تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تهرانگردی

پارک ژوراسیک تهران | سفر به عصر دایناسورها در پایتخت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک دایناسورها تهران

در این مقاله از معرفی بهترین جاهای تفریحی تهران یکی از جاذبه های بسیار زیبا و مهیج این شهر یعنی پارک ژوراسیک تهران یا پارک حیوانات را مورد بررسی و معرفی قرار خواهیم داد. که یکی از جاهای بسیار متفاوت و دیدنی پایتخت به حساب می آید .

تهران شهری رنگارنگ با دیدنی‌ های خوش آب و رنگ است. شهری که از شمال تا جنوب آن، از شرق تا غرب پر از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی جذاب و شگفت‌انگیز است. امکان ندارد قصد گردش در این شهر را داشته‌باشید و مکانی دیدنی و جذاب پیدا نکنید؛ چراکه از تفریحات آبی، پارک‌های مجهز و وسایل بازی هیجان انگیز تا موزه‌های تاریخی، از شهربازی و سینما تا مجموعه تفریحی گردشگری دربند و درکه می‌تواند تضمین ‌کننده خاطراتی خوشایند برای شما باشد. هرنوع تفریح و جاذبه گردشگری که دوست داشته باشید می‌توانید در تهران پیدا کنید و تعطیلات آخر هفته و اوقات فراغت خود را به گردش پر کنید و خاطرات جذاب و به‌یاد‌ماندنی در کنار خانواده و دوستان خود بسازید.

معرفی پارک ژوراسیک تهران

یکی از جذاب‌ ترین و مورد توجه‌ ترین تم پارک‌ های موجود در کشورهای توسعه یافته، ژوراسیک پارک‌ ها و پارک‌ های حیوانات هستند که با دارا بودن ماکت‌ های متحرک و کاملا روباتیک دایناسورها و حیوانات منقرض شده یا در حال انقراض در ابعاد بزرگ و نزدیک به واقعیت، فضایی هیجان انگیز و آموزنده برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان فراهم نموده‌اند. در مجموعه ژوراسیک پارک، ماکت های غول پیکر و متحرکی از بیش از 60 دایناسور و حیوان همراه با صدا و جلوه‌ های ویژه در بوستانی سرسبز و دلنشین در معرض دید قرار گرفته است. علاوه بر این در کنار هریک از دایناسورها و حیوانات، اطلاعات علمی آنها قرار گرفته است تا بازدید کنندگان علاوه بر تماشای دایناسورها و حیوانات در ابعاد نزدیک به واقعیت، با اطلاعات علمی آنها نیز آشنا شوند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک ژوراسیک تهران

 این پارک شامل انواع مجسمه‌های دایناسورها بوده که با وجود گذشت قرن‌ها از انقراضشان، در این پارک به شکل ماکت‌هایی قرار دارند. بیشترین علت محبوبیت و جذابیت این پارک، به ویژه برای کودکان و نوجوانان وجود مسجمه‌های حیوانات مختلف به ویژه دایناسورها است.

جالب است بدانید حدود 40 سال پیش تعداد اندکی از بقایای یک دایناسور به وسیله ی محققان فرانسوی در حوالی شهر کرمان کشف شد , آنها به سرعت آن بقایا را به موزه تاریخی پاریس منتقل کردند و تا پیش از افتتاح پارک ژوراسیک در تهران تنها تصور ما از دایناسور ها در فیلم ها و قصه ها بوده است.

در پارک ژوراسیک تهران نام علمی , راه زندگی و دیگر اطلاعات درباره هر دایناسور به نمایش گذاشته گردیده است.این دایناسور ها بسیار طبیعی طراحی شده اند. به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای شان حرکت می کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و دوباره به داخل فرو می رود نیز طراحی گردیده است.

در این پارک امکاناتی از جمله پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده ها موجود است. علاوه بر آن دارای کارگاه های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک) است.

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورها ☀️ Tehran Jurassic Park

اسپایدر پارک (پارک حشرات و خزندگان غول پیکر )

در مجموعه اسپایدر پارک، ماکت های غول پیکر و متحرکی از بیش از ۲۰ حشرات و بندپایان همچون (زنبور، پروانه، مانتیس، کفشدوزک، حلزون و …) و نیز مجموعه­ای از خزندگان غول پیکر (مار پیتون، تمساح، لاک پشت و ایگوآنا) همگی با تم­های غول پیکر زیبا و مرتبط با هریک از آیتم­ها در معرض دید قرار گرفته است. علاوه بر این در کنار هریک از حشرات، اطلاعات علمی از آنها که توسط یکی از بهترین حشره شناسان کشور دکتر علیرضا زمانی تهیه شده است قرار گرفته است تا بازدید کنندگان علاوه بر دیدن حشرات و خزندگان، با اطلاعات علمی آنها نیز آشنا شوند.

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورها ☀️ Tehran Jurassic Park

معرفی جانگل لند (کارگاه آشنایی با حیوانات زنده)

جانگل­لند پارک لمس و نوازش حیوانات در تهران است که حیواناتی نظیر لاک­پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه، خرچنگ و حتی مار آبی در فضایی مشابه جنگل واقعی نگهداری می­شوند. در این مکان کودکان و نوجوانان می­توانند از نزدیک حیوانات زنده را ببینند و تجربه آشنایی و لمس انها را داشته باشند. همچنین کودکان در یک کارگاه آموزشی ویژه حیوانات هم شرکت می­کنند که اطلاعات جذاب و مفیدی از حیوانات به دست می­آورند

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورها ☀️ Tehran Jurassic Park

معرفی باگز لند (سفر به درون زمین)

باگز لند یعنی سفر به درون زمین، و مشاهده گونه­ های خشک شده حشرات که قابل دیدن می باشد. هم­چنین با وجود تعداد متعددی از میکروسکوپ­های قوی می­توانید حشراتی مثل زنبور را زیر میکروسکوپ در مقیاس بزرگ مشاهده کنید. یک تجربه­ی جذاب برای کودکان و نوجوانان در باگز لند ایجاد خواهد شد. هم­چنین می­توانید با گونه­های مختلف گیاهی نیز آشنا شده و از آیتم­های عکاسی موجود در این بخش استفاده کنید .

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورها ☀️ Tehran Jurassic Park


ساعت کار پارک ژوراسیک تهران و دسترسی

امکانات مجموعه :  کافه رستوران، کافی شاپ، گیفت شاپ، استودیو عکاسی، شهربازی سرپوشیده، جای پارک مناسب و پارکینگ

آدرس: سعادت آباد، بلوار پاکنژاد، انتهای بلوار عزتی

شماره تماس مجموعه : ۰۲۱-۲۴۵۵۷

 وب سایت مجموعه  www.iran-fun.ir

ساعات کار مجموعه : شنبه تا ۴شنبه ۱۱:۰۰ صبح الی ۲۰:۰۰شب / ۵شنبه و جمعه ۱۰:۰۰صبح الی ۲۱:۰۰شب

قیمت بلیط ژوراسیک پارک و اسپایدر پارک: ۷۵/۰۰۰ هزارتومان ( آپدیت مهرماه 1402)

راه های دسترسی به مجموعه : تاکسی از مبدا میدان شهرک غرب به مقصد میدان بهرود ،  اتوبوس واحد ( تا میدان شهرک غرب)  مترو شهرک غرب ، وسیله شخصی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۴

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *