوضچه‌های کوچکی نگهداری می‌شوند.

پرندگان دیگری مانند کبوتر، کرکس، طاووس، خروس و … درون قفس‌هایی بزرگ‌ هستند.

گوزن و بز کوهی و قوچ و … هم درون محوطه‌هایی محصور زندگی می‌کنند.

این حیات وحش پارک ملت را به چیزی بیشتر از یک پارک معمولی تبدیل کرده است!

پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

در گوشه ای از پارک دریاچه کوچکی قرار دارد که پلی از روی آن می‌گذرد و به سمت دیگر پارک می‌رود. دیدن این دریاچه و آبشار کوچکش، که از زیر پل به درون آب سرازیر می‌شود، هم خالی از لطف نیست!

در سال ۱۳۸۷ آبنمایی موزیکال در این دریاچه افتتاح شد. این آبنمای زیبا که با پخش موزیک به صورت رقصان در می‌آید، زیبایی دو چندانی به این پارک قدیمی و باشکوه بخشیده است.

 

پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

در قسمت جنوبی پارک و در کنار بزرگراه نیایش مجموعه سینما گالری ملت قرار دارد که دارای بخش‌های مختلفی از جمله گالری، فروشگاه، رستوران، نمازخانه، بوفه، بانک و از همه مهم‌ تر سالن سینما است. پس با آمدن به پارک ملت می‌توانید یک تیر و دو نشان کنید و علاوه بر گشت و گذار داخل پارک و لذت از مناظر، لذت دیدن یک فیلم خوب هم نسیب‌ تان شود!

حتما نام قطار دودی را از پدر بزرگ و مادر بزرگ از یا بزرگ ترها شنیده اید. قطاری که در روزگاران دور آنها را از تهران به ری می‌برده. این قطار که با قطارهای امروزه ما اندکی فرق دارد در گوشه‌ای از پارک ملت قرار گرفته است و شما را به حال و هوای”طهران”  قدیم می‌برد!

پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

در پارک ملت هم مانند اغلب بوستان‌های تهران وسایل ورزشی بسیاری نصب شده است. میزهای فوتبال دستی هم از دیگر جاذبه‌های پارک برای ورزش دوستان هستند.

از دیگر امکانات پارک می‌توان به سینما ۴ بعدی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، مسیر پاده روی و دوچرخه سواری، میز شطرنج و … اشاره کرد.

پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

در قسمت‌های مختلفی از پارک بوفه و رستوران‌های سر باز و سر بسته‌ای وجود دارد که با غذاهای خوشمزه خود آماده پذیرایی از شما هستند!

پارک ملت تهران

چه طور به پارک ملت برویم؟

نشانی پارک، خیابان ولیعصر، جنب بزرگراه نیایش

برای رفتن به پارک ملت راه‌های مختلفی وجود دارد.

با ماشین شخصی، از هر جا که هستید خود را به بزرگراه نیایش و یا خیابان ولیعصر برسانید و به پارک بروید.

با تاکسی، خود را با تاکسی به میدان ونک برسانید و از آنجا سوار بی آر تی‌های مسیر تجریش – راه آهن یا چهار راه پارک وی – راه آهن شوید. سپس در ایستگاه پارک ملت از بی آرتی پیاده شده و به پارک بروید.

پارک ملت تهران
پارک ملت تهران

با بی آر تی، سوار بی آر تی‌های مسیر چهار راه پارک وی – راه آهن یا تجریش – راه آهن شوید و در ایستگاه پارک ملت پیاده شده و به پارک بروید.

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *